oline

Started by Bjørg Brynildsen on Saturday, January 15, 2011

Participants:

Profiles Mentioned:

Showing all 9 posts
1/15/2011 at 6:02 AM

Hei. Oline ble ikke gift på nytt da hun ble enke etter Olaf. Hilsen Bjørg

1/16/2011 at 7:17 AM

Hei Bjørg!

Nei, men var hun ikke gift en kort periode med Bengt Olaves Jacobsen, hvor hun fikk datteren Anette? Altså før hun giftet seg med Olaf B.

Mvh Kjell A. Reehorst

1/16/2011 at 2:07 PM

Hei.
Ok. Det har jeg ikke hørt - eller sett etter. Da tar jeg vel feil! Hvor fant du forresten det? Hilsen Bjørg

1/16/2011 at 2:20 PM

Hei igjen. Hvis du ser i kirkeboka for Glemmen 1887, gifte side 51 nr 26 ser du at Oline var "pige" da hun giftet seg. I Sigvarts erindringer mener jeg å huske det står at hun fikk et barn utenfor ekteskap.
Hilsen
Bjørg

1/16/2011 at 2:30 PM

I kirkeboka for Tune 1882 side 72 under fødte finner du Anettes dåp, nr 28. Moren var "pige" og fare skomaker!
Hilsen
Bjørg

1/17/2011 at 12:06 PM

Hei Bjørg!

Du har rett, jeg har kun misforstått det du skrev i boken din på side 70. Skal han da legges inn som partner (?).

Har du forresten kommet lenger bakover i slekten siden sist, og hva har du lagt inn av dokumentasjon og opplysninger om de forskjellige?

Mvh

Kjell A. Reehorst

1/17/2011 at 12:53 PM

Hei. Jeg har ikke jobbet så mye med den grenen på en god stund. Bare sporadisk. Det er mulig jeg kan ha noe i tillegg, men har ikke oversikt over det nå.
I mitt systen som er Disgen har jeg lagt Anette inn som født utenfor ekteskap - men har registrert inn faren.
Det er jo fint at flere jobber med det samme. Tror det er noe som ikke er helt overensstemmende litt lenger bak, men vil se nærmere på det senere når jeg tar fatt for alvor. En merker jo at en har fått mer erfaring når en går tilbake på det en gjorde før - og det er jo bra! Alt er jo også mye enklere når så mye er lettere tilgjengelig.
Har du funnet noe i tillegg til det jeg har? Er også veldig interressert i gamle bilder. Har du noe av det?

Hilsen
Bjørg

1/18/2011 at 12:12 AM

Hei Bjørg!

Litt usikker på hvordan jeg legger inn foreldre som ikke er gift på geni - har sjekket hvordan de gamle vikingkongene er registrert uten å bli noe klokere.
Det meste av opplysninger og stoff jeg har lagt inn har jeg fra deg. Jeg har - som du sikkert har sett - fått et par treff på Geni ift andre trær, men ikke veldig mye.
Jeg er ikke så veldig erfaren på Geni, eller med slektsforskning ennå men jeg synes det er spennende.
Har forøvrig lest høyt fra Sigvarts erindringer for barna og et par av deres venner. De satt som tente lys og var veldig interessert.
Si i fra hvis du trenger redigeringsrettigheter til det jeg har lagt inn så langt.

Mvh

Kjell A. Reehorst

1/18/2011 at 2:06 AM

Hei igjen. Jeg har også bare såvidt prøvet meg på Geni, har egentlig nok med alt det andre i forbindelse med "slekta". Det er vel der som med alt annet, en må sjekke kildene før en bruker det. Det har jeg etter hvert forstått viktigheten av. Det kan derfor være noen usikkerheter med det første jeg gjorde, men jeg er igang med å sjekke alt.
Vi kan holde kontakt om dette temaet. Gøy at ungene likte historien til Sigvart. Det var han som startet det hele. Min farfar fikk boka som han hadde registrert slekta i og jeg arvet den. Uten den hadde jeg aldri funnet frem! Boka fikk en av Sigvarts etterkommere. Den hørte hjemme der, syntes jeg.
Hilsen
Bjørg

Showing all 9 posts

Create a free account or login to participate in this discussion