For myself following the history of Priests and Christian Religious leaders has always been an active research. I focused on British and Irish Catholic Priests in Nigeria and then Nigerian Priests and contemporary Leaders in the pulpit and in the field in Southern Nigeria. Then I discovered my Swedish Genealogy by the late Ingrid Gottfries of Lünd and Suzanne Rosenquist Latko, concerning Generations from Magnus Nilsson Rosenquist (18th and 19th centuries), last known in association with Löberöd Castle and Mariannelund farm owned by Jacob De la Gardie.
To your interest you should include Peter Wieselgren, the Priest known for his early documentation of De la Gardie family papers , his posting at Helsingborg, Vasterstads, and Gothenberg Cathedral (his sobriety movement followed on by his son Reikstag politician for Skania Sigfrid Wieselgren); Wieselgren married Magnus Rosenquist's daughter. Both Wieselgren and Rosenquist had a family of Priests in the Swedish Lutheran Church.
Marc V.P.C. Rosenquist
För mig själv har det alltid varit en aktiv forskning att följa prästernas och kristna religiösa ledares historia. Jag fokuserade på brittiska och irländska katolska präster i Nigeria och sedan nigerianska präster och samtida ledare på predikstolen och på fältet i södra Nigeria. Sedan upptäckte jag min svenska släktforskning av avlidne Ingrid Gottfries från Lünd och Suzanne Rosenquist Latko, om generationer från Magnus Nilsson Rosenquist (1700- och 1800 -talet), senast känd i samband med Löberöd slott och Mariannelund gård som ägdes av Jacob De la Gardie.
Till ditt intresse bör du inkludera Peter Wieselgren, prästen som är känd för sin tidiga dokumentation av familjepapper De la Gardie, hans utstationering i Helsingborg, Vasterstads och Gothenbergs katedral (hans nykterhetsrörelse följt av sonen Reikstagpolitiker för Skania Sigfrid Wieselgren); Wieselgren gifte sig med Magnus Rosenquists dotter. Både Wieselgren och Rosenquist hade en familj av präster i den svenska lutherska kyrkan.
Marc V.P.C. Rosenquist