The public discussion you requested has been deleted.

Gedcom download van Geni en daarna uploaden naar Geneanet lukt niet

Started by Private User on Sunday, November 20, 2011

Participants:

Related Projects:

Showing 1-30 of 39 posts
Private User
11/20/2011 at 7:42 AM

Wat is er fout met de kwaliteit van de export gedcom files van Geni, waardoor GeneaNet een foutmelding geeft en deze niet verwerkt?

Het uploaden gaat goed tot en met 100%, daarna wordt deze verwerkt in het aanmaken van de stamboom en dat breekt af na 52% en geeft dan de volgende mededeling:

De stamboom kon niet aangemaakt worden.
Uw gedcom-bestand bevat vermoedelijk fouten : verstuur uw gedcom opnieuw na de fouten te hebben verbeterd.
Het doorgestuurd bestand is ongeldig (onjuiste extensie of beschadigd bestand)

Iemand met ervaring in deze?
Wat moet er in de gedcom worden aangepast, verwijderingen, toevoegingen?

Private User
11/20/2011 at 8:16 AM

Ik heb ook problemen met het exporteren van een Geni Gedcom naar mijn Gedcom 5.1.0 versie .
Net zoals bij jou het uploaden gaat goed tot 100% en breekt later of tijdens het plaatsen in mijn Gedcom programma.
The Geni Gedom versie is volgens mij 5.5 mischien is mijn Gedcom niet compatible ik heb versie 5.1.0 , ben nu even aan het proberen of het na het selecteren van de Gedcom compatable optie wel lukt, ik hou je op de hoogte

Private User
11/20/2011 at 9:34 AM

Ik heb net de geni gedcom (kwartierstaat Fafiani-van Rijn) geladen in Genealogie on line. daar wordt een nazorg met de hand gedaan, dus even afwachten of het daar lukt. Ik ga het ook proberen bij Stamboomonderzoek, dat heeft als voordeel dat daar iedereen weer gedcoms uit kan downloaden. Als dat lukt kan het dienen als transformator van een ondeugdelijke gedcom naar een deugdelijke!

Private User
11/20/2011 at 10:41 AM

http://stamboomonderzoek.com/fafiani/admin/

het uploaden naar StamboomOnderzoek.com ging goed, maar helaas pindakaas, je ziet wel dat de gedcom er op staat, maar je kunt er niet in zoeken en al helemaal geen gedcoms van downloaden, ook al mislukt dus

Private User
11/20/2011 at 1:14 PM

Ik heb geprobeerd de Geni GEDCOM laden in verschillende sites. Het meest voorkomende probleem is wanneer er een circulaire relatie - een persoon zijn eigen grootvader, bijvoorbeeld is.

Private User
11/20/2011 at 1:33 PM

de gedcom upload naar genealogie on line lijkt goed te gaan, maar na mijn goedkeuring, blijft er maar vermeld staan dat ik hem nog niet heb vrijgegeven!

http://www.genealogieonline.nl/kwartierstaat-fafiani-van-rijn/

Deze publicatie is nog niet openbaar!
Zodra de publicatie is geaccordeerd en dus openbaar is verschijnt hier de snelzoek functie waarmee er snel binnen de publicatie gezocht kan worden en zijn de gegevens van deze publicatie vindbaar via de algemene zoekfunctie (rechtsboven).

11/20/2011 at 1:34 PM

Fred,

Je kan proberen de gedcom in te lezen in Genealogica Grafica.
Dat programma kan een nieuwe gedcom opslaan die misschien wel bruikbaar is.

Maar als er lussen in de Gedcom zitten, kan je die het best in Geni (laten) oplossen (daar hebben anderen dan ook profijt van) en dan een nieuwe export doen.
Als dat niet lukt (privé profielen) dan kan de Gedcom ook handmatig aangepast worden. Bij een forest export is dat wat lastiger, omdat een Gedcom file wel 100 MB groot kan zijn.

