Seskarön Sortit

Started by Private User on Thursday, September 23, 2021
Problem with this page?

Participants:

• Private User
    Geni member
  • Private User
    Geni Pro
Showing all 6 posts

Onkohan kukaan täällä tutkinut Sortlackt / Sortti -suvun jäseniä Seskarössä - tai kiinnostunut tutustumaan :) ? Heihin liittyvissä tiedoissa on epäjohdonmukaisuuksia, joita on hyvin vaikea lähteä ratkomaan. Olisin kiitollinen avusta, itse olen Genin kanssa vasta sen verran aloittelija.

Pistän tarkempia kysymyksiä, jos joku innostuu auttamaan!

Hei Katju

Sukua löytyy tuoltakin alueelta

Ratkoin nipun ongelmak0htia ja tein yhdistämisiä ja poistin vääriä tuplaehdotuksia.

Vanhastaan paljon tietoristiriitoja, joista yleensä merkittävä osa helposti ratkottavia: https://www.geni.com/list/data_conflicts?focus_id=6000000011665346521

Epäjohdonmukaisuuksista puolestaan monet esim. lapsilla eri sukunimi, ovat ihan aiheettomia.

Markku ilus

Ristiriitaiset tiedot : Valitse ensin kaikki vas puol. sarakkeesta ja valitse sitten oikeat. Jos pitäisi valita tietoja samalle riville monesta sarakkeesta pitää käydä korjaamassa profiilin tiedoissa käsin.

Tyypillisessä tapauksessa toisessa vain vuosiluku ja tpisessa täyd. pvm - Hoidettu 3:lla klikkauksella. Hankalammissa tutkittava rippikirjoja. Ne voi jättää ensimm. kierroksella hautumaan.

Paikkatiedoissa oli kuntatietoja väärillä riveillä

Ohjeita www.ysj.fi

mi

Hei! Kiitos, nämä olivat oikein hyödyllisiä vinkkejä! Itse asiassa tarkoitin epäjohdonmukaisuuksilla esimerkiksi, että erään isän lapset oli merkitty hänen lapsenlapsikseen, mutten muistanut, että sanalla on ihan virallinen merkityskin Genissä! Sen sijaan törmäsin *myös* noihin virallisiin epäjohdonmukaisuuksiin, joten oikein hienoa, että olet auttanut niissä!

Raportin mukaan niitä on noissa omissakin tai täydentämissäni profiileissa, joten käyn ne nyt ainakin läpi!

Niin ja nuo sukujuonnot sain uskoakseni eilen pääosin korjatuiksi.

Seskaröstä vielä toinenkin kysymys, laitan tähän samaan ketjuun. Olen käynyt läpi Alatornion henkikirjoja 1800-luvun alusta alkaen (Oulun läänin henkikirjat), ja niissä ei näy Seskarötä ollenkaan, muut Alatornion kylät löytyvät. Mistä tämä voisi johtua? Onko Seskarö jäänyt kokonaan dokumentoimatta vai löytyvätkö tiedot jostain muualta?

Showing all 6 posts

Create a free account or login to participate in this discussion