nogmaals: voer geen dubbele profielen in !

Started by FRED BERGMAN (gebruikers helper) on Saturday, July 2, 2011

Participants:

Related Projects:

Showing all 3 posts
7/2/2011 at 2:02 AM

Ik heb gemerkt dat er nog steeds veel dubbele profielen worden ingevoerd, vooral in de adellijke lijnen.
Dat is niet de bedoeling van Geni.
Je behoort eerst na te gaan of het profiel al bestaat dat je wilt invoeren.
Als dat zo is dan moet je dat verbinden met het profiel van jou waarbij je wilt aansluiten.
Door het invoeren van dubbelen bezorg je curators en medegebruikers veel werk, omdat zij opnieuw de relaties moeten controleren en de samenvoegingen en eventuele correcties moeten doen van alle profielen die met één dubbele zijn verbonden.

7/6/2011 at 12:45 PM

ER IS EEN EERSTE AANZET VAN EEN TEKST VOOR NIEUWE GEBRUIKERS, GRAAG COMMENTAAR !

==[http://wiki.geni.com/index.php/Nederlands_Portaal/welkom Klik hierop voor de WELKOM- EN BEGELEIDINGS-PAGINA voor nieuwe Nederlandstalige gebruikers]==

Private User
7/6/2011 at 2:04 PM

Fred, het ziet er goed uit. Wel lastig om te beoordelen als je eenmaal een aantal maanden op Geni zit en zo'n beetje je weg al aan het vinden bent, maar ik denk dat wat voor een hele nieuw gebruiker niet helder is aan de tekst zal leiden tot een vraag. En vragen helpt altijd om inzicht te krijgen.
Zonder de tekst heb je eigenlijk geen idee hoen het werkt.
Ik zou de tekst zou handhaven en aan de hand van vragen.discussies die het opwerpt in het gebruik eventueel bijstellen waar nodig.
Het blijft een kwestie van proberen, lezen, vragen en naar adviezen luisteren.

Showing all 3 posts

Create a free account or login to participate in this discussion