Kuratorene kan nå hjelpe til med å reversere feilsammenslåinger av profiler.

Started by Private User on Monday, October 13, 2014
Problem with this page?

Participants:

• Private User
    Geni Pro
  • Private User
    Geni Pro
  • Private User
    Geni member
  • Private User
    Geni member
  • Private User
    Geni Pro

Profiles Mentioned:

Related Projects:

Showing 181-210 of 1174 posts
9/10/2016 at 4:13 AM

jeg avventer svar fra Trine som nettopp har startet opp i Geni .
Det som var problemet var at broren hadde lagt inn Randi som mor mens Trine hadde Sølvi.så jeg har skrevet til Trine for å få svar på problemet ,det samme gjelder Sølvi's foreldre der far er Peder eller Olav
Så jeg skal fixe det så snart svaret er kommet

hilsen ken nilsen

9/10/2016 at 12:17 PM

Hei. Hvordan får jeg bort at Svein Inge er min mors (Sølvi lillebostad)sønn? Han er da Randi sin sønn, altså min halvbror. Jeg er fortsatt en amatør her inne :) mvh trine lillebostad

9/10/2016 at 12:36 PM

Legg til Randi som partner/ektefelle/eksektefelle/hvadetnåer til din far.
Så velger du "rediger" på Svein Inge i treet, og går til "relationships" - der får du nå en nedtrekksmeny øverst der det står "foreldre", der du kan velge din far + Randi.

Lykke til!

9/10/2016 at 1:43 PM

Trine Mette Lillebostad merk at den eneste gode grunnen til å slette en profil er vanligvis at personen ikke eksisterer. Dersom personen eksisterer, men er på feil plass, bør den heller flyttes til riktig plass i treet.

9/20/2016 at 2:46 AM

Hei. Lurte på om det er noen mulighet til å fikse opp i foreldrene til denne profilen:

Randi Paulsdatter Jørve

Riktige foreldre er Kari og Poul, ikke Paul Gunderson og Goro.

Litt usikker på hva jeg har gjort galt, evt hva jeg kan gjøre for å ordne opp..

9/20/2016 at 5:11 AM

Den siste sammenslåingen ble gjort i 2013, så den er for gammel til at den kan reverseres.

Kan du sjekke hvorvidt alle hennes 7 barn tilhører henne? Hvis barna er riktige er det enkleste å bare kutte bort de foreldrene som er feil (de vil da antagelig mangle en datter, men det er et annet problem); om barna må fordeles må vi først opprette en profil for "den andre" og flytte barna som ikke hører hjemme her over til den nye profilen.

Private User
9/23/2016 at 9:48 AM

Jeg har dessverre blitt litt for ivrig ifm sammenslåing av et par profiler knyttet til denne:
Marit Sørensdatter
Er det mulig for en kurator å hjelpe meg med å ordne opp i dette?

9/24/2016 at 11:20 AM

Her er vi tilbake i sagatiden - jeg har ikke sett noen referanser til en annen kone til Agne.. Jeg kobler Gunhild fra Agne og starter en diskusjon på profilen.

9/27/2016 at 3:20 PM

Jeg har vist rotet det til. Har slått sammen noen feil. Trenger hjelp til å forstå dette. Det er så mange kilder, og veldig stort avvik på årstall,
Itermon (Fictional)

Heremod (Fictional)

Athra / Annar (Fictional)

Hwala (Fictional)?
through=6000000002123292980

https://www.geni.com/profile/edit_basics/6000000002123382479

Håper det er mulig å ordne dette

9/28/2016 at 10:56 AM

Jeg fikk ut Vala Baldursson fra sammenslåingen sin. Er ikke sikker på om de andre var feil - ser ikke ut som om det er trekonflikter rundt dem.

10/2/2016 at 10:00 AM

Kan dere reversere siste sammenslåing på denne profilen:
Henriette Mathilde Knutsen

10/5/2016 at 1:36 AM

I ekteskap mellom Johanna Nildatter Hveding og Hans Rasmussen Rafn var det fem barn som vokste opp: Margrethe Rafn, Rasmus Rafn, Nils Rafn, Riborg Rafn og Margrethe Marie Rafn.
Margrethe Rafn ble gift 1. gang med Anfinn Augustinussen Røg, 2. gang med Hans Warberg. På geni står det at hun også var gift med Søren Anderssen Brønlund. Men det var lillesøsteren Margrethe Marie Rafn som var gift med Søren. Kan noen rette feilen?

Private User
10/5/2016 at 2:25 AM

Her har noen vært litt ivrige med sammenslåinger for søsteren mangler. Jeg prøver å reversere litt for å se om hun dukker opp igjen.

Private User
10/5/2016 at 3:17 AM

Har ryddet opp, - kan noen legge til kilder på søstrene så kan jeg gjøre dem til masterprofiler slik at de ikke kan slås sammen igjen?

