Endre Gamelsson Hellesylt (1576 - 1670) MP

‹ Back to Hellesylt surname

19

Matches

0 0 19
Adds middle name, sibling(s) and child(ren).

View Endre Gamelsson Hellesylt's complete profile:

  • See if you are related to Endre Gamelsson Hellesylt
  • Request to view Endre Gamelsson Hellesylt's family tree

Share

Related Projects

Nicknames: "Gamalielson"
Birthplace: Knutbruket, Hellesylt, Sunnylven, Møre og Romsdal, Norge
Death: Died in Hellesylt, Sunnmøre, Norway
Occupation: Lagrettemann, Lensmann, Kyrkjesongar, Lensmann., kyrkjesongar, Lensmann og lagrettemann
Managed by: Anne M Berge
Last Updated:

About Endre Gamelsson Hellesylt

Endre Gamelielsson er nemnd 1567, må være fødselsåret hans. Han fekk skøyte 1629. Endre er nemnd som lagrettemann 1648 og året etter som lensmann. Endre hadde ein son Gamel, som vart Øye-mann.

-----------------

Sjå også Sunnmøre Historielag 1971-72: "Ei lensmannsætt i Sunnylven" av Emil Vollset.

------------------

Frå ein nettdebatt:

Tor Kvien, Langhus, 28.01.2003 23:57 (1)

Kjenner noen til lensmannen Peder Hellesylt som levde på slutten av 1600-tallet? Jeg regner med at han bodde på Hellesylt på Sunnmøre. Jeg er spesielt interessert i å få vite om det var noen tidlige forbindelser mellom han og slekter i Stryn i Nordfjord. Sønnen, Endre Pedersen Hellesylt var gift på Ytre Bøe i Stryn.

Bjørn Jonson Dale, Ålesund, 29.01.2003 00:21 (2)

Du finn mykje om denne slekta i bygdebøkene for Sunnylven, men ikkje alt er like rett og fullstendig. Denne Endre Pederson er m.a ikkje nemnt, så vidt eg har sett. Du kan sende meg epostadressa di til bjodale@online no, så skal eg sende deg litt stoff.

Martin Aarskog, Oslo, 29.01.2003 00:50 (3)

Fra bygdeboka for Sunnylven og Geiranger av P. A. Lillebø siteres:

'1550. Gamel er nemnd. Det har vore gissa på at Gamel var av Øystein-ætta (Stadheimætta), fødd på Flo, son til Kolbein og Gislaug Erlendsdotter. Om dette er så, veit vi ikkje.

1567. Endre Gamelielsson er nemnd 1567, må være fødelsåret hans. Han fekk skøyte 1629. Endre er nemnd som lagrettemann 1648 og året etter som lensmann. Endre hadde ein son Gamel, som vart Øye-mann.

1666. Lensmann Peder Endreson, 43 år g., er brukar, brukar 3 mællag. Sakarias Gamelsson, 19 år g., er dreng. Peder er brukar 1694 også.

1701. Iver Pederson er brukar, vart lensmann 1703. Iver selde 1721 til ein eldre bror, Peder Pederson, som vart gift på Hole, 1 mællag i Hole for 9 rdl. Systera Margrethe, g. m. Anders Larsson Tryggestad, selde 1/2 laup i Hole til Peder. Iver hadde jordegods i Stryn og. I 1720 selde han 1/2 laup til Mons Grønfur. Eldste bror hans Iver var Endre i Bø (Stryn). - Iver hadde ein son, Ole, som det er skifte etter 1725. Han er også kalla lensmann. Så hadde han sonen Peder, som det er skifte etter 1743.'

Hvem Gamel, Endre og Peder var gift med fremgår ikke av bygdeboka. Det er vel ikke utenkelig at en av disse kan ha hentet kona si fra Stryn, og at jordegodset i Stryn kan stamme fra henne.

mvh Martin

Bjørn Jonson Dale, Ålesund, 29.01.2003 23:26 (4)

Eg har sett litt nærare på denne ætta. Stamfaren er Gamel på Hellesylt som 1592 opptrådde som eigar av Bjørdal på kona sine vegner, og sidan Bjørdal var Øystein-gods (Austein- eller Augustinus), har ein rekna med at Gamel si kone var av denne ætta. Genealogen Magnar Kruse Bjørge tenkte seg at ho var datter av Erlend Kolbeinson på Flo (Janeckenætta, Ålesund 1960).

