Kaapro Heikinpoika Vesterinen - Nimet - ei sulkeita jos mahdollista?

Started by Private User on Wednesday, September 20, 2017
Problem with this page?

Participants:

• Private User
    Geni Pro
  • Geni Pro

Profiles Mentioned:

Related Projects:

Showing all 3 posts

Hei,

älä hermostu, yritän vain normalisoida näitä nimiä, jotta Geni osaisi 'mätsätä' ne helpommin. :)
https://www.geni.com/projects/Savo/39801

T: Joni

Tarkoitatko minua? Haittaavatko sulkumerkit. En ole huomannut. Minua haittaa se, että ihmiset eivät normalisoi nimiä suomenkielisiksi. Minusta pitää olla sekä suomenkielinen normalisoitu nimi että se, miten ne on kirkonkirjoihin kirjattu. Olen kolme päivää yhdistellyt sukupuita, joista toinen on vain ruotsinkielisin nimin ja toinen vain suomenkielisi. Tämä jos mikä estää 'mätsäämästä'.

t. LH

Olen aivan samaa mieltä kanssasi! Olit varmaan vain epähuomiossa palauttanut korjaamani profiilin etunimen 'sulkeelliseen tilaan'. Täyttämiskäytäntöjä tuntuu olevan yhtä monta kuin täyttäjiä (en sano tutkijoita sillä monet tuntuvat lähinnä läiskivän tänne luetteloita sukukirjoistaan), siksipä olisi hyvä jos kaikki noudattaisimme esim. noita maakuntaprojektien täyttöohjeita. Kirjoitin omaan profiiliini vähän tausta-ajatuksia tästä.

Mutta hienoa oppia, että lapseni ja vaimoni (ja appeni) kuuluvat myös Vesterisen sukuun!
Sukututkimusterveisin,
Joni

Showing all 3 posts

Create a free account or login to participate in this discussion