A son misplaced as yet another husband of his mother, when aiming to set her as wife of his father

Started by Erik Wilhelm Sjöblom on Tuesday, September 6, 2022
Problem with this page?

Participants:

Profiles Mentioned:

Related Projects:

Showing all 10 posts

Set Matts = son of MARIA & Josef Maria Justina Perälä Matti Josefsson Perala 11 minuter sedan
(I did this mistake, but Geni shows "red" when I try to cut the by mistake set bonds between mother and child.)
Thank you in acvance!
/ Erik

Connection cut now.

Tack så mycket Bo-Arne Östborg! Ursäkta mitt misstag vid restaureringen av denna familjekrets, där en rikssvensk Anders Sjöblom hade blivit kopplad som make till en "Lovisa Bernhardsdotter Sjöblom, f. Sjöblom" född den 27 april samma år som den Lovisa Sjöblom född 6 april som verklig dotter till Matts Josefsson Peräläs hustrus föräldrar. Nu hoppas jag att också barnen till det paret kan ges rätta föräldrar eller att efternamnet "Perälä" ändras till Sjöblom om det faktiskt vsar rikssvenske Anders Sjöblom och hans (? i Sverige ?) födda fru som fick en rad barn...

Catharina Lovisa Sjöblom är alltså inte syster till Lovisa Sjöblom Lovisa Sjöblom och den sistnämnda Lovisa Sjöbloms syskon är inte den förstnämnda Lovisas syskon eftersom denna förstnämnda Lovisa INTE är dotter till den 1852.04.06 födda Lovisa Sjöbloms föräldrar Bernhard Mikonpoika Sjöblom och Hedda Mikontytär Sjöblom

Jag har kopplat bort Anders Sjöbloms hustru Lovisa från felaktiga föräldrarna Berhard och Heta Sjöblom

Jag kommer senare idag att komplettera henne med riktiga föräldrar enligt kyrkböckerna.

Helt fantastiskt! Stort tack! Jag är övertygad om att även Hannu Keijo Asser Kaari uppskattar din hjälp att få ordning på släkterna i fråga.

Barn med efternamnet satt till "Perala" har jag nu befriat från det felaktiga efternamnet, men dessa barn (förmodligen till Anders Sjöblom och hans 1852.04.27 födda hustru Lovisa) är tillsvidare ännu placerade under fel föräldrar på Geni_
Linnea Valborg Andersdatter Beisland
Elvira Hildegard Sjöblom
Ett tredje syskon "Signe Emerentia" finns på Signe Emerentia Sjöblom

De barnen är nu flyttade till Blidö-familjen.

En stor lättnad! Tack! - Nu artar det sig! Då är denne Anders Sjöblom och hans barn endast relaterad till mig utan egentliga blodsband.
Kortaste släktskap genom relationer
Anders Sjöblom is your uncle's fourth cousin's ex-husband's great uncle.
You
→ Vidar Sjöblom
your father → Thyra Ingegerd Sjöblom
his sister → Emil Reinhold Olofsson
her husband → Olof Svensson
his father → Sven Petersson
his father → Peter Jonasson
his father → Ingrid Månsdotter
his mother → Magnus Månsson
her brother → Maria Magnusdotter
his daughter → Christina Nilsdotter
her daughter → Karl Burman