Per Nilsson - Help from Swedish speaking curator needed

Started by Magnus Eriksson on Wednesday, November 14, 2018
Problem with this page?

Participants:

Profiles Mentioned:

Showing all 6 posts

För ett tag sedan slogs Per Nilsson samman med Einar Emmanuel Wreding (Pehrsson). Jag har ett datorprogram som varnar när årtal blir helt orimliga, så.jag började åtgärda problemen men fastnade på att jag inte har behörighet. Så jag släpper detta.

Per Nilsson (Einar Emanuel Wreding förr 1798) var inte gift med Astilia Valborg (https://www.geni.com/family-tree/index/6000000005436568430#41887667... född 1895). Hennes barn är inte hans.

Felaktig sammanslagning backad och berörda profiler städade.

Fantastiskt bra. Gissar att det blev mycket jobb. Svenska Geni-trädets kvalitet skulle vara betydligt sämre och antalet dubletter många fler utan din insats.

Ser att fortfarande har Ingrid Cajsa Sundström många barn som alla heter "No name". Övriga varningar i mitt program från dessa släktgrenar har jag dubbelkollat med kyrkböckerna och det verkar vara i sin ordning.

Magnus Eriksson, jag har plockat fram namnen på barnen från husförhörslängderna.

Fint. Vet du hur det kom sig att de var utan namn? Jag har åtgärdat många "no name"-profiler, sökte ett tag systematiskt efter dem på google, men ibland finns det en tanke med dem och då vågar jag inte peta när det inte är min egen släkt. Det kan finnas någon som vill hemlighålla och önskar radera dem, och ibland är det en svårforskad släkt som kan innehålla fel.

Nej, profilnamnen har raderats troligen före 2010 och det finns ingen historik från det. Och profilernas nuvarande förvaltare har ärvt dem efter en användare som slutat.

Showing all 6 posts

Create a free account or login to participate in this discussion