Einaste Gamel mellom dei 598 skattytarane på Sunnmøre 1520 var Gamel i Dale (Norddal). Han var, etter ein ættlegg oppsett kring 1590, son av 'Gunhild i Gudøen', og dermed av Synnesætta (trulig var Gunhild datter av Synnesætta sin eldste kjente stamfar, Jon Bårdson n 1429). Gamel i Dale hadde datra Siri, gm Sjur på Helsem (Stranda, av Ravnætta i Ulstein), foreldre til Rike Sæmund på Myklebust (Borgund), som fikk lagmann Povel Helgeson til å skrive ættleggen for seg. Gamel i Dale må nok også ha vore far til Peder Gamelson (ukjent bustad) som var lagrettesmann 1538, som igjen må ha vore far til Gamel Pederson på Uggedal i Borgund 1586. Gamel i Dale må, svært trulig, ha hatt ei datter eller ein son som var mor eller far til Gamel på Hellesylt; denne Gamel kan ha vore fødd midt på 1500-tallet (sonen Endre Gamelson var 90 år gammal 1666, men var nok helst litt yngre). Den einaste Gamel på Sunnmøre som er nemnt på Sunnmøre før 1520, er 'Gamel a Velle', som må ha levd på 1100-tallet (nemnt i Sunnmørsættleggen). Eg trur ikkje det er svært problematisk å følge etterslekta til Gamel på Hellesylt, men bygdeboka må supplerast kraftig.

Tor Kvien, Langhus, 02.02.2003 11:03 (5)

Takk for fyldige svar, både her i gruppen og privat på e-post.

Det ser altså ut til at lensmann Peder Hellesylt hadde en sønn som var gift med en enke, Marte Hansdtr. på Ytre Bøe i Stryn. (Etter innlegget fra Martin, er det en Ivar Hellesylt som er far til Endre - vet noen hva som er riktig?)

Hvis de opplysningene jeg har er korrekte, fikk Endre og kona en sønn, Endre Pedersen Bøe som igjen giftet seg på nabogården Lien i Stryn, og det er etterslekt i Nordfjord.

Vet noen hvem moren til 'lensmannsonen' Endre Pederson Hellesylt var?

Ellers har jeg registrert at det rundt 1600 holdt til en bruker på Hatlelid i Hornindal som het Gammel Budvardson. Gammel/Gamaliel er så vidt jeg kan se et relativt sjeldent navn i Nordfjord, noe som tyder på tette forbindelser med Sunnmøre.

Osvald Rydjord, Sandefjord, 02.02.2003 16:36 (6)

Tilfeldigheter eller er den Peder Gamlesen som Bjørn nevner i sitt innlegg denne: Jeg siterer fra Bygdebok for Holm sogn I (A Solemdal) i gamle Veøy kommune nå Rauma, Møre og Romsdal:

'Dale gnr. 149-1. Pegarden. A. Peder Gamlesen Dale, 15?-ca 1620, gardbruker, åtte 7 pund odelsgods i 1597, truleg gift med Guri som åtte 2 1/2 pund jordegods. 1 kjend barn B1.

B1 Gamle Pedersen Dale arva foreldra, åtte 2 1/2 pund odelsgods, var brukar 1603-20, gift med ukjend kone. 2 kjende born C 1-2.

C1 Jakob Gamlesen Dale var odelseigar med 2 pund 4 mark i 1621, er seinare ukjend.

C2 Tron Gamlesen Dale ....' er den andre andre sønnen, og han og kona Marit Knudsdatter Dale er så opphavet til mye slekt i Veøy. Navn som går igjen i de første leddene er Ambjørn, Knut, Tron, Ingeborg, Peder.

Siden Gamle er et så særegent navn er det vel ikke helt usansynlig at det her er snakk om samme person?

Osvald

Bjørn Jonson Dale, Ålesund, 02.02.2003 20:26 (7)

Slektsrekka på Hellesylt: 1)Gamel n 1592, 2)lensmann Endre Gamelson 1666:90, 3)lensmann Peder Endreson 1666:43, 4)lensmann Ivar Pederson c1667-1744, 5)Ola Ivarson skifte 1725 og broren 5) Peder Ivarson skifte 1743, far til 6)Ivar Pederson, som døde 1750, 8 år gammal. Konene til dei tre første er ikkje kjente, men kona til Gamel må, som nemnt, ha vore av Augustin- og Flo-ætta.

