OPENBAAR MAKING GEVRAAGD ! Curator maak dit profiel openbaar

Started by FRED BERGMAN on Saturday, July 9, 2011

Participants:

Profiles Mentioned:

Showing 91-120 of 307 posts
Private User
4/30/2014 at 1:10 AM

FRED BERGMAN & Private User,
In dit geval is zij tevens ook de beheerster van Jacomijatje Van DEPOL
Gerritt Klaassen POTHOVEN.

Ursula Doering

Private User
5/7/2014 at 4:12 PM

Snap die reactie best van Danielle,wordt er ook boos om als er weer opnieuw een profiel is overgenomen,schoonvader,schoonzuster ,deze personen zitten nog in de familiegroep,krijg de neiging om alles te verwijderen. Als iemand dubbele profielen aanmaakt die niet meer meedoen in MIJN stamboom is dat zeker niet leuk.is dat het doel van een wereldstamboom?

5/7/2014 at 10:55 PM

Het doel van de wereldstamboom is 1 profiel per persoon en beheerd door alle gebruikers samen. Samenvoegen zou altijd mogelijk moeten zijn betreffende overleden personen, daar bestaat immers geen privacy recht voor. Levende personen behoren in principe niet tot de genealogie, die zouden in beheer binnen de familie moeten kunnen blijven. Dat kan ook, omdat directe familieleden primair beheer hebben door familieleden, is dat niet zo doordat Geni merges nogal wispelturig zijn in het aanwijzen van de primaire manager, dan is dat eenvoudig te veranderen Het beleid van Geni is te proberen alle gebruikers tevreden te stellen, daardoor wordt het een rotzooitje van dubbele profielen.
Geni staat op het

5/8/2014 at 12:58 AM

Adriaen Cornelisz Corsteman and Maritgen Jansdr van Tetrode zijn de gezamenlijke voorouders van Gerardus Stephanus Koper (11th cousin once removed) , echtgenoot van Elizabeth van Elten . Omdat het een liefhebberij van mij is onderlinge relaties uit te bouwen wilde ik het parenteel (de stamboom) van Adriaen Cornelisz Corsteman invoeren op Geni en daarmede bracht ik ik ook overleden personen binnen de familytree van Elizabeth van Elten in. Door de manier waarop Geni de primaire beheerder toewijst werd ik primaire beheerder van sommige van die profielen. Na een klacht van Elizabeth van Elten heb ik haar uitgenodigd primaire beheerder te worden van die profielen. Helaas is zij daar kennelijk niet voldoende tevreden mee en daarna heeft zij mij geblokkeerd, waardoor sommige door mij ingebrachte profielen voor mijzelf onzichtbaar zijn geworden. Bovendien kan ik nu geen dataconflicts meer oplossen van die profielen, ook geen verzoeken aan Elizabeth van Elten versturen en ook niet rechtstreeks met haar discussiëren.

5/9/2014 at 12:09 AM

Private User misschien heb je mijn managementtransfer requests waasrdoor jij primaire manager zou worden niet gezien, maar ze zijn wel degelijk verzonden en we hebben er zelfs een message wisseling over gehad. Op het moment dat jij mij blokkeerde, dat zal wel misschien langer dan een jaar geleden zijn neem ik aan, zijn waarschijnlijk ook die requesten bij jou verdwenen. Nu kan ik die requesten niet zenden omdat jij mij geblokkeerd hebt naar jou toe, maar ik heb geen enkele behoefte in jouw familietree eerste manager te zijn. Ik ben alleen geïnteresseerd in profielen die afstammen van mijn vkwartierstaatlijnen en ik moet zeggen dat ik onverwachts steeds meer profielen tegen kom, zij het inde vrije regionen, na de 6de generatie, waar jij (mede)beheerder bent. Mijn opstelling is dat ik graag help bij het uitbouwen van familielijnen en daar zou je van kunnen profiteren tot wederzijds voordeel!

