N-BY 57562

Started by Asko Jutila on Saturday, September 5, 2020
Problem with this page?

Participants:

Related Projects:

Showing all 16 posts
9/5/2020 at 4:08 AM

Tervehdys

Ketkä kuuluvat tähän klaaniin?

Sukulinjassasi löytyy hakkapeliittoja ja muita mielenkiintoisia tapauksia!

9/5/2020 at 4:57 AM

Äitini puolen isälinja kuuluu tuohon tyyppiin. Olisi kiva kuulla lisää!

9/7/2020 at 6:46 AM

Terve Piia

Olen tehnyt Big Y- testin ja se vie minut tuohon pisteeseen asti. Samassa "klaanissa" on tähän mennessä asunut vain yksi henkilö, joka on samallla suurin Y-osuma minulle.
Big Y-osumia minulla on vain viisi, joista kolme ei ole Suomesta.

Mikå on siis äitisi isän nimi?

9/27/2020 at 10:09 PM

Anteeksi että vastaaminen on kestänyt. En ole vähään aikaan keskittynyt geniin.

Äitini isän nimi on Georg Mikael Ahkiola, ja hänen isänsä Johan Severin Ahkiola.

Miten liityt sukuun? Olisi mielenkiintoista tietää.

9/28/2020 at 5:30 AM

I know very little about my paternal great great grandfather: https://www.geni.com/path/Dimitri-Vulis+is+related+to+Ivan-Petrov?f...

I have mt DNA matches with many Finnish people, but don't know how we are connected.

Private User
9/29/2020 at 2:11 AM

Dimitri Vulis you are my 97th cousin 36 times removed :) Common father "Japheth".
Seriously Dimitri, you should upgrade to BigY-700, your current Y37 N-M231 is some 23000 years back. With mtDNA is very hard to connect to anyone as mother line results are often thousnad years old.

9/29/2020 at 4:50 AM

Thanks!! Apologies, I wrote in error "mt DNA" and I meant "autosomal DNA". I have _not done mitochondrial (maternal line) DNA.

I don't trust Geni tree going back 60 generations to Japheth :)

I've done Y-DNA (Y-37) and autosomal DNA on familytreedna.com and exported both to Geni and autosomal ony to myheritage.com .

Autosomal DNA matches: as expected, I match known relatives. What surprised me: I have hundreds of matches on autosomal DNA Geni, many of them seem Finnish. But none of them are close.

On Y-DNA: on famillytreeDNA, there are no matches when using Y-37. Downgrading to Y-25, famillytreeDNA finds 5 matches, all of whom sound Finnish. One is a living person with the same N-M231 haplogroup. I e-mail them but haven't heard back. Two others have the same common ancestor "Heikki Heikkinen, s. 1650, Ristijärvi, Finland" but are in other haplogroups. Geni found no Y-DNA matches at all.

I'm very curious about my "Finnish DNA" but can't imagine how upgrading to Big Y-700 would help me understand it.

9/29/2020 at 5:13 AM

is that confirmed or predicted haplogroup N-M231?

9/29/2020 at 5:22 AM

if you dont want to pay Y700 , you can always take those SNP test, if you want , I bought one SNP test to get more precise haplo. But best way to study is that FF test anyway. What kind of cm figures you have for your finnish matches?

10/1/2020 at 5:51 AM

Terve Piia Riikka Pauliina
Keskustelu on jo eksyyntynyt kauas BY-57562 haplostani. Mutta kysymykseesi miten liitymme toisimme ei ole vastausta. Johtuen siitä, että isäni isän on tuntematon! Joten kiinnostaisi tietää mistä päin isälinjasi on kehittynyt ja mitä puuhaillut historian hämärissä? Tämä minun Big Y tulosta myöten saama BY-57562 viittaa vahvasti Hagner-sukuun joka on Porista lähtöisin.

10/3/2020 at 12:16 PM

Hei Asko Jutila!
Minun isälinjaani ei ole vielä testattu, mutta se on peräisin Karjalasta Lumivaara-Jaakkima alueelta.
Äitini isälinja taas on testattu, ja se on juurikin tätä N-linjaa. Äitini isälinja on lähtöisin Mäntsälästä. Äitini isällä on yksi avioton lapsi tiedettävästi, jota ei ole tunnustanut omakseen. Olen yrittänyt onkia tästä tuntemattomasta sukulaisesta tietoja huonoin tuloksin.

10/6/2020 at 7:14 AM

Terve Piia Riikka

Etsin tuota sinun Ahkiolaa DNA-osumista, mutta sen nimistä ei löytynyt. Missä tuo testi on hänelle tehty? Itse olen teettänyt nämä kaikki testit Family Tree DNA:ssa, niin Y kuin mtDNA ja serkkutestit. Mummollani oli kuusi isätöntä lasta!

10/18/2020 at 6:44 AM

Meilläkin testit on tehty Family Tree DNA:ssa. Teetin isälinjan testin vaarini George Ahkiolan suoralle jälkeläiselle Timo Ahkiolalle.

10/23/2020 at 6:26 AM

Georgen löydön kyllä sukulaisekseni, mutta vain vaimoni kautta? Hieman pitkähkön polun kautta. Jossa on vaimoja, veljiä ja tyttäriä sekä isiä ja äitejä!

6/28/2023 at 7:43 AM

Saastamoiset kuuluu myös tuohon haploon

7/28/2023 at 9:25 AM

Terve Toni. Teitä Saastamoisia on minulla paljon Y-osumuissani ja osa aika isoin osumin. Vielä pitäisi luoda sukupuu noinen väliile jotta näkisi miten olemme sukua toisillemme!!!

Showing all 16 posts

Create a free account or login to participate in this discussion