Verbrugge genealogie,

Started by Arjan Christiaan Verbrugge on Tuesday, October 30, 2012

Participants:

Profiles Mentioned:

Related Projects:

Showing all 4 posts
10/30/2012 at 5:27 AM

Een aantal maanden terug heb ik mijn onderzoek naar de Verbrugges eens besproken met een familielid, werkzaam bij het Genealogisch centrum in Middelburg.
Dat had ik dus eerder moeten doen.
Tot mijn verbazing trof ik vorige week het volgende verslag in mn mailbox;

Servaas Verbrugge

Eigenlijk was ik al blij geweest met alleen een geboortedatum.. dan is dit dus boven alle verwachting.
Uit het overzicht blijkt een nogal tragisch verhaal over mijn oud bet-overgrootvadertje, zijn zusje en zijn ouders.
Maar de beste vondst is wel dat vader in 1722 belooft zijn zoon naar school te sturen..
Niet gehinderd door enige kennis op dit gebied neem ik maar even aan dat zoiets in die tijd wel bijzonder moet zijn geweest voor een
zoon van een eenvoudige binnenvaart-schipper uit Terneuzen.
Eerlijk gezegt kan ik niet wachten om de twee! inventarislijsten te bekijken.. geen flauw idee wat ik daarop zal aantreffen.
Met een week of twee weet ik precies wat groot-opoe in 1722 in de kast had liggen, van de deurmat tot de zolder.
Dat brengt de geschiedenis toch behoorlijk tot leven.. alledaagse snuisterijen en prullaria, schulden en ander goed.

Groet, @

10/30/2012 at 5:53 AM

een compliment aan de medewerkers van dat centrum, we zullen hen ook noemen in het
* Zoeken in Zeeland project : http://www.geni.com/projects/index/4120

En, Arjan Christiaan Verbrugge, bedankt voor dit aardige voorbeeld van collegialiteit onder vrijwilligers & medewerkers van archieven in ons land.

10/30/2012 at 7:16 AM

Ik ben samen met moes zeer hartelijk ontvangen in het Genealogisch centrum Zeeland.
Zeker een bezoekje waard.
Na zes! jaar speuren had ik een berg aan aanwijzingen en een solide theorie maar geen pluisje bewijs..
Dat heb ik nu wel.. en ik weet bijna niet waar ik moet beginnen.
Wat een luxe probleem.
Kleine Servaasje was dus niet echt voor het geluk geboren. zeg maar helemaal niet.
Hij verliest als hij drie is zijn moeder en zusje, en als hij net zeven is zijn vader.
Drama.
Ik meen zelfs iets te voelen dat sterk lijkt op begrip en medeleven met zo een klein jochie..
Op een of andere manier doet het me toch wel wat om te weten dat hij het zo moeilijk heeft gehad.
Gelukkig werd hij opgevangen door de familie en ging hij dus niet naar het weeshuis in Middelburg.
Dankzij de nalatenschap van zijn ouders heeft hij het wat dat betreft redelijk goed maar een frisse start kan je het niet echt noemen.
Ik viel van mn stoel toen ik las dat er diverse paginas aan bezittingen zijn beschreven.. het moet wel een ruime plaggehut zijn geweest!
Zodra ik weet wat er op die lijsten staat zal ik dat hier plaatsen.
Dan weet ik eindelijk wat hip en cool was in die tijd, de must-haves voor de kleine zelfstandige binnenvaartschipper dd 1722.
Er moet toch iets zijn geweest waarmee je de visite kon verrassen!

@

10/30/2012 at 8:00 AM

Arjan Christiaan Verbrugge, als je 'redactie-hulp' kunt gebruiken bij het redigeren van de 'OVER MIJ' tab in het profiel, schroom niet me dat te vragen, ok?

Showing all 4 posts

Create a free account or login to participate in this discussion