Ben ik nou zo dom ? (1) Do I be so stupid ? (1) Huwelijksgegevens Marriagedata

Started by FRED BERGMAN on Tuesday, November 22, 2011

Participants:

Related Projects:

Showing all 14 posts
11/22/2011 at 12:52 AM

Op elk profiel kunnen de huwelijksgegevens, datum en plaats en volgorde van het huwelijk worden ingevoerd.
Ik zie ze echter nergens terug op het betreffende profiel.
Zie ik wat over het hoofd of laat Geni ons werk doen zonder dat te waarderen?

11/22/2011 at 12:55 AM

Op de 'tijdlijn', Fred?

11/22/2011 at 1:01 AM

Inderdaad, dat is weliswaar indirect, maar daar is het te zien.
Volgens mij hoort dat ook prominent in beeld als je het profiel zelf oproept.

11/22/2011 at 1:08 AM

ben het HELEMAAL met fret eens !!!!

11/22/2011 at 1:12 AM

Overigens ben ik ook van mening dat de presentatie van het profiel armoedig is en het tempo van werken belemmert.
Immers
* de popup vieuws belemmeren het doorklikken naar het profiel van de betreffende persoon
* het achter elkaar doorvermelden van namen in plaats van het onder elkaar vermelden van namen belemmert het overzicht
* het niet direct vermelden van YOB en YOD belemmert het inzicht in de rationaliteit en geeft niet de beoordelingsmogelijkheid in 1 oogopslag of de kinderen niet ouder zijn dan de ouders en andersom de ouders niet jonger zijn dan de kinderen
* overigens zou een zichzelf respecterende genealogiesite veiligheid tegen fouten als deze ingebouwd moeten hebben zodat deze niet te uploaden zouden zijn
* ik houd mijn hart vast als er straks niets geleerd blijkt te zijn van fouten in het verleden en iedereen maar weer naar hartelust alle foute gedcoms van Ancestry onbeperkt hier gaat downloaden zonder dat er ingebouwde veiligheden tegen duplicates en irrationaliteiten zijn.
Ik ben bang dat Geni niet kijkt naar de concullega's die hierin veel verder zijn, wel ingebouwde veiligheden hebben, waarbij de gedcomupload stopt tot dat correcties of merges zijn gedaan, waarbi8j onderscheid wordt gemaakt tussen onervaren beginnende gebruikers en vertrouwde gebruikers wat betreft bevoegdheden van aantallen en jaartallen van en in upload gedcoms, maar die nog nooit het probleem hebben kunnen oplossen van duplicates door verschillende naamgevingen door verschillende talen

Private User
11/22/2011 at 1:55 AM

Helemaal gelijk, Fred.
Denk dat de opzet van Geni oorspronkelijk anders was en aanpassingen behoeft sinds de wijzigingen afgelopen augustus.
Mijn ervaring is ook dat de helpdesk nauwelijks in staat is bevredigende antwoorden te geven.
Bijv:
- plaatsnamen die gekozen kunnen worden blijken meer dan eens na het kiezen van naam veranderd te zijn. waarom mag Joost weten. Geni geeft daar geen verklaring voor.
- ik heb inmiddels meer dan 200 'merge issues' in mijn 'notifications' staan. als ik op die link klik dan wordt de betreffende pagina nooit geopend en krijg ik alleen als antwoord 'Geni will be right back'. Geni geeft daar geen verklaring, laat staan oplossing, voor. sterker nog, Geni kan niet eens het probleem zelf konstateren...

je krijgt niet het gevoel dat er veel wordt gedaan met klachten, ook niet nu er betaald moet worden

11/22/2011 at 1:56 AM

Zelf vraag ik me al lang af waarom al die profielmanagers zo dominant middenin de pagina moeten staan? Als ervaringsdeskundige op het terrein van visuele leesbaarheid en gebruiksgemak ---overigens vrij makkelijk te pretesten als ICT-er met een beetje handigheid in doelgroep-communicatie--- geef ik ze een dikke ON-voldoende voor layout-kennis & - ervaring...

11/22/2011 at 2:23 AM

ik denk dat als George en ik een jaartje samenwerken met Mike Stangel en ter plekke het management kunnen adviseren, dat er daarna nooit meer een betere Genealogiesite kan ontstaan en dat Geni daarna marktleider nummer 1 is, waarbij gebruikers in de rij zullen staan om op Geni als PRO USER te MOGEN werken !

11/22/2011 at 2:30 AM

Private User ik heb het gevoel dat bij Geni de financiele problematiek momenteel belangrijker is dan de softwareproblematiek.
Bovendien heb ik het gevoel dat bij Geni niemand echt iets weet van genealogie en zeker niet van de features die andere programma's bieden, terwijl ik zelfs twijfel of ze ooit ervaring hebben opgedaan met andere BIG TREE programma's. Zoals ze zich presenteren dat zij de enige zijn die een BIG TREE hebben is daarom zo stom, omdat iedere leek ze via Google zelf kan zien.
Beter kunnen ze een concurrentie analyse geven en dan concluderen waarin zij beter zijn (waarin ze slechter zijn zullen ze niet vertellen, maar dat kunnen we zelf ontdekken als we andere concullegaas uitproberen en dat heb ik ruim gedaan gedurende de afgelopen jaren)

11/22/2011 at 2:35 AM

zullen we beginnen Mike Stangel uit te nodigen naar Europe te komen? Hij zou bijvoorbeeld een rol kunnen spelen bij de voorbereiding van het internationale genealogie-congres in 2012 in Maastricht. Zelf loop ik al een tijdje met de gedachte daar een neven-congresje in 's-Hertogenbosch aan te koppelen en daar als uitgever de spinning-mother voor te wezen, ware het niet dat alles een prijs heeft. Misschien zouden we kunnen beginnen een fondsje op te richten waarin Nederlandstalige Geni-gebruikers en hun goede internationale vrienden een donatie stoppen en dat geld gebruiken voor een paar 'meetings' onder de vlag van uitgeverij Uilenreef. Wat denken jullie? Haabaar?

11/22/2011 at 2:54 AM

Mike is een technicus, geen genealoog

11/22/2011 at 3:15 AM

wie vragen we dan?

11/22/2011 at 3:23 AM

wij vragen niemand, wij hebben iets te bieden, daarnaar moet worden gevraagd, wij gaan niet leuren met onszelf!

11/22/2011 at 5:38 AM

snaput.

Showing all 14 posts

Create a free account or login to participate in this discussion