Carolus Jackenius - Sukulaissuhteet

Started by Krister Lars Johan Mattsson on Wednesday, September 2, 2015
Problem with this page?

Participants:

Profiles Mentioned:

Related Projects:

Showing all 8 posts

Carolus Caroli Jackenius ja Abraham Jackenius ovat veljeksiä joilla on isä Abraham Jackenius. Kannattaisi muiden muuttaa omissa sukupuissaan ja Genissä tiedot sen mukaisesti kun minulla on. Olen tutkinut tarkkaan nämä tiedot koska olen suoraan alenevassa polvessa Lord Jacksonin Scotlannista joka on Jackenius / Jack suvun kantaisä.
Terv. Krister Mattsson, ukkosamooja@gmail.com

@Carolus Caroli Jackenius. Lisäisin vielä että isän koko nimi on Carolus Abraham Jackenius ja hänen isänsä on Scotlannissa syntynyt Lord Abraham Jackson.
Terv Krister

Hmmm... mehän olemme samassa sukupuussa, joten mitä sinulla on, on myös meillä.

@Carolus Caroli Jackenius. Lasse Söderström jos sinulla on oikein, niin joku toinen on syöttänyt virheellisest ja ehkä joku muu on kopioinut sen.
Ollaan muuten sukua, serkuksia mutta kaukaa.
Terv. Krister

Hei, yhteys Carolukseen löytyy, mutta ei suoraan ole puussani. Krister ja Lasse, teihin molempiin löytyy suora yhteys, kaukaa mutta kuitenkin.

Terveisiä Haminasta!

Satu Kylmälä

Geni puuhan on ollut olemassa jo vuodesta 2008 asti, joten aimo osa profiilesta on ollut siellä jo monta vuotta. Hienoa Krister että olet omalta osaltasi lisännyt sinne lisää tietoa ja profiileja, mutta profiilien pitäminen yksityisinä (näkymättöminä muille) luo vain turhan tarpeen tehdä niistä kopioita.

Mua kiinnostaisi tietää, mihin nuo tiedot Abraham Jachaenius (Jackson) Lordista perustuvat? En siis epäile niiden todenperäisyyttä mitenkään, mutta ihan vaan mielenkiinnosta olisi kiva tietää lähdeaineisto. Olen siis itsekin Abraham Jacheniuksen jälkeläinen suoraan alenevassa polvessa.

Mua kiinnostaisi tietää myös, mistä tämän profiilin henkilön ruotsinkielinen nimi on peräisin? Esim. HisKin pappisluettelossa kyseisen henkilön nimi esiintyy latinankielisessä muodossaan Carolus Caroli Jachaenius ja mielestäni se olisi sekaannusten välttämiseksi hyvä mainita kokonaisuudessaan tämän profiilin yhteydessä.

Lisäksi Carolus Caroli Jachaeniuksen isän veljen ylioppilasmatrikkelissa mainitaan Kangasniemen kirkkoherra Carolus Abrahami Jachaenius. Eli tuo Abrahami on siis latinatisoitu patronyymi, eli ei Abraham, vaan Abrahami.

Sukunimen kirjoitusasu on mielenkiintoinen, sillä se näyttää vaihtelevan lähteestä toiseen. Esim. Ylioppilasmatrikkelissa tästä Carolus Abrahamin veljestä käytetään nimeä Isak Jachenius, mutta veljensä on sitten samassa yhteydessä Jachaenius, krjoitusasulla Jachænius, eli ei "ae" vaan "ä", "Jachänius".

Lähteet:
http://hiski.genealogia.fi/seurakunnat/srk?CMD=PRIESTS&ID=161&a...

https://ylioppilasmatrikkeli.helsinki.fi/henkilo.php?id=1730

Showing all 8 posts

Create a free account or login to participate in this discussion