Anna Margrethe Gullhav (Flemström) - Foreldre, søsken, fødsels sted etterlyses i Sverige

Started by Karin Gullhav on Thursday, March 7, 2013

Participants:

Profiles Mentioned:

• Anna
    Geni member
Showing all 5 posts
3/7/2013 at 6:25 PM

Anna Margrethe Flemström f.11.februar 1882 var svensk. Giftet seg med Hilbert Ludvig Olsen f. 22.august 1877(Muligens skrev han seg for enten Guldhav, Gullhav eller Olsen til etternavn, men i folketelling 1900, står han registrert som Hilbert Olsen, jernbanearbeider i Sverige.

Siden han var jernbanearbeider, kan det muligens være i Kiruna - eller på strekningen Kiruna - Narvik ett sted.

De giftet seg trolig i Sverige, tid og sted også ukjent. Trolig før første datter fødes 18.august 1904 (eller like etter...)

Barna Henning (sønn f.21.august.1906), Hilivi (datter f. 18.august.1904) og Henny (datter f. 5.mars 1908) ble også født i Sverige og trolig også døpt i Sverige.

Hvem var foreldrene til Anna Margrethe Flemström? Hvor ble hun født og døpt? Hadde hun søsken? Annen familie?

Og hvor blir det av dem, etter at de er emigrert tilbake til Norge, til anleggsarbeid i Kirkenes?

Legger ved FT1910. http://www.rhd.uit.no/folketellinger/ftliste.aspx?ft=1910&knr=2...

Private User
3/7/2013 at 11:23 PM

Anna Margreta föddes i Helgums socken i Ångermanland.
Jag lägger till hennes föräldrar i trädet.

3/8/2013 at 6:19 AM

Tusen takk!
Jeg har ikke kjøpt meg tilgang til det svenske riksarkivet, derfor er det "litt" vanskelig (svårt) å finne ut noe av slekten på svensk side.

Fins det ingen steder der man som i Norge, kan søke gratis i de svenske kirkebøkene? Som det er nå, venter jeg til en dag jeg har god tid og ALLE svenske navn jeg vet om jeg skal søke på, før jeg kjøper tilgangsrettigheter til http://www.nad.riksarkivet.se/

På min morfars side har jeg svensk opphav, Kristine Jonsdotter, f.1863 i Dabbsjö, Frostviken, Jämtland. (Foreldre: Jon Olofsson og Kerstin Persdotter - men der stoppe det opp)

Min egen datter er 1/2 svensk og har hele sin farsslekt på svensk side, fra Västerbotten og Norrbotten m.m., så jeg tar gjerne i mot beste søketips og linker fra Sverige, om du har noen.

Private User
3/8/2013 at 6:55 AM

Nej, tyvärr finns inga gratissajter för de svenska kyrkböckerna. Och för full täckning behöver man minst två abonnemang : Riksarkivet (SVAR) och Arkiv Digital (ADOnline).

Jag hjälper gärna till med punktinsatser i mån av tid (jag har andra intressen utanför Geni som tar tid under sommarhalvåret ;-)).

3/8/2013 at 11:04 AM

Synd at det skal være så omfattende og dyrt for å få tilgang til svenske registre.

MEN, alldeles SUPERT om du kan hjelpe til med noen punktinnsatser"!!

Skal passe på nå før sommerhalvåret kommer igang; jeg legger i så fall dette inn som diskusjoner under vedkommende profiler, så takker jeg hjerteligst om du kan ha litt tid innimellom! :-))

Showing all 5 posts

Create a free account or login to participate in this discussion