Wederom een nieuwe NEDERLANDSE CURATOR: GEORGE HOLMS

Started by Private User on Saturday, June 25, 2011

Participants:

Related Projects:

Showing all 11 posts
Private User
6/25/2011 at 6:28 AM

George J. Homs
George is deze week benoemd tot curator van Geni.
Dit zegt hij over zichzelf om zich voor te stellen:
Een paar woorden over mezelf ... Ik heb een Nederlandse vader en een Belgische moeder. Ik ben opgegroeid in Brussel, waar ik Politieke Wetenschappen studeerde.
Ik woonde een jaar in Heidelberg (D), en leefde ongeveer 12 jaar in Frankrijk (in twee opeenvolgende periodes - Parijs en Nice).
Mijn vrouw van is Portugees, werd geboren in Caracas en bracht haar jeugd door in Tunis en New York.
Dit alles alleen maar om te zeggen dat de wereld geen grenzen voor mij heeft en ik ervan houd te werken aan nieuwe uitdagingen.
Professioneel ben ik een onafhankelijke adviseur van grote IT-organisaties.
Ondanks een zeer internationale oriëntatie ben ik erg enthousiast om te werken aan onze stambomen in Nederland en België. Simpelweg omdat dat is waar mijn roots liggen.
Voordat ik begon op Geni kende ik slechts ongeveer 20 Homs familieleden, sindsdien heb ik minstens 150 nieuwe levende familieleden en verwanten ontdekt - en geen van hen had enige aanwijzing dat er sprake was van onze onderlinge relaties !
Dat is een geweldige ervaring!
Ik ben ook enthousiast over de bouw van "bruggen" over de Atlantische Oceaan.
Veel voorouderlijke lijnen starten / stoppen met de emigratie / immigratie.
Alleen door samenwerking van onder andere Amerikanen en Europeanen kunnen we bruggen bouwen, de gaten vullen en dichten.
Zoals velen inmiddels hebben gezien, zijn we gestart met een masterproject Nieuw Amsterdam met veel subprojecten en ik zie inmiddels ook heel veel enthousiasme rond die projecten.

Private User
6/25/2011 at 6:32 AM

George Homs, van harte gefeleiciteerd en zet je maar schrap, zoveel werk is er te doen voor curatoren !

6/25/2011 at 6:45 AM

Congratulations and celebrations !

6/25/2011 at 9:17 AM

Proficiat George.

6/26/2011 at 7:21 AM

Congratulations and welcome @ George, I am sure that you are a welcome addition to and for the other Dutch Curators.
I myself have been working with Fred Bergman for the last three days now to clear up some misunderstandings in my tree. Sometimes that can be a never ending job in itself with many well meaning family relations adding to and changing a basic family tree.

6/27/2011 at 4:07 PM

George,

Gefeliciteerd.
We hebben wat gemeenschappelijke voorouders, dus ik ben bang dat ik je van tijd tot tijd ook wat werk ga bezorgen. I
k heb gegevens van meer dan 16000 families, dus de kans dat ik om een merge vraag is vrij groot.

Ik waardoor dan ook zeer al het werk dat jullie doen.
Ik hoop over een paar maandan wat meer tijd te krijgen en dan zal ik proberen wat meer input voor de wiki te leveren.

6/27/2011 at 4:14 PM

George,
Gefeliciteerd met deze benoeming. Ik heb groot respect voor wat jij in korte tijd hebt toegevoegd aan deze site. Waar mogelijk zal ik met je samenwerken. Voor wat betreft de bruggen naar Amerika. Kijk eens naar mijn Immigrants in the Van Amstel lineage. Ik heb een aantal verre neven gevonden die de oversteek waagden vanuit Frankrijk, Engeland, Ierland.

6/27/2011 at 8:59 PM

Thanks all ! :-)
Wat ik zo interessant vind aan het werken rond Nieuw Amsterdam, is dat voor Amerikaanse afstammelingen het grootste probleem begint op zowat hetzelfde moment als wanneer 'ons' probleem begint. Wanneer we het jaar 1600 benaderen, dan begint het echt moeilijk te worden. Maar, da's dan ook weer een raakvlak. De meeste stambomen lijken me weinig problematisch na 1700 - vooral omdat je toch met wat grondig puzzelen op Genlias tot 1750 kunt raken.
Ik denk dat samenwerken op Geni vooral voor de 17de eeuw z'n nut heeft (althans voor het gros van de gebruikers).

Private User
6/28/2011 at 1:43 AM

George,
Klopt helemaal. Ik kom ook tot zo 1710 met mijn directe Greven stamboom. In een vertakking kom ik tot 1600 da's aardig ver. Daarvoor wordt het moeilijk.
Wellicht kunnen we elkaar verder helpen op Geni.
Groet, Jurgen Greven

Private User
6/28/2011 at 1:50 AM

Behalve Genlias zijn er nog andere gerenommeerde officiële bronnen waarmee je verder komt, zoals het Digitale Gemeente Archief van Amsterdam, Alkmaar, Kennemerkland, Leiden, den Haag, Delft, Zeeland, Brabant, Tilburg, Eindhoven, Leeuwarden en niet te vergeten het project van Papier naar Digitaal !

Private User
6/28/2011 at 1:51 AM

en dan vergeet ik zomaar Rotterdam.............

Showing all 11 posts

Create a free account or login to participate in this discussion