Elsabe Ruge, gift med hvem?

Started by Private User on Wednesday, August 10, 2011

Participants:

• Private User
    Geni member
  • Private User
    Geni Pro

Profiles Mentioned:

Showing all 10 posts
Private User
8/10/2011 at 1:33 AM

Elsabe Ruge er registrert flere steder i ulike slektstrær, både som gift med Johann Moltzau, og - som her, som gift med Johann Lindschow. Det er overveiende sannsynlig at hun var gift med Johann Moltzau og ikke med Lindschow. Noen som har noe på dette, og som kanskje kan rydde opp i kaoset rundt Moltzau-treet på geni.com. Jeg får ikke gjort stort, i og med at det (pussig nok) er andre som er hovedadministrator også for personer jeg i sin tid la inn.
hilsen Tove Fridén

Private User
8/10/2011 at 2:54 AM

Her trengs det opprydding ja.

At sønnen heter Bertelsen og faren hans med fornavn Johann henger heller ikke på greip.

Har vi noen kilder?

Private User
8/10/2011 at 2:57 AM

Profilen du viser til er forresten ikke den du har lagt inn, - det er denne, og du er fortsatt en manager: Elsabe Moltzau

Private User
8/10/2011 at 7:28 AM

Det jeg mente med min bemerkning om hovedadministrator og sånt, dreier seg om flere andre personer i Moltzau-treet. Jeg har støtt på store problemer når jeg har oppdaget feil. Og når administrator ikke svarer på meldinger, forblir feilene stående. Det er svært irriterende.
Vi som ikke er administratorer får f.eks. ikke gjort noe med "Elsabe Lindschow".... ("MIn" Elsabe er såvidt jeg vet korrekt.)
Løsningen må vel være at man sjekker skikkelig rundt alle tilknyttede personer før man godtar en sammenslåing. (Det har vel ikke jeg gjort i tilstrekkelig grad.) Men i første omgang må vi som forsker på Moltzau-grenen samarbeide om å rette opp det som er feil. De fleste, meg selv inkludert, er forøvrig alt for slappe til å legge inn kilder.

Private User
8/11/2011 at 7:40 AM

Siden du er Pro medlem har du tilgang til å redigere alle offentlig profiler bortsett fra endel felter, gjøre sammenslåinger og nye koblinger da dette ennå ikke har en god revisjonshåndtering ennå.

Private User
8/11/2011 at 7:47 AM

Nettopp. Det er fjerning av koblinger og sånt det er snakk om :)
Skal slutte å mase om dette. Når jeg får litt mer tid over helga (venter langveisfarende gjester noen dager), skal jeg gjennomgå det hele og henvende meg til administratorer igjen...

Private User
8/11/2011 at 1:07 PM

Kuratorer i Geni slik som meg kan hjelpe deg med slike ting.

Private User
8/11/2011 at 3:13 PM

Lucky you, - Geni har akkurat utvidet Pro brukeres rettigheter til også å kunne merge og legge til profiler.

Det kommer en offisiell kunngjøring snart.

Private User
8/16/2011 at 10:49 PM

Tror jeg har greid å rydde opp i det meste rundt Elsabe & co. Bortsett fra at Nils Bertelsen Lindschow nå står med et sett foreldre som heter "No name" og "No name". Disse får jeg ikke fjernet. Kan du gjøre det som kurator?

Private User
8/16/2011 at 11:23 PM

Er ikke ukjente foreldre riktig?

Showing all 10 posts

Create a free account or login to participate in this discussion