SAMENVOEGING GEVRAAGD ! Curator, doe deze samenvoeging

Begonnen door FRED BERGMAN op zaterdag 9 Juli 2011

Deelnemers:

Genoemde profielen:

Gerelateerde Projecten:

Getoond: berichten 91-120, op een totaal van 145 berichten
20/4/2015 om 8:26 's ochtends
20/4/2015 om 8:31 's ochtends

Voor Arie kon ik met de zoekfunctie geen kandidaat vinden, en zonder Pro lukt het dan niet. Twee andere die op mijn lijst staan, waarvan ik pas wel dubbelen heb gevonden, zijn:

Sir Thomas Skipwith

Dirk Jansz Roos

Ik zie voor beide dat er tree matches binnen Geni zijn (blauw), maar weet niet of die door mijn recente handmatige samenvoegingen al verholpen zijn.

Ik zie verder nog 6 interne overeenkomsten bij Van der Laarse, maar die kan ik misschien oplossen door ontbrekende data toe te voegen. Helpt dat niet, dan komt er binnenkort nog een lijstje.

Private User
20/4/2015 om 8:51 's ochtends

Enno Arie van Tol is samengevoegd. Sir Thomas Skipwith heeft totaal verschillende ouders, geen match of iemand heeft totaal verkeerde gegevens ingevoerd bij een van zijn profielen.
Voor Dirk Janszoon Roos zie ik geen overeenkomstig profiel meer

20/4/2015 om 8:58 's ochtends

Private User, sorry, dit was niet de bedoeling. Arie van Tol stond mogelijk als match met zijn heel jong overleden voorganger met dezelfde naam, en ik hoopte dat je dat kon nakijken, en hem als dat werkelijk de 'match' was als foute match kon markeren, zodat ik em niet meer zou zien als potentiele samenvoeging.

Ik had dat er misschien bij moeten zetten, want nu het toch om die Arie ging, moet je het ook weer terugdraaien, en dat is zonde van je werk.

Private User
20/4/2015 om 9:00 's ochtends

Geeft niets ik draai het terug, geen probleem en sorry dat was mij niet geheel duidelijk

Private User
20/4/2015 om 9:01 's ochtends

De samenvoeging word momenteel ongedaan gemaakt.

20/4/2015 om 10:08 's ochtends

Dank. Ik heb bij de 6 Van der Laarses net ontbrekende data ingevuld. Dat zijn bijna allemaal personen a la Arie, dus voor een groot deel kinderen van een echtpaar met dezelfde naam, 1e jong gestorven, 2e soms ook. De blauwe blokken staan er nog steeds, en eerlijk gezegd weet ik niet wanneer die weer opnieuw berekend worden.

Als ik ze over een tijdje nog zie staan, vraag ik je hulp nog een keer, en zet ik er ook bij dat het mogelijk om valse matches gaat. Is dat goed?

Private User
20/4/2015 om 11:01 's ochtends

dat is prima dan geef je maar even een gil ;)

21/4/2015 om 5:53 's ochtends

De 1e in een reeks van Van der Laarse:

Cornelia van der Laarse

Met de zoekfunctie kom ik er niet uit. De familie is door de vereniging Oud Aalsmeer behoorlijk goed in kaart gebracht, en ik heb bij veel ook goede bronnen. Ben benieuwd wie de kandidaat voor de samenvoeging is, en bij twijfel kijk ik graag zelf even naar de link van die kandidaat.

21/4/2015 om 5:57 's ochtends

Nummer 2 en 3 zijn broers:

Cornelis (1) van der Laarse

Cornelis (2) van der Laarse

Ze hebben allebei een blauw blokje, en ik heb ook hier gezocht naar andere kandidaten, die ik niet gevonden heb. Onderling in elk geval NIET samenvoegen.

21/4/2015 om 6:01 's ochtends

En tot slot:

Jacob van der Laarse

Jacob (1) van der Laarse

Jacob (2) van der Laarse

De 1e, met 2 stamboomovereenkomsten is een halfbroer van de ander twee, die elk 1 overeenkomst hebben. Als ze naar elkaar wijzen ook weer NIET samenvoegen.

