De Geni staf benoemde een Nederlandse curator !

Started by Private User on Tuesday, May 31, 2011

Participants:

• Private User
    Geni Pro
  • Geni member
  • Private User
    Geni Pro
  • Private User
    Geni Pro
  • Private User
    Geni Pro

Related Projects:

Showing all 13 posts
Private User
5/31/2011 at 12:20 PM

Hierbij heb ik het genoegen te kunnen mededelen dat de Geni staff een Nederlandse curator heeft benoemd, die speciaal voor de Nederlandstaligen het functioneren op Geni gemakkelijker kan maken.

Het doet mij uiteraard ook genoegen dat ik dat ben.

Heeft u problemen, suggesties of anderszins, u kunt op mij rekenen !

5/31/2011 at 12:32 PM

Is dat gefeliciteerd, of sterkte met wat er op je af komt ;-)

Want wat ik vreesde, en de reden waarom ik tot voor kort mijn boom apart heb proberen te houden: in de oudere generaties is 'the big tree a big mess'.

Private User
5/31/2011 at 12:39 PM

Dat klopt helemaal, hoewel er met man en macht wordt gewerkt om de zooi op te ruimen door samenvoegingen en correcties van ouders en partners. Ook de software wordt verbeterd waardoor foute samenvoegingen en foute bewerkingen makkelijker teruggedraaid kunnen worden.
Tenslotte werkt men ook aan verbetering van de gedcom upload zodat niet meer blindelings tal van dubbelen worden toegevoegd, kortom er is veel werk aan de winkel en er is nog steeds te weinig mankracht en te weinig deskundigheid aanwezig, maar men is wel naarstig op zoek !

Private User
5/31/2011 at 1:00 PM

Nou Fred, ik denk dat je het graag wilde worden (anders was je er niet aan begonnen toch?) dus van harte gefeliciteerd! Ik weet je te vinden dus (of dat een vreugd is voor je weet ik niet, maar heee een beetje curator houdt van een uitdaging! ;-) ).
Groetjes, Jennie

Private User
5/31/2011 at 1:28 PM

Jennie, ik heb er ervaring mee. Ik was één van de actiefste samenvoegers op WeRelate, maar ik kon mij daar niet goed vinden tussen de anderen, die allen nogal op zichzelf functioneerden. Ik ben nog steeds in naam en hoedanigheid administrator/beheerder van rodovid.org, maar al lang niet meer de actiefste op de Nederlandse, Engelse, Duitse en algemene afdeling. Wel heb ik daar en ook op Familiepedia veel wiki technieken geleerd en problemen leren oplossen.
Geni is een grote uitdaging, ook al omdat er zo ontzettend veel gebruikers en profielen zijn, miljoenen !
Dat schept ook kansen, niet voor mij, maar voor Geni als leidinggevende samenwerkingssite.

Private User
5/31/2011 at 5:14 PM

Welcome, Fred, from one of your American curator colleagues. I have been following some of your discussions, using Google translate. I am happy to have you become a part of the team.

Private User
5/31/2011 at 5:33 PM

Welcome Fred!

5/31/2011 at 11:25 PM

heel veel goeds, met goede samenwerkers die je steunen en samen van geni een prachtig wereld-vrede-uitwisselings platform willen maken.

Private User
6/1/2011 at 1:31 AM

Allen hartelijk dank voor de gelukwensen en ondersteuning. Vergeet niet dat ik als curator niets meer ben dan de gewone gebruikers en de pro gebruikers. Ik heb alleen makkelijker toegang tot veel gegevens en ik beschik over meer hulpmiddelen waarmee ik anderen kan helpen. Ik doe genealogisch onderzoek sinds circa 1969 en sindsdien ben ik ook altijd een helper geweest om anderen in het onderzoek bij te staan of hun onderzoek te beginnen. Zo moeten jullie het nu ook zien. Als curator ben ik er voor de gebruikers, om hen meer plezier en meer nut te geven bij het werken op en met Geni en om Geni te helpen verbeteren.