Private User
11/20/2011 at 1:39 PM

Dit is een relatief klein bestand 2.7 mb

11/20/2011 at 1:46 PM

Ik zou je aanraden om http://www.genealogicagrafica.nl/ eens te proberen (gratis)

11/20/2011 at 1:49 PM

Fred,

Je hebt geluk, ik heb er net een gedownload van bijna 135 MB, die zijn wat lastiger te bewerken.

11/20/2011 at 1:53 PM

Een bekend probleem is trouwens dat de gedcom soms niet volledig UTF-8 is. In dat geval kan het ook nodig zijn de niet UTF-8 karakters te vervangen.

Private User
11/20/2011 at 2:04 PM

ik heb daar geen verstand van, wel heb ik ontdekt dat er tientallen zombies in zitten, mensen die al 10 generaties geleden leefden en nog steeds niet openbaar gemaakt zijn

11/20/2011 at 2:10 PM

Als Arnold I van Rode voorkomt in de gedcom, dan is er een probleem met de regel:
Het 2e huwelijk van Arnold I moet dateren uit of kort v󳲠10 augustus 1096. In

11/20/2011 at 2:13 PM

Fred,

Die zou je kunnen melden aan Geni.
Misschien is er ooit een basis gebruiker geweest die met een nieuwe stamboom is begonnen met een verre voorouder zodat die profielen nu binnen de familiegroep vallen.

Private User
11/20/2011 at 2:27 PM

Ik had het zelfde probleem. Mike heeft ontdekt dat het werd veroorzaakt door GEDCOM invoer. Geni moet gemaakt hebben ze alle openbare posten.

Private User
11/20/2011 at 2:29 PM

Het door u verstrekte bijgewerkte GEDCOM bestand is verwerkt: uw publicatie Kwartierstaat Fafiani-van Rijn op Genealogie Online is nu bijgewerkt. Het adres van uw publicatie is (ongewijzigd):
http://www.genealogieonline.nl/kwartierstaat-fafiani-van-rijn/
Let op: er is een inconsistentie geconstateerd in uw startpunten

In de door u gedefinieerde startpunten is geconstateerd dat er een mogelijke inconsistentie zit. Veelal komt dit doordat een persoon uit uw publicatie een andere ID heeft gekregen waardoor het startpunt niet meer klopt. In dit geval adviseer ik u om in te loggen en via publicatie beheer de startpunten te corrigeren. Ook kan het zijn dat de naam 'slechts' is verbeterd, in dat geval kunt u de waarschuwing negeren.

Bij de volgende personen is een wijziging in de naam geconstateerd:

Persoon met ID I6000000012 had als naam Willem Jacobus Fafiani en heeft nu naam
Persoon met ID I6000000012 had als naam Gerrigje van Rijn en heeft nu naam

Private User
11/20/2011 at 3:00 PM

ik heb 955 prive profielen in de gedcom groep

11/20/2011 at 10:36 PM

Fred,

Ik weet niet wat het probleem bij Genealogie Online is.

Private User
11/21/2011 at 12:29 AM

iK OOK NIET, MAAR IN ELK GEVAL ONTBREEKT ER IETS IN DE ONDERLINGE SAMENHANG DER PROFIELEN BIJ DE GENI GEDCOM

Private User
11/21/2011 at 12:32 AM

ALLE OVERLEDENEN OPENBAAR VERBETERT DE GEDCOM KWALITEIT!
1.klik rechtsboven op jouw naam
2.klik op view your profile
3. klik op view all (achter Immediate family)
4. klik op Show advanced controls (midden boven)
5. klik op Managed by (onder Group, in het uitrolmenu)
6. klik op Filters (onder Refine the list)
7. klik op Deceased (uitrol menu Any living status)
8. klik op Private (uitrol menu Any privacy status)
9. klik op Update list (onder het zijmenu)
10. klik achter elk profiel op Make This Profile Public

als iedereen nu maar zo zou medewerken dat alle overleden personen openbaar gemaakt werden, dan gaf dat heel veel problemen minder. Immers het niet opnemen in de gedcom van een private profile betekent een verbreking van de samenhang