Gamel-namnet: 1520 finn vi bare 2 Gamel'ar i det området vi har skattemanntall for, nemlig Gamel på Berstad i Nordfjord og Gamel i Dale på Indre Sunnmøre. 1521 er så nemnt ein Gamel på Ille i Sæbø skipreide, Dalane futedøme. Eg trur nok at dei yngre Gamel'ane i Romsdal og på Sunnmøre kan stamme fra Gamel i Dale, også dei i Dale i Veøy. Når det gjeld Gamel Bodvarson på Hatlelid i Hornindal, så har han eit farsnamn som er nesten like sjeldent som fornamnet: Bodvar. Dette namnet kjenner vi fra Follestadætta i Ørsta og fra Korsbrekke i Sunnylven.

kai m kveum, Oslo, 03.02.2003 21:41 (8)

En av mine oldeforeldre er påstått å være sønn av en Gamelsen. I den forbindelsen begynte jeg å grave litt rundt dette navnet for om mulig å finne en forbindelse. På det tidspunktet fant jeg ikke forbindelsen men kom frem til følgende vedr. Gamelsen: Kilde Synnulven og Geiranger II. Endre Gamalielsson, f. 1576, d. 1670, g.m. ? Gamel, trolig av Øystein-ætta. Han fra Norddal. Kona fra Flo. Far Kolbein Erlendsson. Barn: 1. Peder 2. Gamel, kom til Øye

Barn: 1. Olav 1656 2. Gamel 1661

Barn: 1. Tore 1695 2. Fredrik 3. Sakarias

I andre kilder som jeg ikke kommer på i farten er det nevnt flere med navnet Gamelsen. Blant annet en sinnsvak og en fattiglem. En Kolbjørn Gamalsen er nevnt i Ættesoga for Gudbrandsdalen, bind II av Engebret Hougen. Gjennom DIS kom jeg i kontakt med en som også stammer fra min tipoldefar Peder Olsen Lund og fikk dette oppsettet:

4. Peder Olsen Lund, f.ca. 1802, d. 1871, g.m. 5. Ragnhild Toresdtr. Knivsflå, f. 1803

8.4 Ole (Olman) Lund Valnes, Stryn, dpt. 3/5-1772 i Sunnylven kirke, g.m. 9. Brit Olsdtr. Hole, dpt. 10/2-1773 i Sunnylven kirke Ole og Brit døde trolig begge på Jelle i Stryn, Ole døde i 1842 Barn: 1.Peder Olsson Lund

16.8 Gamel Jakobsen Øye 1726 – 1801, g.m. 17. Anne Pedersdtr. Tryggestad, 1731 - 1813 Barn: 1. Ole (Olman) Gamelsen, dpt. 3/5-1772

32.16 Jakob Gamelsson Øye, f.ca.1702, d. 1747 33. Eli Pedersdtr., Jakob var av lensmannsætta på Hellesylt eller Øye, antaglig odelsgutt Barn: 1. Gamel Jakobsen Øye, 1726 - 1801

Kan dette leddet være Gamel som kom til Øye og broren Peder som er nevnt i begynnelsen her?

Endre Gamalielson, f. 1576, far til Gamel og Peder?

Gamel er nevnt 1550. Både han og kona var trolig av Øystein-ætten.

