NAAMCONVENTIES - Ontwerp & Overleg

Started by George J. Homs on Sunday, October 9, 2011

Participants:

Profiles Mentioned:

Related Projects:

Showing 211-216 of 216 posts
Private User
12/31/2011 at 10:25 AM

we gaan dan wel het wiel weer eens opnieuw uitvinden.
Geni is gebleken een commerci"ele organistie te zijn, dan moeten ze dit tevoren goed voorprogrammeren, zodat de gebruikers alleen maar de plaats of de lokatie met land hoeven in te voeren en de rest er dan automatisch aan toegevoegd wordt.

1/1/2012 at 12:29 AM

ja, zo zouden slimme programmeurs het bedacht hebben voordat ze begonnen, maar dan moet je wel 'logisch' kunnen denken en niet alleen marketing-technisch of zoiets...

1/1/2012 at 12:32 AM

en het betekent ook vooraf kunnen beschikken over enorme databases waar die koppelingen al in voorgelinked zijn, dus daarover maak ik me niet boos in een systeem dat slecht enkele jaren goed in de markt draait. Maar ik dacht dat in 'open-sources-systems' die databases zich automatisch gingen vullen als de gebruikers ze logische in zouden vullen. En DAT kunnen we voor het Nederlandse deel WEL stimuleren en propageren. Die Amerikanen zijn toch maar voorbeeld-jatters, dus wie weet hoe snel ze zien dat we het nog niet zo stom bedacht hadden...

Private User
1/1/2012 at 1:34 PM

update op mijn vorige opmerking:

hebben jullie ook gemerkt dat bij het invullen van nieuwe plaatsen tbv
geboorte, huwelijk etc, het vakje county nu dus standaard wordt ingevuld?
en wel met de huidige (overall-)gemeente

Private User
1/1/2012 at 1:48 PM

ik vraag me af wie momenteel dat aan het voorprogrammeren is

1/1/2012 at 3:15 PM

Volgens Mike maakte Geni gebruik van Google gegevens voor het vullen van plaats gegevens. Dat ging trouwens niet helemaal goed want bij het profielen registreren werd gekeken naar de taal instelling, maar bij het wijzigen niet.
Google heeft intussen de voorwaarden voor het gebruik van plaats gegevens aangepast, dus ik weet niet of geni daar nog steeds gebruik van maakt.

Showing 211-216 of 216 posts

Create a free account or login to participate in this discussion