Hallfrid Signe Helene Henriksen - Spesielt...

Started by Jan Andre Rørbakk on Monday, April 9, 2012

Participants:

Profiles Mentioned:

• Hallfrid Signe Helene
    Geni member
Showing all 9 posts
4/9/2012 at 10:07 AM

Synes det er meget spesielt at min avdøde bestemor og forsåvidt også min avdøde oldemor har en "oppegående" profil her inne. Lurer på om min bestefar (Inge) er klar over dette og eller om han har gitt sin tillatelse til dette.

Private User
4/9/2012 at 10:21 AM

Søskenbarnet til tanta mi, dessuten er dattera Torhild selv Geni bruker

Det er da familie det, og ett slektstre er familie.

Private User
4/9/2012 at 10:23 AM

Så med andre ord burde du snakke med mora di først ;-)

Private User
4/9/2012 at 10:25 AM

Det er nemlig hun som redigerte profilen sist.

4/9/2012 at 3:27 PM

Ja jeg er klar over at jeg eksisterer her og godtok det i et gitt øyeblikk den gang det ble forespurt. Har prøvd flere ganger å redigere de feil som er nevnt. Mulig jeg ikke gjør det rett, for det fortsetter å bli feil !? Har også ønske om å komme meg herfra for heller å overlate til de som event ønsker å forbli her, bestemme selv. Akk.....men jeg får ikke det til heller ?! Det er både betenkelig og litt skremmende at man ikke har "retturrett", "angrerett" og selv kan bestemme over hvor sine egne "persjonalier" skal være tilgjengelig for all offentlighet :((

Private User
4/9/2012 at 11:45 PM

Hva ønsker du å redigere, men ikke får til?

I utgangspunkt har du redigeringsrett til alle profiler i en readius på 5 rundt deg seg i treet, untatt brukerprofiler der kun brukerne selv kan redigere. Dette gjelder også valg om en profil skal være offentlig eller ikke, men såvidt jeg kan se følges normal praksis at alle nålevende er private profiler.

Private User
4/9/2012 at 11:53 PM

Husk imidlertid at hva du ser av detaljer avhenger av om du er pålogget eller ikke, og hele 98 av dine slektninger (innen en radius på 5) er Geni brukere der hver enkelt av dem velger hva som skal være offentlig eller ikke. Dette er ett felles slektstre der alle kan bidra med sitt.

3/8/2013 at 5:15 AM

Hei !
Jeg vil ut og VEKK fra Geni og alle trær o.l jeg og mine har blitt lenket til, osv. Med andre ord: Jeg vil IKKE være en del av disse slektstreene og slektsforskningene. Hvordan kommer jeg meg ut/vekk herfra og tilbake til den anonyme persjonen jeg/mine en gang i tiden var, og fortsatt sterkt ønsker å være ? Mener da....FØR, jeg var så dum å slenge meg på her uten å vite helt hva rekkevidden av det hele, ville bli. Er det slik å forstå at "bordet fanger" og man ikke har egne valg, lik det å trekke seg ut ? Kan noen i såfall hjelpe ? Hilsen Tc.A.

Private User
3/8/2013 at 6:29 AM

Så dramatisk er det vel ikke, men det er bare å lukke kontoen din hvis du ikke vil være med lengre. Du finner en opsjon for dette i konto menyen under navnet ditt i øvre høyre hjørnet.

Treet du er endel av vil imidlertid ikke slettes da det tross alt er hele 106 andre Geni brukere bare innen for din familie her.

Dette viser også styrken i Geni: Ett felles slektstre der alle bidrar. Genis mål har hele tiden vært ett feller "verdenstre" som forleden rundet hele 68 millioner "slektninger".

Ser du feil og ikke kan/vet hvordan rette det selv så kan du få hjelp fra andre, og kanskje spesielt meg mht rettigheter da jeg er en av superbrukerne/kuratorene her på Geni.

Ønsker man å ha ett tre for deg selv er Ikke Geni, eller forsåvidt hele Internett stedet og bør bruke eget program på sin egen PC, noe de fleste uansett burde gjøre i tillegg til nettstedet Geni.

Selv synes jeg du burde bli, da du sikkert har mye å bidra med, - kanskje ikke spesielt å legge til profiler da det er noenlunde godt dekket i nærområdet, men å bidra med historier og kanskje gamle bilder som forteller litt mer om våre felles forfedre. Historiene kan skrives rett inn i Om feltet på hver enkelt profil.

Showing all 9 posts

Create a free account or login to participate in this discussion