6/1/2011 at 12:07 PM

Fred,

Heel hartelijk gefeliciteerd

6/1/2011 at 12:12 PM

Fred,
Gefeliciteerd. Ik vond je altijd al een steun bij het werken in de boom

Private User
6/1/2011 at 1:01 PM

Hier mijn volledige verklaring in de publieke discussie: Introducing the Curator Team: http://www.geni.com/discussions/80642

Ik heb het genoegen mede te delen dat Geni een Nederlandse curator heeft benoemd.
Het doet mij uiteraard ook genoegen dat ik dat ben.
Speciaal voor de Nederlandstaligen zal het functioneren op Geni daardoor gemakkelijker kunnen worden.
Ik doe genealogisch onderzoek sinds circa 1969.
Sindsdien ben ik ook altijd een helper geweest om anderen in het onderzoek bij te staan of hun onderzoek te beginnen.
Mijn eerste ervaringen met een wereldomvattende samenwerkingsgenealogie deed ik op bij WeRelate (ca. 2 miljoen personen) op Wiki-basis. Daar had men problemen door de vele dubbelen door gedcom uploads. Ik was daar o.a. één van de top 5 samenvoegers om dat probleem te helpen oplossen.
Ook deed ik ervaring op bij een kleine, overeenkomstige site, Familypedia (ca. 100.000 profielen). Deze had niet het probleem van de vele dubbelen omdat men geen gedcom upload procedure had. Ik leerde daar de wiki-technieken om genealogieën goed te presenteren.
De laatste jaren was ik een actief beheerder van de meertalige genealogiesite Rodovid (ca. 500.000 profielen) in de Nederlandse en Duitse locatie en medebeheerder in de Engelse en Algemene (engine) locatie. Daarmede stop ik nu om mijn aandacht te kunnen geven aan Geni.
Op Geni begon ik 4 april 2009 met de gedcom upload van mijn kwartierstaat, maar door persoonlijke omstandigheden (ernstige ziekte van mijn echtgenote) was ik niet erg actief tot 11 september 2011.

Geni is een grote uitdaging omdat er zo ontzettend veel gebruikers en profielen zijn dat echt gesproken kan worden van een vooraanstaande wereldomvattende samenwerkings genealogie.
Dat schept kansen, niet zozeer voor mij, maar wel voor Geni als vooraanstaande leidinggevende samenwerkingssite.

Alle gebruikers zijn voor Geni gelijk. Als curator ben ik niets meer dan een gewone gebruiker of een pro gebruiker.
Ik heb alleen makkelijker toegang tot veel gegevens en ik beschik over meer hulpmiddelen waarmee ik anderen kan helpen.
Als curator ben ik er voor de gebruikers, om hen meer plezier en meer nut te geven bij het werken op en met Geni en om Geni te helpen bij het verbeteren van de site.

Geni ondervindt nog steeds veel hinder van vroegere massale uploads van gedcom files met dubbele personen en onjuiste familierelaties en van onjuiste samenvoegingen.
Met man en macht wordt gewerkt om deze problemen op te ruimen door correcte samenvoegingen en correcties van onjuiste ouders en partners.
Ook de software wordt voortdurend verbeterd waardoor foute samenvoegingen en foute bewerkingen zoveel mogelijk voorkomen en makkelijker teruggedraaid kunnen gaan worden.
Geni werkt ook aan verbetering van de gedcom upload methode zodat niet meer blindelings tal van dubbelen kunnen worden toegevoegd.
Er is dus erg veel werk te doen en er is nog steeds te weinig mankracht aanwezig om de bijna 100 miljoen personen allemaal goed te beheren, maar Geni is wel voortdurend op zoek om het team van goede curatoren en medewerkers uit te breiden !

Heeft u problemen, suggesties of anderszins, u kunt op mij rekenen !

6/3/2011 at 12:03 AM

Beste Fred,
We kennen elkaar al vele jaren via onze Bergman stamboom en daardoor heb ik heel veel waardering voor je intensieve ondersteuning.
Ik bewonder je dat deze taak op je neemt en wens je heel veel sterkte, geduld en tijd toe. Heel veel succes
Met vriendelijke groet, Gé " Gary" Bergman

Showing all 13 posts

Create a free account or login to participate in this discussion