Takk for hjelpen. Det er bare to brødre, så den siste er en duplikat. Har nå fikset opp i dette. I følge bygdebøkene for området til denne slekten oppgis moren som Ingebjørg, mens kirkebøkene oppgir henne som Ingeborg. Det skyldes nok en form for fornorsking eller normalisering fra forfatteres side.
Det er derfor kirkebøkene bør sjekkes. Husk at en slektsgransker gjerne bruker et helt liv på en enkelt slekt, mens en bygdebokforfatter skal dekke en hel bygd på et par år, ikke alltid av egen interesse for at alt skal være riktig, men kommersielt, - mot betaling. Hederlige unntak finnes heldigvis.
Som jeg skrev ovenfor: Du må logge av for så å logge på den andre for å godkjenne sammenslåingen, eller ganske enkelt lukke den kontoen (men vær siker på at du lukker rikitig konto, dvs den som ikke er Pro).
Jeg kan slå sammen profilene for deg, men siden begge er aktive vil jeg at du prøver å løse dette selv for å verifisere at du har tilgang til begge.
Etterpå er det v\bare å rydde opp i dine kontosettinger om hvilken email som er din hoved email.
Petter og Peder var visst brødre. Jeg innså det ikke før etter at jeg hadde trykket på "slå sammen" knappen. Kan noen hjelpe meg å reversere den?
https://www.geni.com/merge/view?revision_id=70125262710
Har blandet sammen et par Carl Johan'er i Halden og trenger hjelp til å fjerne Carl Johan Johannesen Hjelte som fosterbarn til Andreas Andersen.
Carl Johan Johannesen Hjelte: Carl Johan Johannesen Hjelte
Andreas Andersen: Andreas Andersen
Sindre Aarsbog - Som Pro bruker kan du gjøre det selv i Relasjoner ark-fanen under Rediger Profil. Vent noen sekunder når du har åpnet Relasjoner ark-fanen så vil det dukke opp opsjoner for kutting av koblinger og egen knapp for å utføre dette.
Hei
Oppdaget i dag at det er foretatt noen sammenslåinger av profiler som har generert feil på flere profiler som er relatert til Robert Mudie
Dette gjelder bl.a hans ektefelle Johanne Esausdatter som nå har feil navn Johanna Esausdatter
Dette har igjen gitt feil på profilen til Esau Robertson Mudie Esau Robertsen Moddi og hans datter Anne Esausdatter Anne Esausdatter Moddy. Mulig det har oppstått flere feil. Kan noen reversere dette?
Mvh Gro
Jeg har skrevet noen av navnene på nytt i de Moddy-profilene Gro nevner. Dere får rette resten selv. Se på "endringshistorikk" for profilene og der ser dere hvem som har klusset dette til. Jeg skriver ikke her hva personen heter. Men jeg har blokkert denne Geni-brukeren inntil det blir slutt på slike forandringer.
Arnfred Nilsen
Ken noen hjelpe meg med denne. Kanskje det er nok å reversere sammenslåingen ?
Karen Andersdatter Schytte
https://www.geni.com/family-tree/index/6000000000445160072
Ingvild Alme kan du forklare litt mer om hva du ser som problem og hva du trenger hjelp med ang. Karen Andersdatter Schytte?
Sammenslåingen utført 29/1-17 ser ut til å stemme, selv om der er en uoverstemmelse på dødsdato og hvem som er henne mor. Far, en av ektemennene og datteren er lik i begge profilene som ble sammenslått.
Så hva er det du vil ha hjelp med?
@Erik anderson og @enoch Anderson
Hei Kan dere splitte opp profilene over. Erik og Enoch er trolig ikke samme person.
Barn av Erik har meg som administrator. Er det barn som har Robert som administrator, så hører de under Enoch. Står begge våre navn, så har barna like navn i begge tre.
Jeg tror ikke feilene ligger utover barn av Enoch og Erik.
Jeg har slurvet med kildesikring, så jeg desverre ikke mine notater fra da jeg la inn Erik med barn. Jeg får gå igjennom etterkommerer når profilene er splittet.
Osmon Martin Anderson Anderson
På forhånd takk.
Det var ingen koblinger mellom Osmon Martin Anderson Anderson og Erik Ole Anderson, men jeg reverserte siste sammenslåing på John E Anderson og John Theodor Anderson, samt Andrew Anderson og Andrew Anderson.
Har denne blitt feilmerget ? Hallvar Gunnarsson Hvite
Han har 2 forskjellige fedre flere generasjoner skjevt etter årstallene å dømme
Merete Benedicte Johansson blir stadig vekk slått sammen med andre nære profiler i treet uten at jeg kan forstå hvorfor.
Kan dere reversere den siste merge'n? Takk!
Erik