Zo snel wordt een MERGEREQUEST / SAMENVOEGINGSVERZOEK afgewerkt !

Started by FRED BERGMAN (gebruikers helper) on Wednesday, June 22, 2011

Participants:

Related Projects:

Showing all 10 posts
6/22/2011 at 2:23 AM

Heb je een samenwerking/collaboration met de manager of met één van de collaborators van de manager van het andere profiel dan wordt het verzoek direct uitgevoerd, behalve binnen de familygroep, dan moet die ander ook tot je familiegroep behoren.
In het andere geval zijn er meerdere mogelijkheden.
1.
elke 2 uur loopt er een automatisch script/robot, die de ingediende verzoeken beoordeelt, maar alleen de verzoeken waarvan de namen geheel of bijna geheel gelijk zijn worden uitgevoerd.
2.
zodra de manager of een zijn collaborateurs het verzoek ziet kan deze het uitvoeren, maar helaas gebeurt dat niet altijd en soms heeft de manager geen interesse meer in Geni en zijn stamboom al lang verlaten; is dat zo rapporteer hem dan, dan geeft Geni zijn profielen vrij voor de liefhebber !
3.
is een der profielen opgenomen in een project, dan kan elke project collaborator deze samenvoeging uitvoeren, bij sommige projecten gebeurt dat dagelijks, bij andere duurt het langer, ook hier bestaan verlaten projecten;
4.
iedereen kan alle verzoeken zien van zijn collaborators en sommigen controleren dat dagelijks en voeren die dan uit als ze kunnen, curators kunnen ze altijd uitvoeren, behalve binnen de familygroep ;
5.
je kunt je verzoek vermelden in de discussie ATTENTION, Curators please assist http://www.geni.com/discussions/80793 dan wordt de merge meestal binnen 24 uur uitgevoerd.
6.
je kunt je mergerequests toesturen aan een bekende curator, die ze dan direct voor je uitvoert.

NORMAAL BEHOREN ALLE VERZOEKEN BINNEN 24 UUR UITGEVOERD TE WORDEN. GEBEURT DAT NIET, STUUR HET DAN AAN EEN BEKENDE CURATOR EN AAN WIE KAN DAT DAN BETER DAN ÉÉN VAN DE NEDERLANDSTALIGE CURATORS ?

6/22/2011 at 2:46 AM

hoeveel Nederlandstalige curatores zijn er inmiddels?

6/22/2011 at 2:49 AM

binnenkort 3, maar er zijn ook nog afrikaanstalige curators die het nederlands begrijpen

6/22/2011 at 9:09 AM

hm.
Voor een deel kan ik bovenstaande plaatsen, maar ik heb ook een paar merge requests uitstaan waar kennelijk niets mee gebeurd.
Kun je nagaan of volgende managers nog actief zijn? Volgens hun profiles hebben ze al een tijd niets meer gedaan en ze reageren niet op merge of collaboratie verzoeken. Maar misschien ben ik te ongeduldig?

Private User
Hans Michiel Fohr

6/22/2011 at 9:21 AM

Die laatste heb ik ook al diverse keren proberen te benaderen. De eerste heb ik nu bij het portaal geplakt, misschien dat ze een reminder nodig heeft dat ze ooit iets in de computer stopte. Trouwens, dat doe ik vaker, want sommigen kunnen dan op dat portaal eindelijke eens in het Nederlands lezen wat er van hen verwacht wordt, bijvoorbeeld geen profielen onbeheerd prive achterlaten....

6/22/2011 at 10:07 AM

Anne is in mei 2011 nog online geweest en Hans zelfs in juni 2011.
Ik heb al lang afgeleerd op andere gebruikers te vertrouwen bij merges. Ik deed er 100 per dag en wat niet direct ging, ongeveer de helft, dat stuurde ik naar een aantal mij bekende curators, die dat dan binnen 24 uur deden !

6/22/2011 at 10:25 AM

Hans zit in de familiegroep van Wijtze William Sieswerda

als je Wytze vraagt om de merge uit te voeren zal die dat ook direct doen, je kunt hem ook om samenwerking en/of opname in de familiegroep vragen. aardige vent !
Ik denk dat Hans een neefje van hem is net zoals ik zelf veel neefjes en nichtjes heb uitgenodigd voor Geni. Ze komen af en toe kijken, maar hebben alle berichtgeving door Geni en emails van Geni op nul gezet, zijn ze totaal niet in geïnteresseerd, maar omdat ik de profielen die het meest bij hen betrokken zijn, aan hen heb overgedragen kunnen anderen hen iets vragen tot ze een ons wegen, ze zien daar niets van dus reageren daar ook nooit op !

Private User
6/22/2011 at 10:26 AM

Okay, ik zou het geweldig vinden als curatoren zo snel kunnen handelen, natuurlijk. Maar dat gezegd hebbende: zijn curatoren ook niet gewoon mensen die ook andere zaken en interesses hebben? Ik weet niet maar ik dacht niet dat het een betaalde baan was maar interessse en liefde voor genealogie wellicht? En handig met het systeem vanzelf... Nou ja, ik wil alleen maar zeggen: ik zou blij zijn met hulp en ja extra blij als dat redelijk snel gaat, maar ik kan voor mijzelf goed bedenken dat curatoreren niet altijd in de gelegenheid zijn om snel te handelen. Goed ieder ziet het anders en mag het anders zien. Ik wil alleen maar zeggen hoe ik het zie.

6/22/2011 at 10:38 AM

Als curator werkt de software van Geni veel beter en sneller. Ik heb één gebruiker die mij elke dag mergerequesten stuurt, soms wel 200 op een dag. In het begin waren de requesten slordig en moest ik er diverse afkeuren, op dit moment zijn het er minder maar de kwaliteit is voldoende om de merge te laten doorgaan. Binnen een tot twee uur heb ik mijn vaste programma van mergen afgewerkt.
1.Eerst de merges in mijn famile-kwartierstaat,
2.vervolgens de gevolgden,
3. waar ik manager van ben
4. waar ik curator van ben
5. de projecten waar ik collaborator van ben
6. de merge requests van mijn collaborators (hier zit waarschijnlijk een bug in, want ik zie jullie verzoeken nooit allemaal verschijnen)
7. alle mergerequests die ik van gebruikers rechtstreeks ontvang

6/22/2011 at 10:46 AM

1. Hierboven de pagina zie je staan MATCHES, klik daarop;
2. Klik dan op Requested merges;
3. Klik dan op Requested by me;
4. Open een nieuw venster, waar je ook naar Geni gaat en open daar een bericht aan mij, met alle mergeverzoeken, die daar van jou openstaan; even op elk verzoek klikken en de adresregel naar het bericht copiëren.

Je zult dan vanzelf merken hoe snel dat gaat.

Showing all 10 posts

Create a free account or login to participate in this discussion