5/9/2014 at 3:08 AM

Het is een toenemend probleem op Geni dat er geen duidelijkheid is naar de gebruikers over het verschil tussen standalone/geïsoleerde stambomen en de samenwerkingswereldstamboom. Doordat is voorheen 1000 merges per dag deed en soms 10.000 acties kreeg ik herhaaldelijk te maken met gebruikers die dachten dat ze ook in de collectieve Wereldstamboom eigenaar waren van al hun ingebrachte profielen en dat niemand anders het recht had profielen binnen hun familie op Geni te plaatsen. Ook blijken zij vaak niet te begrijpen dat samenvoegingen vaak ongevraagd door derden (andere familieleden of curators) worden gedaan omdat die volgens de richtlijn wilden meewerken aan het principe 1 profiel per persoon. Volkomen te goeder trouw zijnde worden deze de helpende hand biedende gebruikers en curatoren dan door de oorspronkelijke managers geblokkeerd en kunnen dan geen samenvoegingen meer doen in die familytree (6 generaties). Helaas is Geni hier dualistisch in en wil alle partijen te vriend houden, waardoor binnen de familiekringen dubbele en zelfs nog meer profielen voor 1 persoon wel worden toegestaan als de betreffende managers onderling het niet eens kunnen worden over de manier van presentatie of anderszins niet door 1 deur kunnen. Hierbij speelt mede een rol dat veel gebruikers, die hun profielen angstvallig privé houden, niet beseffen dat dat alleen voor details geheim blijft, maar de namen en relaties blijven op Geni te allen tijde openbaar en zichtbaar. Elke gebruiker kan op Geni van iedereen de volledige kwartierstaat zien en copiëren! Eigenlijk volkomen in strijd met de Nederlandse privacy wetgeving, maar het is niet anders op Geni. Hoe langer je op Geni werkt (ik al sinds vrijwel het begin, 2007), des te meer mogelijkheden ontdek je. Nu Noah Tutak vervangen is door Mike Stangel als CEO hoop ik dat het beleid van Geni wat doorzichtiger en duidelijker wordt en dat men alle personen met eigendoms eisen naar MyHeritage doorverwijst, zodat we op Geni ook geen last meer hebben van mensen die niet willen samenvoegen en van suggesties voor samenvoegingen die nooit uitgevoerd zullen worden. Tevens zou dan de bescherming van de familytree teruggebracht moeten worden van de huidige grens van 3rd greatgrandparents en 2nd cousins naar alleen de levende personen.

Private User
5/9/2014 at 3:19 AM

Fred, hier ben ik het van harte mee eens. Het is zo frustrerend als iemand maar een deel van zijn langer geleden overleden profielen publiek zet en er dan ineens eentje of meer prive moeten blijven en je die gebruiker helemaal niet kunt benaderen als non-Pro-gebruiker. Het zit steeds onlogischer in elkaar en bij het zoeken krijg ik het idee dat een steeds groter aandeel profielen prive blijven en zo de bedoeling van Geni om zeep geholpen gaat worden. Hoe kunnen we onze wensen als groep naar voren brengen? Een gebruikers-vereniging oprichten? :-)

5/9/2014 at 3:30 AM

Geni zal primair luisteren naar een groep curatoren, secundair, maar in veel mindere mate een hele groep betalende gebruikers, maar ik vrees dat niet betalende gebruikers bij Geni heel moeilijk hun wensen gerealiseerd zullen zien. Toen Geni mijn curatorrechten introk, verzocht de toenmalige customer service manager mij nadrukkelijk actief te blijven als gebruikers helper, omdat Geni die activiteiten van mij zeer waardeerde. Helaas begreep Geni kennelijk niet hoe moeilijk dat is als niet betalende gebruiker. Ik doe mijn best weliswaar, maar loop tegen alle blokkades op die niet betalende gebruikers nu hebben op Geni. Als Geni werkelijk wil dat ik goed zou functioneren als gebruikers helper dan hadden ze mij minstens gratis pro user moeten maken. Bovendien hebben wij op Geni een grote Nederlandstalige gemeenschap die wij (een beperkte groep goed samenwerkende Nederlandstalige gebruikers met behulp van curatoren) met daad en raad te hulp komen. Te veel nieuwe gebruikers haken af omdat ze niet snel genoeg zien hoe Geni werkt en dat er hulp van ons mogelijk is. Daarom hebben wij ook ooit gevraagd nieuwe gebruikers met een Nederlands IP-adres aan ons bekend te maken zodat we ze kunnen introduceren en begeleiden. Daar is nooit gevolg aan gegeven.

5/9/2014 at 3:54 AM

Ik ben het dus ook met het bovenstaande eens. We weten hoe frustrerend het kan zijn om met meerdere managers op een profiel te werken. Ik zou het ook niet leuk vinden indien iemand anders aan de profielen van mijn ouders zou sleutelen, maar dat is uiteindelijk een kwestie van gezichtspunt. Zonder de suggesties en vondsten van andere gebruikers op Geni zou ik bepaalde familiesporen nooit hebben bekeken en uitgediept.
Bovendien, deze bedenking... De profielen van mijn naaste profielen staan intussen meerdere keren in bomen op MyHeritage en Geneanet. Ik weet ten volle dat dit enkel kan omdat ze het hebben overgenomen van mij op Geni of op Geneanet. Maar, hoe nuttig zijn al die dubbels in al die boompjes??? Met 10 dubbels heb je 10 keer het risico van fouten, onvolledigheid etc... En, indien die 10 copieerders een familie-relatie naar mij zouden hebben, dan hebben we er met z'n 11 meer aan dat we in één enkele boom zitten.
Misschien is dat even een nuttige bedenking voor Elizabeth? Ook al lijkt het sneu dat je wat controle over naaste familie verliest, uiteindelijk win je omdat je dankzij al dat werk van anderen een veel rijkere ervaring hebt met je eigen familie-geschiedenis. We moeten er gewoon collectief op letten dat we geen fouten in de boom introduceren en inderdaad de bovenhand overlaten aan de naaste familie van een profiel. Mij gaat het steeds om de connectie naar een profiel, niet om het beheer van dat profiel.

