Overzicht met namen van soldaten uit de 17e eeuw

Started by Private User on Thursday, August 25, 2011

Participants:

Related Projects:

Showing all 19 posts
Private User
8/25/2011 at 11:02 PM

http://soldaten-genealogie.nl/eeuw17st.htm

Speurend naar andere informatie kwam ik deze site tegen. Onbedoeld vind je vaak de leukste informatie. Heeft ook engelstalige info.

Private User
8/25/2011 at 11:46 PM

Toevoeging: mijn interesse ging uit naar de namen met de beulen, de zwervers etc. die ook op deze site staan.

8/26/2011 at 3:57 AM

Nog meer beulen: http://members.home.nl/riandirksen/beulen.htm ik vond er een voorouder (oeps!)

Private User
8/26/2011 at 8:06 AM

Dank je Deirdre! Moedig van je om te zeggen dat een voorouder een beul was. Ik ga ook zoeken. Zoveel adel al gevonden (zaten ook "beulen" tussen ) een mens wil ook weleens wat anders. LOL

8/26/2011 at 8:11 AM

Hij was eigenlijk assistent scherprechter, waarschijnlijk geselecteerd, omdat hij tevens smid van beroep was. Dus hij zal gezorgd hebben voor goed materieel. Veel plezier ermee verder.

8/26/2011 at 9:56 AM

Ik heb beulen nodig, kun je er wat missen, Jennie? Ik bedoel maar, ik zie zoveel terechtgestelden - maar waar zitten nou al die beulen??? Konden ze dat nou ook niet eens deftig opschrijven? De pastoor staat in de doopboeken, waarom dan de beul niet in de overlijdensboeken?

8/26/2011 at 9:56 AM

Ik heb beulen nodig, kun je er wat missen, Jennie? Ik bedoel maar, ik zie zoveel terechtgestelden - maar waar zitten nou al die beulen??? Konden ze dat nou ook niet eens deftig opschrijven? De pastoor staat in de doopboeken, waarom dan de beul niet in de overlijdensboeken?

Private User
8/26/2011 at 11:57 AM

LOL George..... Ik ga de beulen opsnorren..... (of ophangen of kopje kleiner maken, you name it). Interessant projectje vind je niet? Zag ook namen van zwervers, vrouwen van lichte zeden (ahum) . En je weet ik ben erg gesteld op de "gewone mens" van destijds. Als jij zorgt dat ik een connectie heb met Hendrickje Stoffels zorg ik voor jouw beulen! :-)

8/26/2011 at 1:48 PM

Voor Limburgse beulen en hun slachtoffers (vooral slachtoffers):
http://johnve.home.xs4all.nl/index.htm

En het verdiende ook niet slecht: Rekening van de scherprechter Joseph Hamel: http://johnve.home.xs4all.nl/docop/kost4/kost50.htm

8/26/2011 at 10:18 PM

Is dat met of zonder BTW, Peter? LOL Schitterend! Nou zijn we wel verplicht een boom te zoeken waar we die beul kunnen hangen.

8/26/2011 at 10:37 PM

Suggestie: laten we beginnen op de projectpagina

het beroep 'BEUL' toe te voegen en een nog zo wat subprojectjes maken asl:
-- Beulen in de familie. Ik zorg voor de afwerking, ok? En BTW-facturen heb ik er genoeg uitgerekend om te zorgen voor wisselgeld voor de zwart-werkende detectives. Want wit-wassen zorgden de sloven van die magistraten wel voor.

en verder nog?
-- Soldaten in de familie OF:
-- Militairen in de familie, dan kunnen we nog kiezen voor de soldaat of de generaal, die we dan stoppen in het cachot voor de
-- Opperbevelhebbers in de familie
-- Scherprechters in de familie
-- Advocaten in de famiie
-- Rechters in de familie
-- .... nou ja, verzin maar een leuke.....
-- Pastoors in de familie
-- Dames van lichte e/o zware zeden in de familie

Met de aanzet via dit type project-paragrafen hebben we die rotzakken tenminste voorlopig even in de boeien, zodat we een rechtszitting kunnen voorbereiden waar we met ons Internationaal Strafhof in 's-Gravenhage trots op mogen zijn....

8/26/2011 at 10:42 PM
Private User
8/27/2011 at 1:32 AM

Ik mis nog een beroep jMu: Zwervers in de familie: die stonden ook op diezelfde link als van de militrairen tesamen met de dames van lichte zeden. Ik vind het een beroep zeker in die tijden! :-)
Weet niet zeker hoe het met dat btw-verhaal zit dan....

8/27/2011 at 1:56 AM

Jennie, kun je wiki-typen? Iedereen is vrij om de ambachten en beroepen-pagina uit te breiden, mits men netjes tussen de streepjes schrijft en het alfabet kent. Dus die zwerver niet onder de B van Boeven zetten, dan zit-ie in de verkeerde cel en krijgt hij/zij misschien ongevraagd de strop. Succes!

8/27/2011 at 2:05 AM

sorry, nog een foutje: Scherpsrechters moet zijn: Scherpschutters in de familie.

8/27/2011 at 8:28 AM

"Nou zijn we wel verplicht een boom te zoeken waar we die beul kunnen hangen."
Voor Hamel moet je bij onze zuiderburen zijn. In de 18e eeuw waren die grenzen er nog niet,
"Pastoors in de familie" LOL als voorvader, werpt weer nieuw licht op de schandalen in de RK kerk.

Private User
8/27/2011 at 9:21 AM

Wordt een volle boom met beulen, foute pastoors, corrupte burgemeesters in oorlogtijd (dus George en jMu niet netjes alle burgemeesters onder een noemer lol, nee dan gaan we daar ook aparte fout/goed en wel fout maar beetje goed en wel goed maar beetje fout aan toevoegen) dan een aparte voor de zwervers en dames van lichte zeden, wethouders die houden van dames van lichte zeden (denk ik weer aan Amsterdam, puur toeval! grijns). iWe kunnen nog jaren vooruit op Geni als we maar creatief blijven en alles durven te rubriceren lol.

8/27/2011 at 9:58 AM

Mais n'oublie pas les clochards de Notre Dame de Paris, parce que là on pouvait dormir à la rue bien chaud, tu sais? Même avec Noel ce n'était pas nécessaire d'aller à l'église, le métro ne roule pas les nuits et à Bir Hakeïm on peut faire comme des souris: enterrer. Et avec assez de vin pas trop rouge on rêve bien des revolutions et de fraternité, d'egalite et maternité, oh pardon, c'etait unité, ou quoi...? Ah, je me suis buvez hier soir sur un vernissage tres chique à la Haye... Mais bien, demain je me souviendra encore tous et toutes et je vous dira les cirçon-hic-flexes, eh, -stances. Ou c'etait égalite, frivolité, ... mobilité, ... Même rêver est dûre avec ce syntaxe Françophone. Heusement j'ai trouve un card de Vodafone. Hallo, hallo, vous etes encore la? Ah, c'est LIBERTé? Merci pour ce pourboire.

8/27/2011 at 10:49 AM

Santjes, jMu

Showing all 19 posts

Create a free account or login to participate in this discussion