Truels Olufsen Pyting (Oluffson) - SUGGESTION: Truels Olufsen or Truels Olufsen Håberg

Started by private on Sunday, February 10, 2019
Problem with this page?

Participants:

• private
    Geni member
  • Private User
    Geni Pro

Profiles Mentioned:

Showing all 5 posts

Truels Olufsen Pyting (Oluffson) appears to be the incorrect name (and or the relationships are incorrect):
* Pytting is the mother's maiden name
* Håberg is the father's last name

SUGGESTION:

Change name from:
Truels Olufsen Pyting (Oluffson)

Change name to:
Truels Olufsen
or
Truels Olufsen Håberg?

Also, is it correct that Ingrid Pytting is both the mother and the wife? Something appears to be askew.

Please be gentle in your response as I'm relatively new to geni.com
M Foss N

Man skal ikke fabrikkere fakta på noe man tror, - her bør man leite etter kilder.

Uten å ha sjekket kilder tipper jeg Pyting er et gårdsnavn, og da er det naturlig at han fører navnet videre hvis det var ham som overtok gården eller er mest kjent som å være Truels fra Pytting.

I endel slekter, inkludert min egen var heller ikke uvanlig at barna videreførte morens eller ektefellens navn hvis hennes slekt var mest kjent.

Her er det uansett en feil i treet for han er oppført som gift med sin egen mor, så her bør profil managerne ta en titt.

Bjørn, hvis man kigger nøje, vil man se, at navnet ikke ser rigtigt ud. Jeg er ikke opdigte fakta. Jeg stiller et legitime-spørgsmål. Vær venlig. Jeg har endda bedt om, at du være blid i et svar, men du har besluttet at være "blid " kun ved at skrive på dansk.

Hvis du vil se nærmere, i stedet for at misbedømme mig, så vil du se, at jeg spurgte, "også, er det korrekt, at Ingrid Pytting er både mor og kone? Noget ser ud til at være skævt."

Jeg mener, at diskussionsforummet er det rigtige sted at tage fat på mine bekymringer.

--------------------------------------------
Bjørn, if you look closely, you will see that the name doesn't look right. I am not fabricating facts. I am asking a legitimate question. Please be kind. I even asked that you be gentle in a response, but you decided to be "gentle" only by writing in Danish.

If you will look closely, instead of misjudging me, then you will see that I asked, "Also, is it correct that Ingrid Pytting is both the mother and the wife? Something appears to be askew."

I believe the discussion forum is the correct place to address my concerns.

I will repeat: Truels Olufsen Pyting (Oluffson) appears to be the incorrect name or the relationships are incorrect. Something is askew!
----------------------
Jeg vil gentage: Truels Olufsen Pyting (Oluffson) ser ud til at være det forkerte navn, eller relationerne er forkerte. Noget er skævt!

Showing all 5 posts

Create a free account or login to participate in this discussion