Erkki Olavinpoika Väyrynen, Vilppunen - Erkki Olavinpoika Väyrynen, Vilppunen s.1697, k.26.12.1761

Started by Koo Hoo on Monday, January 25, 2021
Showing all 10 posts

Siinäpä myös oma esi-isäni reilun 300v takaa, poikansa Olavi Erkinpoika s.1733 kautta.
Olen viimeiset 15 vuotta yrittänyt tuloksetta päästä jotenkin etenemään vielä vaiheisiin ennen 1697, mistä tulivat, keitä olivat.
Olen yrittänyt edetä sekä Erkin että vaimonsa Helgan kautta mutta ei vaan onnistu mitenkään.

Onko siis ihan kaikki toivo mennyt lopullisesti, esim.Rautalammin puutteellisten kirkonkirjojen takia vai näettekö vielä
jonkun mahdollisuuden tuosta päästä vuotta 1697 aiempiin vaiheisiin?

Olen erittäin kiinnostunut teettämään tuolle tutkimukselle vielä jatkoa mikäli löytyy jokin tapa ja tekijä.
Ottakaa ihmeessä minuun yhteyttä mikäli näette jonkinlaisen tavan vielä edetä tuossa sukupuussa ajassa taaksepäin.

Ystävällisin terveisin Kari

Pyhäjoen/Pyhäjärven henkikirjat ja maakirjat Pyhäjärven ajasta. Niistä voisi jotain löytyä.

Suurkiitokset vinkistä!

Aikoinaan teetin sukututkimukseni ulkopuolisella ammattilaisella juuri tuohon vuoteen 1697 päättyen. Sitten kun ilmeni halua vielä syventää tutkimusta myöhemmin, oli kyseinen tutkija jo ehtinyt kuolla joten tutkimus jäi siihen valitettavasti.

Valitettavasti oma "lukutaito" noiden vanhempien tekstien osalta liian vajavainen jotta niistä saisin joten järkevää aikaan omin toimin. Hyvä kuitenkin tietää että kaikki toivo ei ole vielä 100% menetetty aiempien vaiheidenkaan osalta.

Mikäli jollakin on tiedossa joku tutkija joka olisi korvausta vastaan valmis perkaamaan 1697 edeltäneitä vaiheita tuon sukuhaaran osalta niin ilmoitelkaa. Voidaan sitten sopia tarkemmin yksityiskohdista. Mailiinkin voi laittaa khelala@hotmail.com

Henkikirja esimerkiksi 1747 näyttää tältä. http://digi.narc.fi/digi/view.ka?kuid=12187246

Ei kun 1746 siis.

Ari Kolehmainen voisi olla sopiva ammattisukututkija tähän projektiin.
https://www.menneenjaljet.fi/

Mahtavaa, kiitokset menneenjaljet linkistäkin! Kävin sivustolla ja tuo vaikuttaa juuri sen tyyppiseltä jota olen etsinytkin. Aion ehdottomasti olla yhteydessä sinne ja katsotaan saadaanko tutkimusta vihdoin edistettyä. Ehdottoman lupaava vinkki, hyvät lähtötiedot on ainakin antaa sinne. Kiitokset! T.Kari

Lisäsin sinne muutaman lähteen taloon liittyen. Jos on aiheeton lähde, niin sen voi poistaa, mutta tuosta lähtökohtaa ensialkuun.

Tutkijan pitänee kuitenkin lähteä siitä vuodesta mihin kirkonkirjat loppuvat, sillä kyseinen syntymävuosi on otettu nähtävästi viimeisestä olemassa olevasta Pyhäjärven rippikirjassa. Noissa muissa lähteissä kun ei ole syntymävuosia useinkaan, niin pitää edetä vaan kirja kerrallaan taaksepäin.

Showing all 10 posts

Create a free account or login to participate in this discussion