Savolaiset-Suku

Started by Mervi Janhunen (Aaguile) on Sunday, April 28, 2019
Problem with this page?

Participants:

Showing all 8 posts
4/28/2019 at 12:22 PM

Mummoni edelleen kadoksissa.
Siiri Johanna Janhunen os. Savolainen. Syntynyt 22.2.1911 Leppävirralla. Tiedossa 1 sisko; Tyyne ja siihenpä tiedot loppuivatkin.
Olen tilannut tiedot Siirin vanhemmista ja sisaruksista Kuopion seurakunnalta, mutta yli puoli vuotta olen jo tietoja odotellut ja malttamaton kun olen...
Löytyisiköhän täältä ketään enemmän tietävää?

4/28/2019 at 7:03 PM

Hei Mervi,
Kylläpä kestää tosi kauan. Onko sinulla mahdollisuutta päästä käymään tuolla keskusrekisterissä? Siellä on nimittäin sukututkijoille huone, jossa voi itse tutkia mikrokorteilta yli 100 vuotta vanhaa aineistoa.

Geni-profiilin mukaan mummosi on kuollut v.1966 Mikkelissä. Soita Kansallisarkiston Mikkelin toimipisteeseen puh.0295337200 ja tilaa mummosi perukirja kaikkine liitteineen.

Perukirjasta ei välttämättä selviä hänen vanhempiensa tiedot, mutta kaikki sisarukset ja muut perilliset. Sitä kautta voi taas löytyä lisää tietoa.

Kerro miten onnistuit. Jos et vielä touko-kesäkuussa ole saanut virkatodistusta, niin käyn tsekkaamassa Kuopion reissulla nuo mikrokortit.

t Päivi Espoossa

Private User
4/29/2019 at 6:31 AM

Hei.
Miulla on hirveästi sukupuussa leppävirtalaisia, mutta ei valitettavasti Savolaisia. Onko siulla mitään käsitystä tuon Tyyne-siskon asuinpaikasta ja ennen kaikkea kuolinpaikasta?

Olen muuten myös Mikkelistä (Keskuskoulu, Yhteiskoulu 1989).

Pauliina

4/29/2019 at 7:24 AM

Kiitos Päivi loistavista vinkeistä, jos ei mitään kuulu lähiaikoina niin pitääkin pyörähtää Kuopiossa; ellet ehdi ensin :)

Pauliina: Minulla olisi tästä siskosta sellainen käsitys, että olisi asunut Varkaudessa ja kuollutkin siellä. Naimanimeä en hänelle tiedä ja hänellä olisi Hilkka niminen tytär.

-Mervi-

4/29/2019 at 11:27 AM

Kerro Mervi miten etenee!

- Päivi -

4/30/2019 at 11:36 AM

Kerron kyllä. Jospa hetken vielä malttaisi odotella.

-Mervi-

Private User
5/7/2019 at 11:49 AM

Hei, Mervi.
Oletko kysynyt Kuopiosta, miksi näin kauan kestää? Kuopiohan on tosin joku keskusrekisteri, johon kuuluu suuri määrä seurakuntia, mutta tuttavani tilasi mummonsa paperit Kalajoelta ja ne tulivat viikossa. Kyseessä oli samantapainen tiedustelu eli 1910-luvulla syntynyt ihminen, hänen vanhempiensa nimet ja sisarukset.
Pauliina

5/7/2019 at 1:19 PM

Moikka!

En ole kysynyt vielä. Leppävirtakin on käsittääkseni vasta vuoden alusta siirtynyt Kuopioon, eli onkohan kirjat vielä muuttolaatikoissa. Kyllä Mikkelistäkin on saanut tiedot 2-3 viikon sisään.
Jospa odottelen vielä hetken ja jos ei muuta, niin ajelen vaikka paikanpäälle.

-Mervi-

Showing all 8 posts

Create a free account or login to participate in this discussion