I innleggene er Flo-ætten nevnt. Jeg har en kopi av Tidsskrift for Sunnmøre Historiske lag 1937-1938 hvor det er en lengre utredning om Kari Øy, Per Flo og ætta deira. Jeg finner ingen Kolbein Erlandson der, men tillater meg å gjengi en del av innholdet som belyser en del av spørsmålene og svarene i innlegg 12739. Lat oss no sjå på fornætta hans. (Peder Lasseson Flo) Vi får her god hjelp i eit offentleg vitneprov som Klemet Håkonsson tok av 12 lagrettemenn 6te sundag etter påske 1676 i eit tvistemål om Søre Helset i Sunylven. Det syner oss at han og systera Helga Håkonsdtr. På Nesi i Stryn ætta frå Øystein på Stadheim. Denne var truleg son – eller helst soneson av Augustinus på ”Vinreid” = Vereide i Gloppen. Den 21.juni 1603 provar Erik på Rygg og Nils på Vereide for lagtinget i Bjørgvin at dei ætta frå Augustinus på Vereide i 8de led og at ”Disse orschrene Slecter haffeur fuld og och følget Stadim Godtz y Sønnoffie på Sundmøre” Sorenskrivar L.Daae, som fortel om dette i Personalhistorisk Tidsskrift for 1881, held det ikkje urimeleg at Augustinus på Vereide var etterkomar i 3dje eller 4de led av ein bror eller syster til erkebisp Øystein som døydde 1188. Endå har det ikkje lukkast å finna bindane prov for dette. Så følger en oppramsing av slektsledd som blir brutt av leddene 8-10. Desse ætteledene kjenner vi fyrebels ingenting til. 11 ledd: Augustinus på Vinreide = Vereide levde på fyrste helvta av trettanhundretalet. Åtte Stadheim og mykje anna jordegods på Sunnmør og i Nordfjord (Augustinusgodset) 12 ledd: N.N. Augustinusson. (Vi kan gissa på at han heitte Oluf) 13 ledd: Øystein N.N. son (olufson?) Stadheim d.ca. 1440. Åtte fleire gardar av det store Augustinusgodset t.d. Stadheim, Par, Helset, Hauge og Langeland i Synnulven, Eide, Glomnes i Stryn. Det er en del hull og antagelser i artikkelen for å få kabalen til å gå opp. Kanskje er det dukket opp nye kunnskaper som kan bygge bro mellom hullene? Med hilsen kai m kveum

Bjørn Jonson Dale, Ålesund, 03.02.2003 22:12 (9)

Det finst eit nesten alt for (!) stort dokumenttilfang om Augustinus- og/eller Vereide-ætta; litteraturen er heller ikkje liten (og spekulasjonane ikkje få). Det mest utfyllande som er skreve om dei eldste ledda i ætta finst i eit stykke av Asgaut Steinnes i Norsk Slektshistorisk Tidsskrift bind 23 (1971) ss 1-41: 'Ein våpenskjold og eit ætteproblem'; dette må også lesast med kritisk blikk.

Når det gjeld Gamel på Hellesylt er han bare funne nemnt 1592; bygdeboka sitt årstall '1550' må vere eit forsøk på å sette eit fødselsår for han. Endre Gamelson er oppgitt med alderen 90 år 1666, men han treng slett ikkje vere fødd 1576 av den grunn - sannsynligvis var han yngre. At Gamel kan stamme fra Norddal (dvs fra Gamel i Dale) har eg nemnt som mulig, men vi veit det ikkje. At derimot kona hans var av Flo-ætta (den eldre Flo-ætta som eigde i Augustinusgodset), ser derimot ut til å vere greitt nok. Det som står om Gamel-ætta på Øye i Sunnylven ser ut til å vere rett.

terje skrolsvik, Bergen, 04.02.2003 09:26 (10)

Jeg har fulgt denne debatten med stor interesse da det er min kones fargren. Men jeg etterlyser bekreftelse på at Peder Endresson Hellesylt har en sønn Endre Pedersen som er gift i Innvik med Marte.Her nevnes bare lensmannen Iver Pedersson.Er det noen som kan bekrefte at Iver og Endre er søsken ?? Terje

Osvald Rydjord, Sandefjord, 04.02.2003 12:59 (11)

At Gamel/Gamle/Gamaiel-navnet er gammelt på Sunnmøre ser jeg i et notat jeg gjorde meg for noen år siden i et forsøk på å finne ut av Synes-ætta. Der noterte jeg at Arne Korsbrekke, som døde kring 1220, var sønn av Solveig Velle og Tora Gudbrandsdatter. Solveigs far var Gamle Velle også kalt Gamb, en høvding nederst i Velledalen. Gamles hustru var Tora, lendermann i Nordfjord og bodde i Loen. Han hadde også 6 sønner, to av dem 'foro ut i Jorsalaheims ok komo aldrigi aftr'.

Bjørn Jonson Dale, Ålesund, 04.02.2003 19:36 (12)

Det er (dessverre) ikkje ei etablert sanning at 'Gamel på Velle' i Sunnmørsættleggen budde på Sunnmøre, der vi ellers har to gardar Velle, éin i Sykkylven og éin i Ørsta. Gamel kan like gjerne ha budd på ein gard Voll (dativ: Velli). Heller ikkje er det visst at Tora sin far budde i Nordfjord (lendmannen budde 'a Loë', som slett ikkje treng vere Loen, som blei skreve med 'd' på denne tida).

