Genissä oli pari viikkoa sitten bugi, joka tuotti määrättömästi aiheettomia puuosumia. Kriteerit olivat nähtävästi lipsahtaneet niin väljiksi, että esimerkiksi etunimeä ei otettu huomioon, vaan patronyymin ja sukunimen perusteella tuli uusia osumia. Hyvää tässä oli se, että löytyi myös aitoja osumia, jotka tiukemmilla kriteereillä olivat jääneet huomaamatta.
Poistin Antrean projektista tuhatkunta tällaista turhaa hutia. Osumalistaukseen jäi ehkä 250 profiilia, joille ruudullani ei näy minkäänlaista osumaa. Selitystä tälle en tiedä. Lisäksi siinä on kymmeniä todennäköisesti oikeita, niissä näkyy kommentti muotoa ”1 samanlainen profiili”.
Olisi mahdottoman hyvä, jos itse kukin katsoisi, näkyykö listassa tuttuja tai ”omia” profiileja, ja hoitaisi tarvittavat yhdistämiset. Minä kun en seutuja tunne, niin on vaara tulla sutta ja sekundaa, eikä aikakaan oikein anna periksi. Jos vielä löytyy huteja, voin ne poistaa, kunhan kerrotte.
Listauksen saa tästä valitsemalla sivun vasemmasta reunasta suodattimen ”puuosumin” ja päivittämällä: https://www.geni.com/projects/Paikkakunta-Antrea/people/44006
Pitää näemmä valita myös ”näytä työkalut”, jonka jälkeen pääsee valitsemaan ”Luettelon suodatus”.
Suodattimet -> ”Puuosumiin tai ilman puuosumia” tai ”Puuosumiin”.
Valittaessa ”Puuosumiin”, tulee joissakin profiileissa näkyviin ”samanlainen profiili”, jos sellainen löytyy.
Kun valitsee esim ”1 samanlainen profiili”, tulee pyyntö ”Upgrade Now to View Your Matches”.
Maksumuuri tulee vastaan.
Ei siis auta.
Olen siis Basic-käyttäjä.