Anna Catharina Cajsa af Trolle - Barn

Started by Lars Nilsson on Wednesday, December 15, 2021
Problem with this page?

Participants:

Profiles Mentioned:

• Source: https://www.myheritage.com/research/record-1-77773213-1-525153/anna-catharina-anna-cajsa-suell-nacida-af-trolle-nr-2105-in-myheritage-family-trees?indId=externalindividual-74c68854de4b7069dac7f0daa4ff5da9&mrid=c75c925d2b523db62a4f079f1006edfe
Showing all 8 posts

Cajsa af Trolle torde ha haft nio barn. De fyra yngsta som nu anges som hennes sägs vara födda flera år efter hennes död.

Helt rätt påpekat. Vem ändrar och hur?
// PA

Instämmer. Skickat påpekande till Rafi Kornfeld.
/Mary-Ann

Funderade också på att skriva till Rafi Kornfeld. Men eftersom min hebreiska är urusel så tog jag istället bort de av barnen som var födda efter 1818. Kvar finns emellertid ett barn född 1815 i Danmark. Jag antar att det barnet också bort bort från den här familjen, men där är jag inte tillräckligt säker för att våga ta bort. Och något kan väl kurator Kornfeld fä göra också.
// PA

Adolf Gideon flyttad och sammanslagen med en dubblettprofil. Fadern var Israel Suell.

Även hans tre syskon som kopplats bort har flyttats till Israel Suell där dubbletter till dem fanns.

Tack, Bo-Arne !
// PA

Tack härifrån också!
Vad beträffar hebreiskan...=)...
Fick en gång ett svar på finska och det var inte heller så lyckat för min del, men med hjälp av google translate så lyckades jag läsa och få iväg ett svar. Nu är kanske hebreiskan ett snäpp värre.

Showing all 8 posts

Create a free account or login to participate in this discussion