Tor Kvien, Langhus, 04.02.2003 19:50 (13)

Terje: Det spørs jo hvilke krav du setter til bevis.

Endre Pederson Hellesylt er omtalt i Jacob Aalands bygdebok for Innvik/Stryn, og var gift med enka Marthe Hansdtr på Ytre Bøe i Stryn. Han skal være død 42 år gammel i 1716, og var bruker på Endre-Ola bruket i 1699. Var utkommandert. Pass 1710. Her står at Endre var lensmannsson. I følge samme kilde ser det ut til at han har en sønn, Peder Endresen Bø som bosatte seg på en nabogård, Lien, også kalt Hammerstad. Dette var utgangspunktet for det første spørsmålet i denne dabatten.

Hvilke kilder Aaland har benyttet, kjenner jeg dessverre ikke til.

Bjørn Jonson Dale, Ålesund, 04.02.2003 20:32 (14)

Aaland er til å lite på når det gjeld slike opplysningar. Han har trulig både manntallet 1701 (der det kan ha stått at han var lensmannsson og jamvel at han var fra Hellesylt) og ei kirkebok, sidan han har oppgitt alderen ved dødfallet. Dessutan opplysningar fra militære kilder: 'Utkom., pass 1710'. Eg ser ingen grunn til å problematisere disse opplysningane.

Tor Myklebust, Bergen, 04.02.2003 21:04 (15)

Gammelslekta på Hellesylt er som følgande:

Gammel er som tidlegare sagt nemd i 1592 men er død før 1603 for då sit enkja som brukar. Ho vert avløyst av sonen Endre Gammelsen ein gong mellom 1606 og 1609 og han er nemd brukar siste gong i 1660. Det er muleg at alderen på Endre G. i 1666 er overdriven men så veldig mykje kan det ikkje vere. Eldste? sonen Gamel Endresen bygslar eit bruk på Øye i 1630. Den andre kjende sonen Peder Endresen f. ca 1623 tek over på Hellesylt etter 1660 og er sist nemd i 1694. Det er muleg at Ole Gammelsen Fivelstadhaug nemd ca 1615 også kan vere ein son til Gammel Hellesylt.

I følge bygdeboka for Norddal skulle kona til Peder Endresen vere frå Relling. I tilfelle trur eg at Peder Endresen må ha vore gift 2 gonger. Ting talar for at han var gift med ei dotter til Tore Halkjellsen Hole i Sunnylven. Tore var son til Halkjell Larsen Hole nemd som brukar til ca 1615. Deretter sat enkja på garden fram til Tore H. tok over midt på 1620-talet. Dei var sjølveigarar. På slutten av 1630-talet er Tore død og vert avløyst av ein Iver Olsen. Iver Olsen betalar odelskatt på sin hustrus vegne så han er truleg gift med enkja etter Tore.

Det er dette bruket på Hole som son til Peder Endresen Hellesylt, Peder Pedersen, tek over kring 1690. I 1721 vert han eigar av heile bruket i det han løyser ut syskena i tillegg til det han sjølv har arva. Her vert det sagt at han tidlegare har løyst ut sin avdøde bror Endre Bøe. Dermed er det bekrefta at Endre Pedersen Bøe er son til Peder Endresen Hellesylt. Dette kan altså tyde på at bruket på Hole har vore ein del av morsarven. Det er også vert å merke seg at Peder Endresen hadde sønene Tore og Iver. Oppatkalla etter bestefaren og stebestefaren?

Peder Endresen hadde altså borna:

Peder Pedersen som nemd til Hole. Endre Pedersen gift med enkja på Ytre Bøe i Stryn. Iver Pedersen tek over på Hellesylt gift med Synneve Arnesdtr Bøe i Stryn. Tore Pedersen gift med enkja Marte Halkjellsdtr Langeland. Margrete Pedersdtr gift med Anders Larsen Tryggestad.

Det er tidlegare i denne debatten sagt at Gammel i Dale hadde ei dotter Siri gift med Sjur Helsem på Stranda. Veit nokon kvar denne opplysninga kjem frå og om den kan verifiserast?

