Namen van alle Nederlandse dienstplichtigen 1814-1941 online binnenkort

Private User tarafında başlatıldı, tarih: 4 Kasım 2011, Cuma

Katılımcılar:

Related Projects:

Bütün mesajları (5) gösteriyor
Private User
4/11/2011 at 4:23 ÖÖ

Gelezen in de Telegraaf:

De namen van Nederlandse mannen die voor de Tweede Wereldoorlog hun dienstplicht hebben vervuld, zijn binnenkort op internet te raadplegen. Het Stadsarchief Amsterdam lanceert donderdag de website Militieregisters.nl, met de administratie van bijna alle mannen die van 1814 tot en met 1941 in militaire dienst hebben gezeten.

Met de nieuwe website zijn bijna ieders voorouders terug te vinden, aldus het Stadsarchief dinsdag. Voorlopig staan er nog ongeveer 234.000 namen op. In de loop van volgend jaar moeten 2,4 miljoen namen te doorzoeken zijn.

De gegevens zijn afkomstig van 16 overheidsarchieven die de administratie van dienstplichtige mannen in beheer hebben. Nog niet alle archiefinstellingen hebben deze zogeheten militieregisters ter inzage gegeven aan het project. Zo ontbreken nog de archieven van Groningen en Zuid-Limburg.

4/11/2011 at 5:28 ÖÖ

Schitterend, ik kijk er naar uit! Mijn vader werd gemobiliseerd enkele weekjes voor de Duitsers binnentrokken! Interessant om te bezien of er dan ook iets te vinden is over hoe hij gedemobiliseerd werd en als arbeidsplichtige naar Berlijn werd gestuurd !!! THANKS, Fred!

4/11/2011 at 5:31 ÖÖ

Hmmmm, Bergen op Zoom geeft blijkbaar maar tot 1917 vrij.
Echter, ik heb een contact op het Markiezenhof en ga proberen uit te vinden of er een andere manier is.

4/11/2011 at 5:57 ÖÖ

jammer dat hij het niet meer mag meemaken, mijn pappie dateert al van 1912, deed zijn plicht voor de koningin zo rond 1932 en werd verplicht zijn financee in het onzekere te laten ---trouwens, ook zijn ouders samen met -dankzij de 'broeder'-plicht- thuisblijvende twee jongere broers & drie zusjes in Twente wisten ook helemaaaaal niet hoe het ze verging--- omdat hij op appel moest aan de voet van de Grebbeberg bij Rhenen. TIjdens WWII dook hij in Almelo onder de vloer onder de wieg van mijn oudste broer om te zorgen dat controlerende 'moffen-soldaatjes' niet door de vloer zijn wieg zouden beschieten om te controleren of zijn vrouw nou wel echt had toegestaan dat hij naar Deutschland vertrok, zo vlak na een geboorte in 1943... Ze zochten namelijk in die dagen naarstig naar die militairen die hen bij de Rijn zo hadden beschoten.

19/12/2011 at 4:19 ÖÖ

voor wie militairen in de familie heeft, zie ook projecten die inmiddels het eerste ontwikkelings-stadium aan het ontgroeien zijn:
* http://www.geni.com/projects/Militairen-in-de-familie
* http://www.geni.com/projects/Nederlandse-Genie-militairen-in-Sumatr...

Bütün mesajları (5) gösteriyor

Create a free account or login to participate in this discussion