Kuratorene kan nå hjelpe til med å reversere feilsammenslåinger av profiler.

Started by Private User on Monday, October 13, 2014
Problem with this page?

Participants:

• Private User
    Geni Pro
  • Private User
    Geni Pro
  • Private User
    Geni member
  • Private User
    Geni member
  • Private User
    Geni Pro

Profiles Mentioned:

Related Projects:

Showing 211-240 of 1173 posts
1/4/2017 at 12:05 PM

Hei

Kan noen være snille å reversere denne sammenslåingen. Det er antagelig slektskap, men litt usikkert hvordan ennå-

@ Christian Peter Braun

Mvh
Trond

1/4/2017 at 12:08 PM

Christian Peter Braun

Her kom linken
Trond

Private User
1/7/2017 at 2:14 PM

Takk for hjelpen. Det er bare to brødre, så den siste er en duplikat. Har nå fikset opp i dette. I følge bygdebøkene for området til denne slekten oppgis moren som Ingebjørg, mens kirkebøkene oppgir henne som Ingeborg. Det skyldes nok en form for fornorsking eller normalisering fra forfatteres side.

Private User
1/7/2017 at 3:01 PM

Det er derfor kirkebøkene bør sjekkes. Husk at en slektsgransker gjerne bruker et helt liv på en enkelt slekt, mens en bygdebokforfatter skal dekke en hel bygd på et par år, ikke alltid av egen interesse for at alt skal være riktig, men kommersielt, - mot betaling. Hederlige unntak finnes heldigvis.

Private User
1/7/2017 at 3:08 PM

Har lagt inn datoer på profilene ut fra familysearch. Dåpsdato som fødselsdato der det ikke er kjent, - på den tida var det straffbart å ikke døpe barna innen 8 dager, så dåpsdatp er mer nøyaktig enn bare årstall. Noen andre får slå opp i originalene for ekstra sjekk og linking.

1/10/2017 at 12:45 PM

Her ser det feil ut ;
Hjarande Hvite

Private User
1/12/2017 at 2:18 AM

Her er det noe krøll noen som kan fikse?

Private

1/15/2017 at 2:28 PM

@ Johan Esperum Nå er jeg blitt min egen bror, og det har skapt litt surr i treet.

1/16/2017 at 3:47 PM

Jeg kommer ikke inn på annet en den kontoen jeg opprinnelig hadde. Får uansett melding om at jeg allerede har godkjent sammenslåingen.

1/17/2017 at 12:29 AM

Da klarte jeg endelig "å ta meg sammen"! men så blir spørsmålet; hvordan blir jeg kvitt denne "ekstra" kontoen? Den ble opprettet ved et uhell, og har med jevne mellomrom skapt litt trøbbel

Private User
1/17/2017 at 12:51 AM

Som jeg skrev ovenfor: Du må logge av for så å logge på den andre for å godkjenne sammenslåingen, eller ganske enkelt lukke den kontoen (men vær siker på at du lukker rikitig konto, dvs den som ikke er Pro).

Jeg kan slå sammen profilene for deg, men siden begge er aktive vil jeg at du prøver å løse dette selv for å verifisere at du har tilgang til begge.

Etterpå er det v\bare å rydde opp i dine kontosettinger om hvilken email som er din hoved email.

1/17/2017 at 2:13 AM

Ser at sammenslåingen er utført nå, så da skal alt være vel - du har bare en konto.

Private User
2/1/2017 at 5:11 PM

Petter og Peder var visst brødre. Jeg innså det ikke før etter at jeg hadde trykket på "slå sammen" knappen. Kan noen hjelpe meg å reversere den?

https://www.geni.com/merge/view?revision_id=70125262710

2/1/2017 at 8:25 PM

Det var visst en av mine det der .... koblet fra hverandre. Starter en diskusjon på profilene for å diskutere videre hvordan de egentlig hører sammen.

2/3/2017 at 6:13 AM

Har blandet sammen et par Carl Johan'er i Halden og trenger hjelp til å fjerne Carl Johan Johannesen Hjelte som fosterbarn til Andreas Andersen.