Bjørn Jonson Dale, Ålesund, 04.02.2003 21:32 (16)

Sæmund Sjurson på Myklebust (Ellingsøya) i Borgund sin ættlegg er innskreven på sjølvaste Synnestavla (mellom alle synnesdokumenta i biblioteket til Vitskapsselskapet i Trondheim, no Gunnerusbiblioteket). Ættleggen ser ut til å vere skreven av lagmann Povel Helgeson under ein samtale med Sæmund (seinare: Rike-Sæmund). Ættleggen, 'Semunds etlegg', går slik (for morsætta til Sæmund): Gunhild i Gudøen - Gamel i Dale - Sirid - Semund i Møklebostad'. Det er ingen grunn til å tru at ikkje Sæmund ga rette opplysningar til lagmannen. (Sjå ellers stykket mitt, 'Synnesgodset og Synnesætta', i verket 'I balansepunktet - Sunnmøres eldste historie ca 800 - 1660').

Korporal-Pe, Peder Gamelson Hellesylt (c1711-62), ser ut til å ha vore frå Kjølås 6 (Olmanngarden) på Stranda, son av Gamel Pederson (c1684-1731), som vel helst var son av Peder Gamelson på Kjølås 1 (Sæbjørngarden), som igjen kan ha vore bror til Ola Gamelson i Vike på Stranda, som skal ha vore fra Øye i Sunnylven, etter Strandaboka.

Norddalsboka si opplysning om at lensmann Peder Endreson på Hellesylt var gift med datter av ein Anders, son av (borgaren) Johan Johansen på Rellingen, må bygge på anna enn rein fantasi, men eg har enno til godes å finne belegg for tilhøvet.

Tor Kvien, Langhus, 05.02.2003 01:52 (17)

Jeg har en Bodvar Sverkeson på gården Sætre i Stryn som var bruker før 1595, men som jeg ikke finner i skattemanntalet for Nordfjord av 1563. Han eide tydeligvis parter av Faleide. Det ser ut til at han hadde tre sønner: Olaf og Ivar som begge hadde bruk på Sætre, og Peder på Faleide. Bodvar kan teoretisk vær sønn til en Sverke Olufsen på Berstad (også i Stryn) som var bruker der i 1580-årene, men de ser litt for samtidige ut.

Vet noen om han kom fra noen av de Sunnmørske slektene nevnt tidligere i diskusjonen?

Arne Solli, Bergen, 05.02.2003 19:01 (18)

Korporal-Pe på Hellesylt

Peder Gamelsen Kjølås (2) og Ole Gamelsen Vike (3) var brør. Dette blir stadfest i eit skifte datert 4/4-1704 etter Brit Larsd. kona til Peder Gamelsen Kjølås (2). I dette skiftet er Ole Gamelsen Vike nemnd som farbroder.

Korporal-Pe (5) brukar gardsnamnet Kjølås når han giftar seg i 1747 med Steinor Torsd. Møll. Eg vil derfor tru at Korporal-Pe var son til Gamel Pedersen Kjølås (4), son til Peder Gamelsen Kjølås (2).

I Stranda bygdebok III er Ole Gamelsen Vike og Peder Gamelsen Kjølås (2) oppført med fødestad Øye i Sunnylven. Eg har ikkje funne kjelder som stadfester dette, men Gamel-namnet tilseier at desse to kan stamme frå Øye i Sunnylven og far deira var Gamel Endresen Øye (1).

Generasjon 1: Gamel Endresen Øye (1) Generasjon 2: Peder Gamelsen Kjølås (2) f. 1640 - Ole Gamelsen Vike (3) Generasjon 3: Gamel Pedersen Kjølås (4) f. 1684 Generasjon 4: Peder Gamelsen Kjølås=Korporal-Pe Hellesylt (5) f. ca. 1711/12.

Bjørn Jonson Dale, Ålesund, 05.02.2003 21:39 (19)

Tor Kvien: Bodvar og Sverke var ekstremt sjeldne namn. 1520 (tiandpengeskatten) ingen i Nordfjord, og bare éin Bodvar på Sunnmøre ('Husnes' i Vanylven) Sjekk manntallet 1663-66 (1664) for Nordfjord her på DA, og du finn éin Bodvar, éin Bodvarson, to Sverke og éin Sverkeson. Sambandet mellom Bodvar Amundson (fødd kring 1400) som eigde Barstad i Ørsta og yngre Bodvar'ar på Sunnmøre og i Nordfjord er ikkje utgreidd.