Private User
21/4/2015 om 9:00 's ochtends

Enno Borgsteede geen van de profieltjes waren overeenkomstig, de blauwe blokjes zouden nu weg moeten zijn.

21/4/2015 om 10:14 's ochtends

Dank je wel. 5 van de 6 zijn weg, maar

Cornelis (2) van der Laarse

niet. In de match list staat daar NEW bij, en Cornelis (1) wordt niet genoemd. Als ik zoek op naam komen alleen deze twee eruit, dus het lijkt erop dat Geni nog een trucje heeft uitgehaald.

Ik heb er nog 1 in een hele andere tak, maar dat is een verre Engelse over-...-grootmoeder die ik eerst zelf bestudeer.

Private User
21/4/2015 om 1:44 na de middag

Cornelis 2 is ook weg dat zal een hele nieuwe zijn geweest, ook een broer andere geboorte datum

22/4/2015 om 5:41 's ochtends

Dank je wel. Ik heb nog 1 blauw blok bij een verre Engelse ooo-grootmoeder:

Margaret Skipwith

3 matches, en ik denk ook allemaal weer af te keuren, als match, want ik zie bij zoeken wel profielen met die naam, maar geen overeenkomstige.

Bij Arie van Tol heb ik gezien dat er bij het ontdubbelen gegevens verloren zijn gegaan. De jongste van de 2 heeft namelijk geen precieze data meer, en zijn foto staat nog bij de oudste, die helaas zo jong overleed dat die foto echt niet kan. Ik ga de foto verplaatsen naar de laatstgeborene, en zet bij hem ook de gegevens die ik net bij My Heritage vond. Heb daar weer eens een gratis proefabonnement van 14 dagen. :-)

Private User
22/4/2015 om 7:17 's ochtends

Bij Margaret Skipwith zijn ze allemaal weg, geen overeenkomsten gevonden.
Klopt het ongedaan maken van een samenvoeging gaat nog niet helemaal probleemloos, het vervelende is dat je dit niet gelijk kan zien

22/4/2015 om 7:36 's ochtends

Dank je wel. Dit was de laatste stamboomtreffer binnen Geni zelf, en aan de andere bij My Heritage begin ik niet meer. Dat zijn vaak kopieen van gegevens die ik al lang ken, en My Heritage ligt de boel ook nog eens op door matches met FamilySearch, Geni, en WikiTree als record match te vermommen, dan wel gratis records (echte) van FamilySearch voor te stellen, en daar betaal ik uiteraard niet voor. De Heraut is voor dit soort praktijken veroordeeld, en dat zou ik ook bij My Heritage liever zien.

Bij Arie van Tol heb ik nu alles hoop ik weer goedgemaakt. De Arie met foto's en echtgenote heeft nu alle gegevens van de langstlevende, zoals ik die op My Heritage vond, en de andere die van de jonggestorvene.

Private User
22/4/2015 om 10:30 's ochtends

Prima, opgeruimd staat netjes toch, de MH matches zijn er ook wel heel erg veel en heel veel zonder bronnen waar je zo wiezo niets aan hebt, ik laat ze meestal ook staan.

Private User
24/4/2015 om 9:53 's ochtends

Je kunt betalen zodat je de MH matches ziet, maar kun je ook betalen zodat je deze matches niet meer ziet? Liefst zie ik betrouwbare bronnen. Maar deze bronnen zijn meestal gratis, want de gemeente archieven zijn op basis van de Nederlandse wet gratis toegankelijk.

24/4/2015 om 4:05 na de middag

Jeroen,

Als je een betalende gebruiker van MH kan vinden die je uitnodigt om mee te werken aan de betreffende MH site, dan kan je in Geni matches bekijken en afkeuren (of goedkeuren). Daar heb je dan geen MH abonnement meer voor nodig.