Carl Johan Johannesen Hjelte: Carl Johan Johannesen Hjelte

Andreas Andersen: Andreas Andersen

Private User
2/3/2017 at 8:05 AM

Sindre Aarsbog - Som Pro bruker kan du gjøre det selv i Relasjoner ark-fanen under Rediger Profil. Vent noen sekunder når du har åpnet Relasjoner ark-fanen så vil det dukke opp opsjoner for kutting av koblinger og egen knapp for å utføre dette.

2/3/2017 at 8:53 AM

Takk skal du ha for hjelpen, det fungerte :)

Private User
2/4/2017 at 12:13 PM

Hei
Oppdaget i dag at det er foretatt noen sammenslåinger av profiler som har generert feil på flere profiler som er relatert til Robert Mudie
Dette gjelder bl.a hans ektefelle Johanne Esausdatter som nå har feil navn Johanna Esausdatter
Dette har igjen gitt feil på profilen til Esau Robertson Mudie Esau Robertsen Moddi og hans datter Anne Esausdatter Anne Esausdatter Moddy. Mulig det har oppstått flere feil. Kan noen reversere dette?

Mvh Gro

Private User
2/4/2017 at 1:30 PM

Jeg har skrevet noen av navnene på nytt i de Moddy-profilene Gro nevner. Dere får rette resten selv. Se på "endringshistorikk" for profilene og der ser dere hvem som har klusset dette til. Jeg skriver ikke her hva personen heter. Men jeg har blokkert denne Geni-brukeren inntil det blir slutt på slike forandringer.

Arnfred Nilsen

Private User
2/5/2017 at 12:24 PM

Takk Arnfred, jeg har korrigert profiler som jeg oppdaget feil på.

Mvh Gro

2/5/2017 at 1:20 PM

Ken noen hjelpe meg med denne. Kanskje det er nok å reversere sammenslåingen ?

Karen Andersdatter Schytte

https://www.geni.com/family-tree/index/6000000000445160072

2/5/2017 at 1:54 PM

Ingvild Alme kan du forklare litt mer om hva du ser som problem og hva du trenger hjelp med ang. Karen Andersdatter Schytte?

Sammenslåingen utført 29/1-17 ser ut til å stemme, selv om der er en uoverstemmelse på dødsdato og hvem som er henne mor. Far, en av ektemennene og datteren er lik i begge profilene som ble sammenslått.

Så hva er det du vil ha hjelp med?

2/6/2017 at 3:01 AM

@Erik anderson og @enoch Anderson
Hei Kan dere splitte opp profilene over. Erik og Enoch er trolig ikke samme person.

Barn av Erik har meg som administrator. Er det barn som har Robert som administrator, så hører de under Enoch. Står begge våre navn, så har barna like navn i begge tre.
Jeg tror ikke feilene ligger utover barn av Enoch og Erik.

Jeg har slurvet med kildesikring, så jeg desverre ikke mine notater fra da jeg la inn Erik med barn. Jeg får gå igjennom etterkommerer når profilene er splittet.
Osmon Martin Anderson Anderson

På forhånd takk.

Private User
2/6/2017 at 3:18 AM

Det var ingen koblinger mellom Osmon Martin Anderson Anderson og Erik Ole Anderson, men jeg reverserte siste sammenslåing på John E Anderson og John Theodor Anderson, samt Andrew Anderson og Andrew Anderson.

2/6/2017 at 5:41 AM

Har denne blitt feilmerget ? Hallvar Gunnarsson Hvite
Han har 2 forskjellige fedre flere generasjoner skjevt etter årstallene å dømme

Private User
2/6/2017 at 6:05 AM

Reverserte den sammenslåingen

2/6/2017 at 7:33 AM

Takk for det Bjørn
Det skal da være rett.

2/6/2017 at 8:59 AM

Nå ser det ut som samme problem på sønnen her ; Hjarande Hvite

2/16/2017 at 9:33 AM

Merete Benedicte Johansson blir stadig vekk slått sammen med andre nære profiler i treet uten at jeg kan forstå hvorfor.
Kan dere reversere den siste merge'n? Takk!

Erik

Private User
2/16/2017 at 10:35 AM

Troe det skyldes at Private prøver å tilordne samme epostadresse til flere profiler, noe som gjør at profilene blir slått sammen. Man kan ikke dele en epostadresse på Geni da epostadressa jo er din unike login/id til Geni.

Showing 211-240 of 1173 posts

Create a free account or login to participate in this discussion