Gemeentearchieven Weert

Started by George J. Homs on Sunday, May 22, 2011

Participants:

Related Projects:

Showing all 13 posts
5/22/2011 at 2:47 AM

Hallo allen,
Heeft iemand in deze groep eventueel vlotte 'fysische' toegang tot de gemeentearchieven in Weert? En, mogelijk wat tijd om aldaar iets op te sporen?
Hartelijk dank!

5/22/2011 at 2:48 AM

Ik had moeten toevoegen... Weert, in Nederlands Limburg :-)

5/22/2011 at 4:51 AM

EN ALS U EEN DIGITAAL TOEGANG HEEFT GEVONDEN: graag toevoegen aan Zoeken in Limburg, onder gemeente Weert. Hartelijk dank.

Private User
5/22/2011 at 5:50 AM

Als je lid wordt voor 25 euro per jaar van seniorweb.nl, dan kun je daar o.a. lid worden van de emailgroep genealogie, waar tientallen vrijwilligers bereid zijn onderzoek voor je te doen in de archieven en je tegen kostprijs copieën te zenden van akten e.d. Bovendien is daar een know how beschikbaar die je nergens op het internet kunt vinden.

http://mailgroep.seniorweb.nl/gen/

Private User
5/22/2011 at 10:28 AM

George, als het niet lukt ga ik wel een keer voor je spitten. No worries :-)'
Maar het gaat vast lukken via de mailgroep. Anders mijn aanbod.

5/24/2011 at 6:05 AM

George,
wellicht dat ik binnenkort eens een middagje in Weert ga zitten zoeken. Heb geen ervaring daarmee, maar dat moet toch lukken lijkt me. Ik woon er maar een kwartiertje vandaan. Het is gekkenwerk als iemand daar een halve dag voor moet gaan reizen.
Dick

5/24/2011 at 9:04 PM

Hey Dick, grrrrrreat! :-) Misschien kunnen we intussen al eens met stichting SHOW bekijken waar we precies moeten zoeken, want ze hebben nogal wat. Het jaartal is volgens mij rond 1550, en moet te maken hebben met de wol- en/of lakenhandel met Antwerpen. Weert zou regesten van die tijd moeten hebben.

5/25/2011 at 1:45 AM

George, je moet me even helpen. Heb geen idee wat Stichting SHOW behelst. Kan er ook niet zo snel iets over vinden.

Private User
5/25/2011 at 5:42 AM

Dick (aangenaam kennis maken :-) ) misschien heb je al antwoord maar ik denk dat George bedoelt: Stichting Historisch Onderzoek Weert SHOW heeft eigen website www.showeert.nl ook terug te vinden op de website van het gemeente archief Weert (sorry geen link;
ben ik weer niet goed in :-) ) groetjes, Jennie Schouten

Private User
5/25/2011 at 6:31 AM
5/25/2011 at 9:22 AM

zetten jullie die ook even op de provincie-zoek-pagina-limburg onder gemeente/plaats Weert? dank alvast!

5/26/2011 at 8:08 AM

Jennie (eensgelijks!): dank je voor jouw uitleg. De url van het gemeenteacrchief Weert was mij wel bekend. ShoWeert kende ik niet. Ik ga er binnenkort eens een paar uur zoeken naar info over de Gielis Homms die op 23-09-1588 burger van Roermond werd en afkomstig was uit Wiertt (Weert)

Private User
5/26/2011 at 8:18 AM

Graag gedaan Dick en succes met je speurtocht naar Gielis. En bedankt dat jij gaat speuren anders had ik het gedaan. Zou mooi zijn als er weer een stapje verder (terug) in de historie gezet kan worden. Ook voor mij, tenslotte zijn mn dochters ook een Homs :-)

Showing all 13 posts

Create a free account or login to participate in this discussion