Geni profilen mangler jo totalt steds-info, så man vet ikke hvor i landet, eller for så vidt hvilket land, man skal leite, og navnet er alt for vanlig til at du kan sammenligne med andres slektstrær.
jørn atle flo som la inn profilen bør fylle ut mer info og/eller fortelle hvilken kilde som ble brukt.
Ett lite tips til å finne mer info måtte være å starte med barna, - ser en sønn har det uvanlige navnet Janik Nilsdatter Underli, - for så vidt også uten steds informasjon, men lettere å finne, men samtidig et navn som fikk meg til å lure på om man i det hele tatt snakker om Norge. Her er da Janik normalt et kvinnenavn,
Ser nå at Tørres Sande har et duplikat-treff på moren, Brita Jakobsdatter Underli i Naustdal, - kanskje han kan slå sammen og bidra litt hvis han tror det er samme familie.
Knut Nilsson Underlid
Kilden som er brukt er Naustdal bygdebok: gards- og ættesoge. B. 1 : Gnr. 20-99
Knut Nilsson ble neste bruker på Nerli bruk nr.2 i Naustdal. Han giftet seg med i 1753 med Lisbet Nilsdotter født kring 1718 fra Fauske død 1787 på Underli. Barn: Nils f.kr.1755 d.1826 neste bruker og Ales f.1755 og Anna Massi 1758.
Nils Knutsson Underlid Født ca 1755,, fleire påstar dette er faren til Anna marie Nilsen, Konen til Jens Redal. Har sjekket ulike kjelder og eg kom fra til at dette er fakstisk faren (Nils Knutsson Underlid, og mora var Hendriche, via døpte i Noreg Men dette har enda ikke blitt lagt inn I geni, kan noen legge hun inn? Og ta med kildene, i dåpsarkivet
Døpte, Norge, 1634-1927
Anne Marie Nilsen
Dåp 29. mar 1795
Forde, Sogn Og Fjordane, Norway
Far Niels Underlie
Mor Hendriche
Kilde: https://www.myheritage.no/research/collection-30030/dopte-norge-163...
Jeg har slått sammen profiler for Brita Jakobsdatter, Underlid i Naustdal
Hun var gift med Nils Madsson, Åla i Askvoll. Jeg har benyttet en person videre av
ekteparets barn,, nemlig Mads, født 1734. Ekteparet hadde flere barn og flere med
samme fornavn også
her er linken
til Brita og Mads
men selve diskusjonen om Knut Nilsson, Nielson osv harr jeg midlre å bidra med
Bygdeboka for Naustdal har jeg desverre ikke. En stund siden jeg lånte den
Naustdal,s bygdebører finnes i scannet versjoner. Naustdal er idag en del av
Sunnfjord kommune
Tørres Sande
ps kansje dette kan være til hjelp
Har sjekket ulike kjelder og eg kom fra til at dette er fakstisk faren (Nils Knutsson Underlid, og mora var Hendriche, via døpte i Noreg Men dette har enda ikke blitt lagt inn I geni, kan noen legge hun inn? Og ta med kildene, i dåpsarkivet
Litt nærmare undersøkelse
Navn Anne Marie Nilsen
Kjønn Kvinne
Dåp 29. mar 1795
Forde, Sogn Og Fjordane, Norway
Far Niels Underlie
Mor Hendriche
Indeksseringsprosjektets nummer C42034-3
Systemets kilde Norway-ODM
GS filnummer 126391