Pussig kjønnsforvirring:

Начал Karl Halvor Wollan Понедельник, 8 Августа 2011

Участники:

• Private User
    Geni Pro
  • Private User
    Geni member
  • Private User
    Geni Pro

Упомянутые профайлы:

Показаны все 7 сообщений
8/8/2011 в 5:57 до полудня

Pussig kjønnsforvirring:

Jakob Madsen
Jakob Madsen

har en SØNN som heter Kristen Madsen
Kristen Madsen
Denne SØNNEN Kristen har en KONE som heter Engel Askildsdtr
Engel Askildsdatter

Så langt alt vel.

Den samme Jakob Madsen
har også en DATTER som heter Kristen Madsdatter

Denne DATTEREN Kristen har en GUBBE som heter Engel Askildsen

Morsomt!

Min gjetting er at Kristen er MANNEN og Engel er KONA.
Karl
Kopi sendt til profil-managere.

Private User
11/8/2011 в 3:46 после полудня

@Jakob Madsen. Hei, som en av profil eierne kan jeg bare si at jeg har fullstendig gitt opp å rydde opp i det kaoset som er i dette treet. Jeg angrer sterkt at jeg har takket ja til å slå sammen profilen fra mitt tre med andre tre-eiere, og jeg skjønner ikke hvordan jeg kan fjerne det jeg vil ha bort. Er enig med deg, Kristen høres ut som mannen, men min slekt går videre via Anna Jakobsdtr. og har ikke annen info enn det vi ser her sammen.

Keren

11/8/2011 в 4:54 после полудня

Oisann, nå ser jeg at Jakob Madsen slett ikke er far til de nevnte Kristen-profilene, men bror.
Jaja, det var sent på kvelden... Men det forandrer ingenting.

Poenget med denne diskusjonen er å få profil-managere til de "gale" profilene på banen, slik at de kan slå sammen og korrigere feil. I dette tilfellet kjønn på noen profiler.
Så blir iallefall LITT av kaoset rettet opp i.
Hjelper det? :-)

Private User
11/8/2011 в 5:35 после полудня

Sikkert lurt, håper noen av profileierne til Mads og Kristen leser dette og retter opp, jeg er bare profileier til Jakob Madsen.

Private User
12/8/2011 в 7:15 до полудня

Heia,

Ser jeg er en av adm. til begge Kristen profilene. Mener å huske at jeg reagerte litt på navnene da de ble lagt inn, men antok da at en av dem døde i ung alder eller likn. Ifht Engel profilen er jeg ikke adm. så her har jeg ikke noe å komme med, annet en at jeg tror Engel kan være navn for begge kjønn, som Kristen. Kanskje noen sitter på en kildehenvisning eller to som kan oppklare dette? Vi kan kanskje i mellomtiden sette kjønn som ukjent på begge inntill videre - til vi veit bedre? Da skiller de iallfefall seg ut som grønne i slektstreet.
Marthe

Marthe

Private User
12/8/2011 в 12:05 после полудня

Hei igjen,

Har nå slått sammen de to profilene Kristen og Engel,
så litt nærmere på de nå: navnet til Kristen gikk videre til neste generasjon,
- så antar han er mann i dette tilfellet :). Dette skal ikke ha ført til noe videre krøll i akkurat dette slektstreet, da det andre paret med samme navn ikke hadde 'etterkommere' og videre koblinger. Om det faktisk er en til Kristen i denne familien er det heller ikke noe problem å legge henne inn på nytt om det er grunnlag for det.

Håper dette er OK

Mvh, Marthe

Private User
12/8/2011 в 1:07 после полудня

Bare vær obs på at Engel heller ikke er en mann og sønn av en Mads, iallefall ikke 200 år før man kunne bruke -sen navn på damer og at det var ett navn man giftet seg til eller arvet.

Показаны все 7 сообщений

Зарегистрируйтесь или войдите в систему чтобы участвовать в этом обсуждении