Margerethe Marie Rafn og Margrethe Marie Hansdatter Rafn

Private User
10/13/2016 at 9:14 AM

Done, hva i all verden fikk Per Gunnar Ryeng til å ikke se forskjell på Ole Edvard Olson og Ole Edvard Olson?

Private User
10/13/2016 at 3:09 PM

Er det mulig å reversere en feilsammenslåing av @Gjertrud Olesdatter Gjertrud Olesdatter, f. Tolga som går tilbake til 2014. Et av foreldreparene er åpenbart feil.

Private User
10/13/2016 at 9:39 PM

Nei, kun sammenslåinger gjort etter 24. August 2014 kan reverseres.
Du må nok kutte vekk feil foreldre manuelt under Relasjoner på profilen og evt opprette en ny datter hos de som nå mangler en, - hvis du finner kilde på det.

Private User
10/14/2016 at 2:16 AM

Lar seg ikke gjøre å kutte foreldre. Får opp følgende varsel på rosa/rød bakgrunn:

Advarsel: Fjerning av disse forbindelsene vil splitte treet.

I andre tilfeller har det gått bra å kutte foreldre uten at nevnte varsel kommer opp. Hvor ligger forskjellen?

Private User
10/14/2016 at 2:27 AM

Du må nok være Pro bruker for å kunne det, og dessuten gjør du det ikke ved å trykke på gul trekant i tre-visning (som kun fungerer for ikke-pro vis personene er nært relatert via en annen kobling). Du kutter koblinger i Relasjoner arkfanen under rediger profil, - det kommer opp opsjoner på det etter noen sekunder, og du må være profil-manager eller samarbeide med en for å gjøre det.

Ser du har løst det med å slette profiler...

Private User
10/25/2016 at 8:18 PM

Kjære kuratorer, jeg må også be om litt hjelp til å rydde opp i følgende, som er et resultat av en tidligere feilsammenslåing:

Marit Olsdatter Småge var IKKE gift med Søren Nielsen , og var IKKE mor til Søren Nielsens datter Marit Sørensdatter (hennes mors identitet er ikke kjent).

Kan dere slette denne forbindelsen (ekteskapet)?

Resten av informasjonen på profilene er korrekt.

Dokumentasjon på dette finnes i Bygdebok for Aukra: Gard og Slekt, Bind 1, side 403.

På forhånd takk for hjelpen!

10/27/2016 at 10:10 AM

Private User jeg opprettet en eksplisitt "ukjent mor til Marit" og overførte Marit Sørensdatter til denne. Fint om du kan sørge for at det ligger info inne på Marit Sørensdatter om at hennes mors identitet er ukjent!

11/25/2016 at 11:10 AM

Halvor Pedersen Veslehammer Stai.
Halvor Pedersen

Trenger Hjelpt Til Å Reversere En Sammenslåing Av Halvor Pedersen F. 1618 - Død Veslehammer Stai. Hustru Ukjent.
Han Hadde EN Kjent Sønn:
Peder Halvorsen Veslehamar Stai. F. 1640

Han Har Blitt Slått Sammen Med En Navnebror I Troms, Som Var Gm. Gjertrud Larsdatter..
Kan Noe Gjøres, Eller Er Det For Lenge Siden Feilmerge Fant Sted..
Mvh. Elna Kri. Vollan

11/29/2016 at 4:41 AM

Noen Som Kan Hjelpe MEG Med Mitt Problem..?

11/29/2016 at 12:04 PM

Du får se på det nå, Elna.

11/29/2016 at 3:54 PM

Remi Trygve Pedersen

Hjertelig Tusen Takk,
Nå Ser Alt Helt Perfekt Ut..
Toppers..!

1/1/2017 at 6:52 AM

https://www.geni.com/merge/view?revision_id=69970243480

Denne ser feil ut , kan dere reversere?

1/1/2017 at 7:19 AM

Jeg har blitt gjort oppmerksom på en feil gjennom en sammenslåing:

Marit Ingebrigtsdatter Skarsem

Her er det nå feil foreldre.
Marit Ingebrigtsdatter Skarsem er datter av Ingebrigt Halvorsen Myran/Bårdsløkk 1840-1913 og Marit Eriksdatter Sesaker 1841-1922.

Kan dere hjelpe meg reversere sammenslåing?

1/1/2017 at 7:43 AM

Sammenslåingen på Marit Ingebrigtsdatter Skarsem ble dessverre gjort i 2012, og det er så lenge siden at det er umulig å reversere sammenslåingen.

Så her er det bare å lage en ny Marit og gi henne rette foreldre, og overføre til henne de barn og ektefeller som hører til henne.

Beklager!

1/1/2017 at 7:55 AM

Kan du se på min også ? ( Helge Torkelsdtr. Veka )

1/4/2017 at 7:32 AM

Trenger hjelp til å reversere denne sammenslåingen:
Private

Showing 181-210 of 1174 posts

Create a free account or login to participate in this discussion