Søk etter stedsnavnet "Sperstad"

Started by Kjell Odding on Tuesday, December 28, 2010

Participants:

Showing all 2 posts
12/28/2010 at 4:00 AM

Jeg prøver å finne en vei inn i prosjektet der jeg kan delta aktivt. Blant annet har jeg søkt på Sperstad uten at det har gitt meg så veldig mye mer å gå på - jeg har rett og slett så liten oversikt over hvem som bodde på Sperstad at det vanskeliggjør å bidra noe særlig.

Jeg har likevel merket meg at f.eks. Johannes Pedersen Sperstad står oppført med Pedersen Sperstad i etternavnrubrikken. Johannes var hans fornavn og Pedersen hans patronymikon. Sperstad var gården han bodde på og var neppe navnet hans. Tror du ikke det vil være mer riktig å flytte Sperstad over til suffix-rubrikken?

Uansett så fungerer det dårlig å søke etter Sperstad som stedsnavn. Søkefunksjonen i geni.com er ikke utviklet med tanke på å søke etter steder hvis det ikke bare er jeg som gjør noe feil. Når jeg bruker google til å søke i hele geni.com så reagerer den på ordet "sperstad" og slår dermed opp utallige treff over hele verden.

Er det noen som vet om en måte å søke på Sperstad i stedsnavnrubrikkene slik at man får frem alle personer som er registrert med tilhørighet til et sted som "Sperstad"?

12/28/2010 at 4:02 AM

Ops - trodde dette spørsmålet bare ble synlig innen prosjektet http://www.geni.com/projects/G%C3%A5rdshistorikk-Sperstad-R%C3%B8d%... men det ble den altså ikke. Spørsmålet om bruk av søkefunksjon kan gjerne gå til alle.

Showing all 2 posts

Create a free account or login to participate in this discussion