Det händer ibland att jag ser felaktiga data på nära släktingar/personer. Det kan vara födelse, död, syskon mm. En dubblett har uppstått med för mig felaktigheter. Det gäller personer där jag anser mig ha helt säkra uppgifter. Hur gör jag för att slå samman dem eller ska jag alltid kontakta den som står som förvaltare.
Kan man själv sätta upp sig som förvaltare/en av flera förvaltare för någon? Jag har inget särskilt abonnemang.
Tacksam för svar
Mvh
Lena Kannesten
Hej! Har du Facebook Lena? Vi har skapat en Facebook-grupp med en "fel-tråd" där man kan skriva och be geni-administratörer om hjälp när man hittar fel på Geni. Gruppen heter "gemensamma anor - släktforskning med moderna verktyg". Vi har skrivit om detta också på portalsidan på Geni som heter "Sverige". Jag sitter och skriver på mobilen precis nu men ska se om jag lyckas lägga in länkar har till dig Lena.
Med vänlig hälsning Helen
Hej igen! Jag provar att lägga in en länk här till portalsidan för Sverige. Där finns också info om hur man gör när man hittar fel. Och där finns lank till Facebook-gruppen "Gemensamma anor".
https://www.geni.com/projects/Sweden/4479025
Med vänlig hälsning Helen