Informatie over Amsterdamse schouten en schepenen en hun ambt incl verkiezingen, de adressen en de buitenplaatsen van de bestuurders

Started by Private User on Monday, September 12, 2011

Participants:

Related Projects:

Showing all 4 posts
Private User
9/12/2011 at 1:25 PM

http://www.vijfeeuwenmigratie.nl/sites/default/files/bronnen/1997JB...

Voor wie interesse, tijd zin en moed heeft... vanaf blz 11 t/m.... 42:
Alle info vanaf de 15e eeuw t/m de 18e eeuw over het ambt, de namen van de schouten en de schepenen en hun verwanten, adressen etc , de verschillende ambtsperiodes - en vanaf blz 43 de geschiedenis van migranten in Amsterdam in de 18e eeuw...

9/12/2011 at 10:44 PM

Yeps, de boekwerken van Amstelodanum kunnen 10 mensen een leven lang zoet houden :-) Gigantisch wat een massa info er is opgespoord. Ik zit zelf ook steeds met enkele PDFs tegelijk open. Hte zou schitterend zijn moesten we een groep mensen ertoe kunnen bewegen om dit gestructureerd aan te pakken - beetje bij beetje. De 'kapstok' is er inmiddels, met het Gouden Eeuw project.
Waar zijn de kandidaten? :-)

Private User
9/12/2011 at 11:13 PM

Weet je wat het is George (uitgaande van mijzelf)? Ik vul profielen aan rond de 17e eeuw en ervoor en probeer zoveel mogelijk familielijnen te vinden of te verbinden. Maar ik ben daar zo mee bezig dat juist de info die bijdraagt aan het totaalbeeld erbij inschiet. Zoals migratie, doop en begraafgegevens, religie... die zie ik wel staan maar ik ben zo bezig met de familielijnen bij elkaar te krijgen dat ik alleen de basisgegevens invoer ... en om later al die gegevens weer uit te zoeken.. is een gemiste kans. Maar zullen niet veel meer mensen zo werken? Er zijn er maar weinig zoals jij die zoveel mogelijk een totaaloverzicht hebben of willen bereiken. Of het moet zijn zoals Andre dat je er een ander direct belang bij hebt, interesse in je eigen familie. Ik zeg het maar om er de achtergrond van de schetsen en misschien omdat het veel is, is het makkelijker om in ieder geval te zorgen dat het profiel aan 1 kapstok gehangen wordt (in 1e instantie) dan en en en en.. dan zou ik het ook doen. Want juist vanuit de migraties zou iemand en in antwerpen en in Leiden en in Amsterdam aan ene kapstok gehangen kunnen worden, ik zeg maar wat. Voor mij zou het werken als ik het aan 1 kapstok hang en dat later (of door anderen) uitgezocht wordt waar het nog meer kan.

9/12/2011 at 11:39 PM

...hebben jullie dat nou ook wel eens, wil je net nieuwe kapstokjes gaan beitelen, schaven, lijmen en in de boenwas zetten, zijn de batterijen van je muis ineens weer leeg..... hadden we nog maar ganzeveren, dan konden we tenminste nog eens vomeren...

Showing all 4 posts

Create a free account or login to participate in this discussion