ATTENTION Curators, please assist with how to show more than 104 relatives

Started by Per Olof Johansson on Thursday, February 9, 2012

Participants:

Showing all 4 posts
2/9/2012 at 4:08 AM

Hi I need help on how to display all my relatives on the Map as well as in the lastname index

I'm only able to see a fraction of all my relatives my tree currently has 600 individuals

I need to have all included even my 15th great grandfather!

Regards
Per

Private User
2/9/2012 at 12:02 PM

Per Olof,
i trädvyn kan du ju ställa in önskat antal generationer före och efter centralpersonen. (Inställningar längst ned i grafiska bilden något till höger.)

/Bo-Arne

2/10/2012 at 3:30 AM

Hej

Jag har alla förfäder ifyllt i träd vyn det är emellertid inte i träd vyn jag har problem utan att jag inte kan få in alla som jag har i trädvyn även i efternamn index listan resp Kartbilden och att kunna skriva ut en bild över alla mina förfäder.(släktaffisch) andra liknande verktyg har ju detta som standard.

Är det bara så att detta inte är möjligt . Känns ganska tråkigt isåfall.

Private User
2/10/2012 at 9:16 AM

När det gäller kartfunktionen så är den ju helt beroende av att Google Maps förstår de inmatade platserna. Det finns mycket att vidareutveckla där som t.ex att kunna mata in historiska platsnamn med koordinater.

Någon användbar funktion att skriva ut hela släktträd grafiskt finns egentligen inte i några släktforskningsprogram. Det finns en del applikationer som från en GEDCOM-fil kan rita olika träd och diagram (Ett exempel: http://www.genealogicagrafica.nl/).

Från Geni kan man beställa 'Posters' men endast med ett mycket begränsat antal nära släktingar.

Geni är ju inte ett forskningsprogram utan främst en samarbetsmiljö för släktforskning. Den egna forskningen skall man ju alltid ha i ett program på sin egen dator där man har full kontroll över datakvalitet och -säkerhet. Det är naturligtvis ett merarbete att föra in ändringar i två program men att enbart använda Geni är alltför osäkert.

Hälsningar
Bo-Arne

Showing all 4 posts

Create a free account or login to participate in this discussion