Antti Antipoika Karhu

Started by Private User on Thursday, November 18, 2021
Problem with this page?

Participants:

Profiles Mentioned:

Related Projects:

Showing all 5 posts

Antti (Anders) Antti Juho Antinpoika Karhu ja hänen sukunsa asui Suomenniemen Kokkosen kylässä Kakkosen talossa?
Geniin sukua rakennettaessa on nimennä käytetty Kokkonen (Kockonen), Karhu tai Kakkonen. Hänen poikansa Aatamin (Adam) https://www.geni.com/family-tree/index/6000000177317531843 lasten kastekirjoissa on Kokkonen (Kockonen), kuitenkin hänen kuolinkirjassa merkitty Karhu.
Kysynkin onko kylän tietäjillä tietoa mikä nimi voitaisiin ottaa Genin sukupuussa käyttöön?

t. Esa Nordman

Hei,

Oletkin perehtynyt hyvin tuohon Suomenniemen sukuhaaraasi.
Anttihan tuli vävyksi Kokkoselle ja toisin kuin mm. Valkealassa, vävyt pitivät oman sukunimensä.
Siis Kokkosella syntyneet ovat mielestäni vävyn sukunimen mukaisesti Karhuja.
Papit oli näissä joskus aika kuutamolla ja merkinnätkin oli sen mukaisia.
Kakkosia ei Suomenniemellä ollut, Kakkolassa oli Kakkoja ja Kokkosella Kokkosia.

-Markku->

Olen Markun kanssa samaa mieltä. Nyt kun olen rakentanut puuta pidemmälle tietämykseni on vielä vahvistunut!

t Esa

Niinhän se on että mitä sukunimeä käytetään on joskus haasteellista tässäkin tapauksessa selventävä tieto löytyi kun vihittyjen luettelossa oli miehen nimenä Karhu ja myös lainhuuto pöytäkirjan liitteessä oli Karhu, en tätä Karhun sukuhaaraa tunne tarkemmin vaikka profiileja olen lisännytkin

Heippa taas.
Suomenmiemee on "hämmennetty" kunnolla, Christer Matsson Mentula Kristian Matinpoika Mentula. Otin tuon sukunimen Markun yhdistämisen kautta, laittoin kaikille.
Saman herran etunimi on lastenkirjassa Christer, kun tarkkaan luin josta käänsin suomeen Kristian, oisko näin?
Christian on minun tulkintani Risto?

t. Esa

Showing all 5 posts

Create a free account or login to participate in this discussion