Sogneprest Peder Albertsen Crantz - Bruk av bilder

Started by Bergtor Roald on Tuesday, February 23, 2021
Showing all 5 posts

I mitt slektstre, er det mange fra Trønderlang, og spesielt Trondheim. For å skille dem av, har jeg laget eget "skjold" for Dreyer -Crantz, Dette har jeg bukt i nedadstidende retning fra Albert Crantz og Ingeborg Karstensdatter Dreyer. Det er fritt fram å kopiere det.

Could not find any image !!!

Peder Albertsen Crantz

Jeg laget dette merke, forde, jeg har mange forfedre fra Trondheim.
Bildet er tilfeldig sammensatt fra en "skjold" profil fra 1700 ta,,et, fyllt med D og C i gotisk skrift.

Jeg ser at det brukes kommunevåpen som bilder på slektstre. Hvis jeg skulle ha brukt det ville jeg ha hatt 5-6 ulike bilder.

Bedre enn ulovlig bruk av kommunevåpen, men ærlig talt skjønner jeg ikke hvorfor. Har du ikke et bilde som kan knyttes til personen så la vær.

Hans far,Albert Crantz, hvem han var, og hvor han kom ifra, er ikke helt avklart.
Des skrivers Tyskland. Han kom som miilitær embedsmann, og nevnes som "audteur" Noe som jeg forstår som det vi i min tid i forsavret hadde en Intendant.
For å ungå å få inn alle kommuenvåpnene, laget jge dette ette kun til å markere at dette ikke er en representant fra en kommune.
Det er helt opptil enhver, å bruke det. Eller dem kan bruke byvåpnet til Trondheim.

Showing all 5 posts

Create a free account or login to participate in this discussion