Beste teamgenoten van dit project Private - Peter De Bie - Private - Private User en curatores voor het Nederlandse taalgebied George J. Homs & Fred Bergman,
Na lange aarzeling heb ik besloten om, samen met jullie hoop ik natuurlijk, de namen van de hier genoemde Nederlandse laureaten van de NOBEL prijs zelf in geni te gaan invoeren en NIET meer te wachten totdat 'n wat directere nazaat bij zijn/haar genealogisch onderzoek de leuke ontdekking zou kunnen doen dat hij/zij mooie wetenschaps-genen in zich dragen mag. Na weer een ervaring dat het onze geni-neven-&-nichten overzee niet deert om hele Europese volksstammen hotemetoten in te voeren en vervolgens van MP-plakkers te voorzien, lijkt het me niet opportuun die werkwijze ook maar eens in ons Dutch-Deltaatje toe te passen. Natuurlijk met de nodige discretie en distantie, reden dat ik iedereen met Nobel-prijs-familieleden in een niet zo hele hoge graad uitnodig om toch vooral bij ons verzoeken in te dienen om het profiel van hun [(over-)groot-]vader of (oud-)oom ---moeders en tantes hebben jammer genoeg nog niks gewonnen--- zelf te gaan managen en daarmee het laatste woord te krijgen dat hier geschreven wordt over hun pa of opa.
Ben benieuwd naar reacties. groet'n van greet, de teipgijt, ook wel jMu = jeannette.
Jeannette er is niets mis mee om deze profielen te gaan invoeren, maar ga niet directe familieleden uitnodigen om als primaire manager te gaan optreden. Iemand maak je onder de huidige omstandigheden pas primaire manager als het een pro user is, immers gewone basic users hebben te weinig ruimte momenteel om goed voor stambomen te kunnen zorgen. er is wel een ontsnappingsmogelijkheid maar die mail ik alleen prive. Voor nieuwe gebruikers is er maar een zorg, zo min mogelijk profielen onder eigen beheer hebben, wel beheren maar dan via collaboratie en famiygroup verbindingen !
Ik heb geni 'opgegeven'. Volg nog een beetje de projectgroepen en discussies, maar verder niet.
Geni is nooit mijn primaire registratie geweest. Qua presentatie (de boom) leuk, maar als genealogisch tool een ramp (zoals Fred recentelijk ook weer constateert in de discussie over huwelijksgegevens). Zoek- en sorteermogelijkheden zijn marginaal en nu zelfs onwerkbaar voor een basis account, presentatie van gegevens primitief, performance slecht (je moet de view beperken tot een paar generaties, anders komt er niets meer op je scherm). En al die ongecontroleerde zooi in de big tree maakt het ook niet overzichtelijker.
Rodovid.org is de koploper in schitterende trrviews, waarin van een persoon, zowel alle voorouders met broers en zusters, als alle nakomelingen worden opgenomen, precies voor het aantal generaties dat je zelf instelt, zeer compact, dus overzichtelijk, met bovendien eronder alle achternamen alfabetisch op een rijtje, waarop je kunt doorklikken naar alle personen met die achternaam en verbonden met die achternaam.
Ik heb dat voorgesteld aan Geni op een openbaar bereikbare plaats: wanted features, maar ik weet dat geen hond op Geni enig idee heeft hoe hij dat kan vinden en zelf heb ik ook steeds de grootste moeite het terug te vinden http://help.geni.com/forums/337266-feature-requests
Kortom de nenkeling die het vindt begrijpt er niets van, zelfs vooraanstaande curatoren niet, dus komt er niets van terecht, want de leiding van Geni begrijpt sowieso niets van genealogische hoogstandjes.
http://help.geni.com/entries/20299838-add-an-extra-tree-view-to-gen...
Zie https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_vrouwelijke_Nobelprijswinnaars voor meer Nobelprijswinnaars. Jammer genoeg geen nederlanders op die lijst.
Over Rodovid.org, jammer genoeg is die vrij dood. Het nederlandse deel er van.
...en dan praat ik over het jaar c.1962 he? Begon op m'n elfde, na het toen nog gebruikelijke 'toelatingsexamen' aan een school, waarvoor ik elke dag ongeveer een half uur in de tram, c.q. lijn 3 vanaf Appelstraat tot Zoutmanstraat, moest zitten,totaal dus een uur per dag. Nou jah, tijd genoeg om het huiswerk van/voor Tante TO (=ter Toolen, docente klassieke talen, allang gehemeld, neem ik aan) snel proberen door te nemen, meestal het eerste uur van de dag.