Her er min egen mening;
Hvorfor er I så meget imod at betale for hvad I bruger?
Er billig altid bedst og gratis altid godt?
Hvis I bruger rigtigt mange timer om måneden på en hobby og dermed på selskabets servere, software og organisation, kan I så ikke bruge 100/måneden på den fornøjelse?
Wikittree er gratis...og sitet er derefter. Så kort. det vil tage lang tid at liste hvad sitet ikke kan.
Geni/Myheritage er det organisation der har den bedste integration med Nordiske kilder, langt flest nordiske kilder hvilket netop støtter kildeanvendelse og sidst men ikke mindst; Flest danske brugere og dermed dansk slægtstræ
Ingen anden organisation tilbyder så mange kilder matchet/crawlet og så mange danske aner.
Hvis uenig, så fortæl mig hvilken?
Der er rigtig meget at forbedre i Geni.com. Udviklingen har stået meget stille de sidste 3 åå og selskabet strategi for Geni.com og Myheritage dataredundans mangler helt.
Efter at have prøvet en del har jeg trods magler valgt Geni.com. Der findes også en del hjælpeværktøjer udenfor Geni.com som forbedrer oplevelsen.
Næstbedst for Nordiske brugere, og måske det bedste for nogen, vil være Familysearch.com. Langt bedre brugerflade, langt bedre kilde-funktionalitet og et langt større globalt slægtstræ. Klart det bedste hvis man forsker USA slægter. Men de ejes af The Church of Jesus Christ of Latter-day Saints (Mormonkirken) . Vil I hellere støtte dem?
Lad os arbejde på at gøre Geni.com bedre. Ingen anden site er så langt med at kortlægge alle danske aner. Det er nok begrundelse for mig personligt.