11/21/2011 at 5:06 PM

Fred,

Ik heb intussen wat gegevens op geneanet gezet.
Dat lukte nodat ik de gedcom file had on met de indextdaan van wat data (i.v.m. de upload limiet van 10 MB)
Met de index op http://jjw0.comze.com/geni/geni-index.htm, moet dat voorlopig werkbaar zijn.

Private User
11/22/2011 at 12:47 AM

bij vergelijking van de gedcom van geni met de andere gedcoms, zie ik, dat de nummering aan de linkerzijde inspringend is gedaan, terwijl bij mijn overige gedcoms dit uitgelijnd naar links is gedaan, zou dat de verwerkbaarheid soms negatief beinvloeden?

11/22/2011 at 1:13 AM

Ik zou graag willen dat iemand me leerde een gedcom te maken en het naar geneanet over te brengen, maar ik ken niemand die dat kan. En als het zo moeilijk gaat, blijft het helemaal een wens.

Private User
11/22/2011 at 1:29 AM

Helen Berman

Een gedcom maken is hier niet moeilijk, maar het beroerde is dat de gedcoms van Geni tot nu toe alleen met hindernissen door andere programma's verwerkt worden of in het geheel niet.
Job is er het verst mee momenteel om de Geni gedcoms wel te kunnen gebruiken.
Zelf ben ik nog aan het experimenteren.
Ik ga nu proberen de Geni gedcom te bewerken door in Word de Geni gedcom links uit te lijnen, dan ziet die er het zelfde uit als de GeneaNet gedcoms van mij er uit zien

11/22/2011 at 1:50 AM

Heb me nooit in deze materie verdiept, maar wel van Johanna van Beusekom gehoord dat George J. Homs haar een gratis programmaatje had geadviseerd om haar gedCom te lezen. Misschien nog nuttige info?

Private User
11/22/2011 at 1:57 AM

Neen, het lezen van een gedcom door een gebruiker is geen probleem, daar vind je talloze mogelijkheden via Google, het probleem is het vertalen door een een genealogie programma!

Private User
11/22/2011 at 2:47 AM

Zo juist de Gedcom geimporteerd en helemaal geen problemen of conflicten. Hier op Geni de keuze gemaakt om the exporteren naar een Gedcom compatible programma en niet naar de 5.5 Gedcom, dit werkt dus.
Het staat nu prima in mijn Gedcom 5.1.0 op mijn PC en geen probleem om het the exporteren naar andere programma's zal zo straks Genealogieonline eens proberen

11/22/2011 at 10:35 AM

heel nuttige info.. ik heb alles publiek gemaakt en dat zal Ko ook wel bevallen want die moet mij steeds vragen om een enkel profiel publiek te maken voor die Zeeuwse families

11/22/2011 at 10:36 AM

Gedcom waag ik mezelf nog niet aan.. dat komt pas als ik klaar ben met de basis info invoeren zodat alles wat op papier staat in cyberspace is..

Private User
11/22/2011 at 10:43 AM

Jacomina de Regt ik zeg niet dat Geni bankrupt gaat, maar ik zeg wel dat iedere gebruiker altijd een backup moet hebben van alle gegevens die hij op het net zet. Bij Geni is de backup de gedcom. Dus Jocomina met klem raad ik je aan ter voorkoming van toekomstig verlies van je gegevens altijd regelmatig een backup te maken dus een gedcom te exporteren van Geni. Dat die niet werkt op sommige sites wil niet zeggen dat die niet bruikbaar is, je kunt hem met kladblok altijd uitlezen!

Showing 1-30 of 39 posts

Create a free account or login to participate in this discussion