Släktforskning

Started by Bengt Lindkvist on Monday, February 12, 2018
Problem with this page?

Participants:

Profiles Mentioned:

Showing all 9 posts
2/12/2018 at 2:35 AM

Jag forskade lite i släkten för en tid sedan och fann att en Mikkel Olofsson från Ersmark ska ha varit soldat med rotenamn 'Nimmelmychter' (med reservation för stavningen) ?!
Mikkel grundade ett nybygge i Finns träsk och ska ha varit a fader til min farfarsfar Alfred Lindkvist, Hemmistjärn
Någon som känner till något mer kring nämnda personer? 😐

Private User
2/12/2018 at 7:06 AM

Stavningen är Nimmernychter (= aldrig nykter) , ett soldatnamn i Norsjö. Någon Mikael/Mixkel/Michel finns inte på Geni . Men du kan ju söka på Google för att se om någon sådan finns på andra ställen.

3/10/2021 at 7:46 AM

Jag försöker se mitt släktträd som Monica Widell har skapat på geni.com, men lyckas inte. Jag trodde jag var tvungen att skapa en profil för att komma åt släktträdet, men det hjälpte inte. geni.com tror att jag vill skapa ett eget träd. Någon som vet hur jag dels ska få bort den profil jag skapat och hur jag gör för att se släktträdet?

Private User
3/10/2021 at 8:01 AM

Britt Marie Justesen, Jag har skapat sammanslagningsbegäran mellan din nya profil, din gamla profil och ytterligare en kopia.

3/10/2021 at 8:03 AM

Jag såg ditt mail, men blir det den nya som är inlagd av Monica Widell som blir kvar? Det är så jag vill att det ska vara.

Private User
3/10/2021 at 8:04 AM

Här är en länk till en offentlig profil i ett av träden:
Klaus Justesen

Private User
3/10/2021 at 8:05 AM

Efter sammanslagning blir det bara en trädgren.

3/10/2021 at 8:22 AM

Nu när det är sammanslaget kan jag se lite av trädet, men bara mina förfäder. Klaus som du skickade länk till kan jag inte se, och inte min man och våra barn heller som jag för längesen lagt in i Monica Widells träd. Såg att det blev min profil från 2010 som blev kvar, kan det bero på det. Är allt jobb Monica gjort efter 2010 borta nu?

Private User
3/10/2021 at 9:49 AM

Britt-Marie, jag skickar PM till dig.

Showing all 9 posts

Create a free account or login to participate in this discussion