Sammanslagning av dubbletter

Started by Lena Kannesten on Sunday, January 30, 2022
Problem with this page?

Participants:

Related Projects:

Showing all 7 posts
1/30/2022 at 7:44 AM

Det händer ibland att jag ser felaktiga data på nära släktingar/personer. Det kan vara födelse, död, syskon mm. En dubblett har uppstått med för mig felaktigheter. Det gäller personer där jag anser mig ha helt säkra uppgifter. Hur gör jag för att slå samman dem eller ska jag alltid kontakta den som står som förvaltare.

Kan man själv sätta upp sig som förvaltare/en av flera förvaltare för någon? Jag har inget särskilt abonnemang.

Tacksam för svar
Mvh
Lena Kannesten

1/30/2022 at 8:03 AM

Hej! Jag är inte insatt tyvärr. Är min storasyster som forskat med min profil. Jag har varit för upptagen med små barn under flera år.

Hoppas du kan söka fram svaren. Tror att en förvaltare måste godkänna ihopslagning

Det kan jag nog göra

Mvh Josefin

1/30/2022 at 8:14 AM

Hej! Det var inte meningen att det skulle bli ihopkopplat med dig. Jag får fråga på något annat sätt.
Hälsningar
Lena

1/30/2022 at 8:38 AM

Hej! Har du Facebook Lena? Vi har skapat en Facebook-grupp med en "fel-tråd" där man kan skriva och be geni-administratörer om hjälp när man hittar fel på Geni. Gruppen heter "gemensamma anor - släktforskning med moderna verktyg". Vi har skrivit om detta också på portalsidan på Geni som heter "Sverige". Jag sitter och skriver på mobilen precis nu men ska se om jag lyckas lägga in länkar har till dig Lena.

Med vänlig hälsning Helen

1/30/2022 at 8:43 AM

Hej igen! Jag provar att lägga in en länk här till portalsidan för Sverige. Där finns också info om hur man gör när man hittar fel. Och där finns lank till Facebook-gruppen "Gemensamma anor".

https://www.geni.com/projects/Sweden/4479025

Med vänlig hälsning Helen

1/30/2022 at 11:58 AM

Hej Lena (m.fl.)
Två profiler som båda är offentliga (dvs inte privata) kan slås samman av en pro-användare. I vissa fall kan även en basic-användare göra sammanslagningen.
Det kan alltså vara bra att känna en pro-användare på Geni och kunna be hen om hjälp.
Hälsningar
Per Anders (PA)

1/30/2022 at 2:11 PM

Tack alla för tips och råd!
Hälsningar
Lena K

Showing all 7 posts

Create a free account or login to participate in this discussion