Uuden kyläprojektin aloittaminen? Immola? Rautionkylä?

Started by Private User on Sunday, January 9, 2022
Problem with this page?

Participants:

Related Projects:

Showing all 5 posts
Private User
1/9/2022 at 3:16 AM

Hei! Olen sukututkimusharrastaja, kotoisin Rautionkylästä. Kysyn, olisiko muilla kuin minulla kiinnostusta kerätä kyläprojektina Immolanjärven alueella eläneiden henkilöiden profiileja yhteen. Ja jos tällaisen projektin aloitamme, miten se pitäisi rajata ja nimetä?

Tässä alueen nimestä hyvä artikkeli tutustuttavaksi ja keskustelun aloittajaksi.

https://kylat.ekarjala.fi/rautio/historiikki/immolanjarvi-vai-immal...

Kirsi-Marja Putkonen, Vesivalonkadulla lapsuudessaan ja nuoruudessaan asunut ja siellä edelleen järven rantoja ja Rautionkylä katuja koiransa kanssa kävelevä helsinkiläinen

1/9/2022 at 4:03 AM

nimi olisi varmaan Kylä Rautionkylä, Imatra tai Kylä Rautionkylä, Ruokolahti. Kannattaa katsella miten muita kyläprojekteja on nimetty ja tehty.

Private User
1/9/2022 at 4:35 AM

Ruokolahdelta esivanhempiani tutkiessa törmäsin myös tuohon Immala/Immola -kahtiajakoon..
Tuosta yo. artikkelistakaan ei näytä olevan apua, koska kirjoittaja on eri mieltä kuin Nimistötoimisto, joka puoltaa vanhimpaa versiota eli Immalaa.

1 Ehdotan Immalaa, koska se vaikuttaa alkuperäisimmältä ja Immola eri kielien vaikutuksen väännökseltä, vaikka onkin vakiintunut nykykieleen. Järvi on kuitenkin edelleen Immalanjärvi, eikö?

2 Rajaus pitäisi koskea vain Immalaa Ruokolahden kylänä.

3 Projektin haettavuutta voi lisätä liittämällä siihen eri nimenmuodot.

4 Rautio lienee vain Imatran kylä, ei Ruokolahden. Olen pohtinut samaa asiaa erään toisen kylän suhteen joka on samannimisenä sijainnut eri kuntien ja seurakuntienkin alueella enkä ole vielä löytänyt ratkaisua asiaan. Ehkä joku fiksumpi sen tekee.
Imatraa ei vielä liene paikkakuntaprojektina edes olemassa, perustettu vasta 1948.

1/9/2022 at 4:45 AM

Hei!
Jos kokonaista kylää ajatellaan niin Rautio ja Huhtasenkyälä ym. ovat kuukuneet Immalanjärven kylään joka on tosi laaja kuten allaolevasta linkistä näkyy.
Suosittainkin projektiksi " Kylä Immalanjärvi Ruokolahdelta".

http://digi.narc.fi/digi/view.ka?kuid=24092785
Huomaa 6 kuvaa

Private User
1/9/2022 at 10:12 PM

Hei!
Minä kannatan nimeä "Kylä Immalanjärvi Ruokolahdelta"

Showing all 5 posts

Create a free account or login to participate in this discussion