The public discussion you requested has been deleted.

Progenitors introduction and ojectives.

Started by Mauritz on Sunday, November 14, 2010

Participants:

Showing all 7 posts
Mauritz
11/14/2010 at 6:48 AM

Hi All

Wecome! Have to say the prospect of a Progenitor project in geni excites me. I'm thinking of linking a Cape slave project into this one too. Also interesting is the merge issues isolated on profiles added to the project. .

Everyone interested are invited to participate to this Project right from the start and I would appreciate any edits and suggested changes to the introduction and group objectives from those more eloquent than myself ;-)

"They came by boat from all over Europe (mostly) and made the wild and beautiful southern point of Africa their home. Their descendants 'trekked' by ox wagon spreading across the continent. Today they are still the white tribe of South Africa and continueing their adventures trekking, they have spread in small numbers to all over the world.

Objectives
Provide a list of South African Progenitors in Geni and make them readily identifiable in tree view. Establish a standard for how we structure their profiles and work towards sharing our collective information to get our geni tree in this area as accurate as possible.

Project Collaborators are requested to assist to register Progenitors to the project, add progenitors you manage to the alphabetical list and to work to set Progenitor profiles as defined in this project (up for discussion for the moment)"

Guess the next discussion will be confirming what/how we want to see in Progenitor profiles.

Private User
11/14/2010 at 7:44 AM

Mau die antwoord op die STAMOUER is.

Daar is net 'n stamvader, nie 'n stammoeder nie.
Dit is ook nie A1 nie dit is SV/PROG indien daar meer as een is dan SV/PROG 1 ens. In die profile op alle plekke asook op die boom.
Judi

Private User
11/14/2010 at 7:52 AM

Vir die res -
Jy is heeltemal korrek maar ek los die Engels vir jou en June - ek wetnie wat het van my 1st antwoord geword nie.

Al wat ek kan vra is dat ons almal Genealogies korrek werk op alle profeile om sodoende onnodige verkeerde merges te verooksaak nie.

1. 'n Vrou word te alle tyd op die profiel op haar geboorte naam aagedui.
Die getroude van/ne kan by die persoonlik kolom onder noemname kom.

2. Die de Villies numeringstelsel is die enigste wat nog in SA Genealogie aanvaar word ien is uiters belangrik om komplikasies te voorkom.
Dus in die Suffix blokkie sit b1c5 ens asook op die tweede blokkie.

3. June het dit al baie gesê - gaan eerder met 'n merge na die profiel en kyk daar. Moenie smmer aanneem die boom is die korrekte Jan Johannes wat ook al nie.
Indien jy nie met die span of profiel bestuurder colaborate nie, vra dan om dit te doen.
Dit is vreeslik frustrerend om elke maand of jaar vir die 100ste keer met 1000 merges te sit wat nie korrek is nie en dan weer van voor af die boom reg temaak.

Niemand wat regtig op Geni wil vordering maak gaan samewerking afmaak nie. En ons ou Geni werkers met die baie profiele sal saam werk waar samewerking opreg bedoel word.

Ons het nou al baie meer mense oorsee wat saamwerk en BRONNE verskaf.

Judi

1/1/2011 at 7:40 PM

Hi Mau
Die lys onderaan die projek beskrywing is onnodig. Geni gee die profiele en surnames regs. Ons kan die lys verwyder.

Die lys profiele kan gesorteer word om makliker na te slaan, huidig is dit van eerste tot laaste, alfabeties.
Geni groete

Mauritz
1/12/2011 at 12:01 AM
4/10/2011 at 1:10 AM

Hello Mauritz
Rather new to Geni. Also just thought of the idea you expressed to link the Cape Slaves to the project. I was thinking about gathering information of the Kramats in the Cape. The project could include prisoners who were banished to the Cape.

Ebrahim

4/10/2011 at 12:29 PM

I have been working on my tree for quite some time and have had a fair number of people approach me to merge their trees with mine and in this way I have now got a fantastically merged tree. I have been trying to work out what this "project" is?? What I am interested in is the "slave" connection ~ I have known about a slave in my tree for many years but all the information I can get is that her name was Lea "van den Kaap" ~ is there a way of finding more information??
Regards
Patricia

Showing all 7 posts

Create a free account or login to participate in this discussion