Arne Solli: Fint å få sannsynlige samband stadfesta. Eg trur vi kan rekne Gamel som eit ei-ættsnamn, dvs eit namn som folk av andre ætter ikkje tok i bruk. Og når eg først har deg på tråden: Siri Clausdatter i Ytre Dale/Ytredal, skifte 1704. Eg for over skiftet med harelabb i si tid (noterte t.d ikkje innskrifter på sølvsaker, som det var ein del av). Har du peiling på kven ho var?

Tor Myklebust, Bergen, 06.02.2003 20:07 (20)

Til Bjørn

Kven er den korporal Peder Gammelsen i Geiranger som er nemd i Ørstaboka s. 214 under Mo. Får ikkje opplysningane her til å stemme med korporal-Pe på Hellesylt.

Marie Stephensen, Oslo, 06.02.2003 20:37 (21)

Hei !

I dag skulle det vise seg at min 7xtippoldefar heter Peder Endresen på Hellesylt. Ut i fra hva jeg kunne finne var dette bare lensmenn i Ørsta. Jeg fikk dessverre ikke tid til å lese alt så nøye, så her har jeg helt sikkert ikke fått med meg alt, og foreløpig lite å bidra med. Men kanskje senere.

Marie Stephensen.

Bjørn Jonson Dale, Ålesund, 06.02.2003 22:42 (22)

Til Tor: Disse opplysningane (fra Ørstingar I)er fra eit skifte 1749. På ståande fot kan eg ikkje gi deg nærare referanse. Eg skal sjekke arkivet mitt og sende deg ein epost.

Tor Kvien, Langhus, 06.02.2003 23:12 (23)

Takk skal du ha, Bjørn. Jeg har desverre ikke så mye tilgjengelig informasjon fra Sunnmøre, men Asgaut Steines sin artikkel som det er referert til tidligere, har jeg. Jeg har prøvd å sammenholde den med Aaland sine gjengivelser av arveskifter på Hjelle og Glomnes i Stryn, men det er en utfordring å få ting til å få en logisk sammenheng:=)

Bjørn Jonson Dale, Ålesund, 06.02.2003 23:29 (24)

Tor Kvien: I Tidsskrift for Sunnmøre Historielag 1971-72 står stykket 'Ei lensmannsætt i Sunnylven' av Emil Vollset (før rektor ved Latinskolen i Ålesund). Denne referansen burde du ha fått for lenge sidan. Stykket inneheld mykje av det som er komme fram ovafor, men ikkje alt, samt noke meir. I ein av naboårgangane har Vollset også eit stykke om Augustinusætta, som er ei svært god første innføring i denne vanskelige materien. Det er mulig du kan få kjøpe dei aktuelle årgangane av Sunnmøre Historielag c/o Sunnmøre Museum, Ålesund.

Bjørn Jonson Dale, Ålesund, 08.02.2003 00:45 (25)

Til Tor Myklebust og andre lesarar av 'Ørstingar I - Ættebok for Ørsta 1600-1900': 'Corporal Peder Gammelsen i Gieranger' er nemnt i eit skifte 1749 på Hellebust i Vanylven. Det kan godt hende at vanylvingane har sagt Geiranger og meint Sunnylven, men det kan også hende at opplysninga er heilt rett. Samme kva dreidde det seg nok om samme mannen.

Som forfattar av 'Ørstingar I' må seg seie meg lei for, etter å ha sjekka skiftet 1749, å ha lagt fram ei mistyding i boka: Korporalen var ikkje gift med ei datter av Marte Pedersdt fra Mo, men med Marte sitt unamngitte søskenbarn, datter av ei unamngitt kvinne fra Vinjevoll i Ørsta, som 1749 var daud, men som hadde budd i 'Aalsund' då ho levde. Detaljane her er enno ikkje utgreidde.

http://kvien.net/pedigree/5997.htm

-----------------------------------

view all

Endre Hellesylt's Timeline

1576
1576
Knutbruket, Hellesylt, Sunnylven, Møre og Romsdal, Norge
1600
1600
Age 24
Sunnylven, Sunnmøre, Norway
1623
1623
Age 47
Knutbruket, Hellesylt, Sunnylven, Møre og Romsdal, Norge
1648
1648
Age 72
1649
1649
Age 73
1670
1670
Age 94
Hellesylt, Sunnmøre, Norway
1670
Age 94
Hellesylt, Sunnmøre, Norway
????