Kerimäen Konttiset

Started by Kaisa Tista Kuisma on Friday, November 13, 2020
Problem with this page?

Participants:

Related Projects:

Showing all 3 posts

Moikka! Isäni isän (Jouko Konttinen) suku on Kerimäeltä. Äidin (Ida) tyttönimi on Konttinen ja hänen miehensä (Uuno) (isoisäni isäpuolen) Sukunimi on myös Konttinen. Kuulemma Konttisia paljonkin siellä! Minäkin olen tyttönimeltäni Konttinen. Isoisäni ei tiedä kuka hänen oikea isänsä on, eikä hänen äitinsä Ida Konttinen ole kertonut kenellekään mitään asiasta. Isäni ei tiedä suvustaan mitään muuta kuin, että on kotoisin Kerimäeltä.
Ida Konttinen on kuulemma puhunut aina Heikistä ja välillä Hesosta (lempinimi kenties), mutta ei ole suostunut kertomaan kuka tämä henkilö on! Oli myös vaatinut isoisäni ensimmäiselle pojalle nimeksi Heikki-nimeä, Rauno Heikki Konttinen hänestä tulikin..
Tämä on ainoa tieto. Isäni Risto Konttinen kyllä teetätti vuosi sitten isän puolen DNA-testin, mutta testistä ei selvinnyt muuta kuin 100% suomalaisuus.
Isoisälläni on kuulemma avioton lapsi syntyny hänen ollessa t18-20-vuotias. Mutta Isoisäni ei ole koskaan itse siitä puhunut, vaan isäni serkku "juorusi" sukujuhlissa Savonlinnassa. Onko täällä muita Kerimäen Konttisia? Onko Konttiset oikeasti näin salaperäisiä? Äitini suku on tiedossa pitkälle, mutta isäni suku on piilossa, mikä harmittaa isänikin takia.
PS: Anteeksi mahdollisesti sekavasta tekstistä, minulla on aivosairaus jonka takia en muista oikein kirjoittaa jne..

Tuon tilanteen takia voisi kannattaa ottaa FF eli serkkutesti, joka valaisisi vielä yhteyksiä. Siitä voisi syntyä potentiaalia yhdessä perinteisen sukututkimuksen kanssa. Samasta näytteestä tuon voi teettää ja taitaa maksaa vain 59 taalaa 24.11. asti FTDNA:lla.

Hei Kaisa, olen tutkinut yhden Konttishaaran Kermäeltä, ovat sukua ja asuivat samalla kylällä kuin minäkin.
Selailin Hiskiä ja sieltä alustavasti voisi löytyä Uunon puoliso, Iida Konttinen s 9.8.1798 Toroppala ja hänen isänsä on Heikki. Johtuisiko Idan toive antaa Heikki-nimi isästään?

Olisiko sinulla Uunon ja Iidan syntymäaikaa? Voisit kysyä nykyään Savonlinnan kirkkoherran virastosta nimillä mahdollisia tietoja heistä. Tunnin työstä he laskuttavat muistaakseni 30-40€. Minäkin voisin auttaa jäljittämisessä, jos saisin jomman kumman synntymäajan

Konttisia Kerimäellä ei ole ollut kovinkaan paljon. Savonlinnan seudun sukututkijayhdistykseltä voisi myös udella
Terv Matti Seppänen

Showing all 3 posts

Create a free account or login to participate in this discussion