• Join - It's Free

Anthonie van Egmond - Met de noorderzon vertrokken ...?

Started by Private User on Thursday, June 20, 2019
Problem with this page?

Participants:

• Private User
    Geni Pro
  • Private User
    Geni Pro

Profiles Mentioned:

Showing all 5 posts

Weet iemand hoe ik direct (zonder MH) in Migratieregisters, 1810-1936 kan kijken. Een URL is welkom. Van Anthonie heb ik ergens (waarookweer?) gezien dat hij daarin moet voorkomen, misschien dat ik dan zijn ouders kan vinden...

Zijn moeder is gevonden. Dat is Neeltje van Egmond zij was ongetrouwd tijdens de geboorte van haar zoon Anthonie Gevonden met wiewaswie.

Bij mij ligt MH er weer uit, ik heb alle abonnementen, maar ik kom toch uit op een reclame pagina. Via wiewaswie kun je ook in de migratieregisters kijken of niet??

Private User Ik heb een abonnement op CBG-wieWasWie en net weer betaald voor een nieuw jaar, dus dat is het probleem niet. Maar omdat mijn apple-browser niet meer up-to-date is up te daten, kan ik steeds vaker niet in internet-url's die ik voorheen regelmatig bezocht.

Ik denk trouwens dat de tijd wel 'rijp' is voor een 'verzamel-project-paragraaf-pagina' voor ongehuwde moeders. Tegenwoordig is het DNA-onderzoek al zo ver aan het vorderen, dat anderen wellicht kunnen bevroeden dat het de tuinman, de concierge, of wie weet welke intimus van de familie het was. In mijn 'jeugd' was het ineens een hot item, de zgn. BOM's = bewust ongehuwde moeders. Maar ik mag aannemen dat die hun kinderkes nog wel hebben kunnen vertellen met wie ze pret maakten... -:)

Het loopt nu vast bij de vader van Anthonie. Wie is dat. Bij geboorte was zijn moeder ongetrouwd en er staat geen biologische vader op de geboorte akte. En er zijn meerdere Neeltje van Egmond uit Rijnsburg uit die periode in de archieven, dus het gaat veel tijd kosten om deze puzzel uit te zoeken.

En andere optie is DNA onderzoek. En atDNA is de goedkoopste optie, maar dan heb nog steeds veel werk en geen garantie op een oplossing. YDNA is ook een optie, maar wel een dure optie. Nadeel is dat je een levende mannelijke afstammeling nodig hebt van Anthonie en het loopt ook vast bij de kinderen van hem.

Een project beginnen over ongehuwde moeders is een goed idee.

Showing all 5 posts

Create a free account or login to participate in this discussion