Hallo Finn,
meine bisherigen Suche nach einer Quelle bestätigt deine Feststellung. Ich habe keine einzige glaubwürdige Quelle für diese Familienzugehörigkeit gefunden. Ich habe den Hinweis erhalten, dass sie eine uneheliche Tochter des Pfalzgrafen sein soll. Ich fand auch eine, aber die hieß Margareta von Lützelstein.
Ich suche weiter, schon weil es spannend ist.
Hast du neue Erkenntnisse?
Hej Finn,
Min søgen efter en kilde indtil videre bekræfter din konklusion. Jeg har ikke fundet en eneste troværdig kilde til dette familietilhørsforhold. Jeg modtog et tip om, at hun siges at være en uægte datter af grev Palatiner. Jeg fandt også en, men hun hed Margareta von Lützelstein.
Jeg bliver ved med at lede, bare fordi det er spændende.
Har du nogen ny indsigt?
Med venlig hilsen
Henning
Freundliche Grüße
Henning
Hej Henning
Jeg har undersøgt alt hvad der findes af kilder, og stadigvæk samme resultat; der er INGEN dokumentation for Barbaras forældre.
Se denne tråd på det norske Arkivverket:
https://forum.arkivverket.no/topic/335413-barbara-van-der-rone-f%C3...
Venlig hilsen
Finn Holbek
God kveld Finn, takk for lenken til denne siden. Det var spennende å lese de mange brevene. Det er altså mange flere enn oss som stiller kritiske spørsmål og ønsker visshet. Det er jeg redd vi ikke får etter 500 år.
Det er nok realistisk at noen ønsker å finne tilgang til adelen via BarbaravdR og - som vi sier i Tyskland - har bøyd det slik at det kan passe.
Med vennlig hilsen