Jeg har af flere omgange forsøgt at finde dokumentation for at Peder Pedersen Moses første hustru var NN , datter af Niel Nielsen Frøkjær. Stadig uden held. Det fremgår af flere stamtræer på bl.a. MyHeritage, men det ligner, at det blot er data der ukritisk er blevet kopieret.
Jeg har søgt efter kilder der kunne underbygge at:
1) Niels Nielsen Frøkjær overhovedet havde en datter ved navn Johanne. Hun fremgår ikke af nogen skifter og det store arbejde omkring slægten som Jens Eigild har lavet nævner heller ikke at der skulle være end datter (http://www.jens-ejgild.dk/slaegter/froekjaer/bog.htm)
2) At navnet på Peder Pedersens hustru var Johanne. Samtlige opslag i kirkebogen jeg har kunnet finde er hun blot nævnt som "hustru" hvorfor hende navn ikke fremgår. Jeg har ikke kunnet finde et skifte efter hende. Det eneste der skulle indikere at hun måske kunne hedde Johanne, er at Peder Pedersens første datter med hans 2. hustru bliver kaldt Johanne.
Med mindre at I har nogle kilder der underbygger slægtskabet, så tænker jeg at profilen skal rettes til, så den stemmer overens med hvad der faktisk er dokumentation for.
Med venlig hilsen
Jakob Thomsen