Aslags fru Kerstin Jörgensdotter från Näverkärr?

Started by Julius Fjällman on Tuesday, March 22, 2011

Participants:

Profiles Mentioned:

Showing all 8 posts
3/22/2011 at 3:38 PM

Stämmer det verkligen det att denna Aslag var gift med den Kerstin Jörgensdotter? Och i så fall var? Har inte sett honom nämnd någonstans i samband med Kerstin.

3/23/2011 at 2:05 AM

Hej!

Hmm. Jag ska kolla. Jag har ännu inte börjat på denna gren men hade tänkt göra det. Vad vet du om det? Är det inte troligt? Jag följer än så länge bara papper jag fått av mormor och morfar i princip. Har ännu inte varit jättekritisk till källorna.

Vet du dock huruvida det är med Hans Davidsson lite längre upp i trädet. Är han son till Anne Rytter eller med Elline Olofsdotter?

3/23/2011 at 2:27 AM

Nej där måste ju hänt ngt fel!

Vet du hur man gör för att ändra tillbaka?

3/23/2011 at 3:00 AM

Så. Nu är det väl fixat ganska så väl. Hoppas det slår ihop sig fint. Väntar på en sammanslagning - Eric o Erik i Bräcke. Begärde en redigeringsmöjlighet på Eric.

Sedan var vi på härnäset för två år sedan med mormor där alltså mormors pappa o farfar var stenhuggare. Där fick vi en släktberättelse som var nedskriven om Hans davidssons förfäder som bott på Näverkärr. Den berättelsen gick i flera generationer bak till "vikingatiden" där en generation kom som första generation till näverkärr som vikingahövding typ, andra generationen gifte sig med en skottska vid namn blenda eller liknande, tredje generationen med en isländska osv.. frågan är om berättelsen har en smula sanning, om man kan lista ut vilka dem är... ?

3/23/2011 at 4:42 AM

Oj, det låter ju riktigt skoj! :)

3/23/2011 at 2:28 PM

Jo. Det ska bli skoj o lägga in.

Vet du varför vissa kan se sina specifika antal släktingar (alltså bra mkt mer 5000) men där vi bara kan se max 5000. Måste vara ngn betalfunktion mer än PRO.

Johan

3/24/2011 at 4:07 AM

Typ "You are connected to 54,032,773 people on Geni", eller så? Annars vet jag inte vad du pratar om. :)

3/24/2011 at 4:16 PM

Hehe, nej men i den rutan med info. Där man kan klicka vidare till statistik

Showing all 8 posts

Create a free account or login to participate in this discussion