Private User
5/9/2014 at 4:01 AM

Dat geldt ook voor mij, de kans om aan een profiel te kunnen linken is VEEL belangrijker dan er management over te hebben. Onverwachte prive-profielen zorgen vooral voor 'verstoppingen' naar verdere relaties.

5/9/2014 at 4:03 PM

Je hebt helaas wel profiel rechten nodig om bepaalde acties uit te kunnen voeren.

Zonder die rechten zie je bijvoorbeeld de relatie gegevens niet en kan je ook niets met de smartlinks.

Meerdere eigenaren van een profiel zorgt er (hopelijk) ook voor dat vandalisme voor zo'n profiel sneller opgemerkt wordt. Het is ook gemakkelijker om conflicten na het samenvoegen op te lossen als je mede eigenaar van een profiel bent.
Het maakt het werken trouwens ook gemakkelijker voor personen die met je samenwerken.

5/9/2014 at 11:07 PM

De relatie van die profielen zijn te allen tijde zichtbaar door op de achternaam te zoeken en dan in de lijst naar alle voornamen beginnende met die letter.

5/10/2014 at 2:54 AM

Fred,

Dat is zo, maar dat zie je ook in de tree view en dat gaat denk ik gemakkelijker, maar dat is niet wat ik bedoelde. Het gaat mij om het tabblad met de relatie gegevens (zoals de datum van het huwelijk)

Private User
5/10/2014 at 3:12 AM

Het tabblad 'Relaties' dat Job bedoelt is niet toegankelijk als je geen samenwerking hebt met de beheerder. Ook het beroep kun je niet invullen.

Private User
5/11/2014 at 3:03 PM

inderdaad zat er een uitnodiging in de post; exuses mr F.Bergman. 2011 al, De blokkade opgeheven,zal proberen wat flexibeler te zijn Het is niet zo dat ik iedereen wil buitensluiten .

Private User
5/11/2014 at 3:24 PM

Private User Hebt u mij misschien ook geblokkeerd? ik wilde u namelijk uitnodigen voor een samenwerking, dat communiceert wat makkelijker, maar dat ging niet. Met vriendelijke groet, Jeannette.

5/12/2014 at 12:27 AM

Ik ben blij dat het probleem met Elizabeth van Elten is opgelost en dat zij inziet dat wij geen kwade bedoelingen hebben. Tenslotte zijn de meesten van ons ook niet betalende basic gebruikers die elkaar willen helpen Geni zo makkelijk mogelijk te maken in het gebruik.

6/3/2014 at 10:59 PM

Van mij mag dit alles openbaar gemaakt worden.

Private User
6/6/2014 at 12:08 PM

Ik heb alleen de meest hinderlijke zombies opgeschreven. Ik kreeg er klachten over van mijn vader, dat hij niet verder kon met zijn voorvaders in te voeren. Maar ik zal in mijn zoektochten wel een lijstje gaan maken en zet ik de url's wel hier neer.

Private User
6/25/2014 at 2:36 PM

Ik probeer drie personen samen te voegen.

Unknown Profile
Adriana van Dijk
En Unknown Profile
Maar jammer genoeg zijn twee van de drie prive. Nu zie ik de reden hiervoor niet. Want het gaat om personen die ruim een eeuw dood zijn.

De meest belangrijke samenvoeging is http://www.geni.com/merge/compare/6000000012963615578?return=match&...

Private User
6/25/2014 at 3:12 PM

Private User,
#1 is in een 'stand alone tree' Wij mogen het niet mergen.
#2 is privaat. Die mogen wij ook niet mergen

Sorry.

6/26/2014 at 1:07 PM

de standalone/isolated trees blijven (voorlopig?) uitgezonderd van samenvoegingsmogelijkheden!

8/8/2014 at 3:49 AM

Private User jouw gevraagde meest belangrijke samenvoeging is nu gedaan

Private User
8/26/2014 at 2:24 AM

Dit is het Nederlandse discussie forum voor het aanmelden van zombies.
De andere is de internationale forum voor het aanmelden van zombies, dus ik zeg zolang de Nederlandse curatoren nog actief zijn plaats de Nederlandse zombies hier.

Private User
9/3/2014 at 10:31 AM

Hartelijk dank aan iedereen die geholpen heeft om deze zombies als overleden te markeren.
Als iemand nog even naar even naar deze persoon wil kijken Robert TASSART het is een franse zombie en het heeft geen haast want het houd geen samenvoeging tegen.

Private User
9/3/2014 at 12:04 PM

Private User dit is een prive profiel gemarkeerd als overleden met 1 actieve manager , we kunnen hier niets aan wijzigen

Private User
9/3/2014 at 1:42 PM

Oops, ik heb telkens nog wel gecontroleerd of het in een prive boom staat.
Ik heb ook daar heel veel van samenvoegingsvoorstellen van openstaan. En dit profiel komt uit een van mijn samenvoeg voorstel lijst.

Private User
10/28/2014 at 3:30 PM

Private User,
Joanna Helena Graus is gedaan

Private User
10/29/2014 at 11:50 PM
Private User
10/29/2014 at 11:56 PM
Showing 91-120 of 307 posts

Create a free account or login to participate in this discussion