24/4/2015 om 4:13 na de middag

http://www.geni.com/merge/compare/6000000032329556931?fsession_id=1...
en verder zo te zien alle andere openbare profielen die ingevoerd zijn door deze gebruikster Mikhayla. Ze heeft een heel groot deel van de bestaande boom onder dit profiel gedupliceerd en is zo te zien sindsdien niet meer online geweest. Ze reageert tot nu toe ook niet op mailtjes.

26/4/2015 om 7:39 's ochtends

Job Waterreus, is ze familie? In mijn verwantschap met haar zie ik dat haar grootmoeder een Waterreus is.

Zelf kan ik trouwens met mijn proefabonnement bij My Heritage nu gratis nog wat matches wegwerken. De record matches van door mij beheerde profielen heb ik al gedaan, en bij de verbonden profielen pik ik de krenten uit de pap. Allemaal is te veel voor de 10 dagen die ik nog heb om tijdig op te zeggen.

26/4/2015 om 2:41 na de middag

Enno Borgsteede,

Ja, alle Waterreuzen zijn (voor zo ver ik weet) familie.

Iemand als al zo vriendelijk geweest een samenvoeging met haar boom te doen, waardoor ik de rest kon samenvoegen. Ik weet niet of ik alles gevonden heb, maar in ieder geval wel een groot aantal.
Ik heb ook al veel dataconflicten opgelost, maar soms heb ik geen goede bron en laat ik het conflict nog maar even staan (in de hoop ooit nog aanvullende informatie te vinden).
Ik kan ook matches met MH bevestigen en da doe ik ook wel, maar ik zoek bij MH vooral aanvullende informatie. Het is jammer dat er daar zo weinig bronnen vermeld staan. Ik moet trouwens zelf ook nog de nodige bronnen aan Geni toevoegen.

28/4/2015 om 11:09 's ochtends

Ja, bronnen, lastig. Ik loop de record matches van My Heritage nog even na, kan nog een week gratis, maar ze blijven minder mooi dan ik zou willen, technisch dan. Bij FamilySearch werken ze mooier, omdat je daar een persoon uit een akte direct aan een persoon in de boom koppelt, en alles binnen dezelfde site werkt, en nog gratis ook. Hier is het door knippen en plakken toch wat rommelig.

28/4/2015 om 11:12 's ochtends

Hier weer een mogelijke samenvoeging:

John Trye II, Esq., of Hardwick Court

Bij zoeken op naam zie ik geen duidelijke kandidaat, dus ik denk dat dit weer non-match wordt.

Als tegenprestatie doe ik graag een record match bij My Heritage.

Private User
28/4/2015 om 1:28 na de middag

Inderdaad geen match Enno, andere ouders

29/4/2015 om 5:10 's ochtends

Dank je. Ik heb er weer 5, waarvan 3 Nederlands in de al eerder genoemde familie Van der Laarse uit Aalsmeer:

Cornelia van der Laarse

Jan (1) van der Laarse

Jan (2) van der Laarse

Allemaal waarschijnlijk geen echte match. Voor Cornelia vind ik een private. Bij Jan 1 en Jan 2 heb ik net even wat ontbrekende data ingevuld, maar dat heeft de match niet laten verdwijnen.

De andere 2 zijn Engelse edelen uit de middeleeuwen. Durf je die aan? Of is het handiger om die in een ander project te vragen?

Private User
29/4/2015 om 5:39 's ochtends

Stuur maar door die Engelse Enno ik werk daar ook :)

Private User
29/4/2015 om 5:42 's ochtends

De van der Laarse waren weer broertjes, zoals verwacht niet dezelde personen.

29/4/2015 om 6:30 's ochtends

Dank je. Cornelia verdween neem ik aan al door een Anna Cornelia die dubbel was, en die ik zelf gekoppeld heb. Hier zijn de edelen:

Joan FitzAlan, Countess of Hereford

Thomas de Burgh

Ik heb Joan zelf nog niet bekeken, Thomas wel, en daar kom ik niet uit.

Getoond: berichten 91-120, op een totaal van 145 berichten

Creëer een gratis account of login om aan deze discussie deel te nemen